Jednačtyřicetiletá herečka Rachel Weiszová je symbolem přirozené krásy. Tvrdí, že nepoužívá botox, přitom její tvář jako by nestárla. Je tak ideální ženou pro reklamu na krém proti vráskám.
V černobílé reklamě firmy L´Oréal je ale její tvář vyhlazená až příliš, jak upozornil britský úřad. Taková reklama je podle něj "klamavě přehnaná".
Rozhodl se ji proto v britských časopisech zakázat. "Kosmetický a reklamní průmysl musí přestat klamat zákazníky nepravdivými obrázky. Zákaz této reklamy a i předchozí rozhodnutí, která ASA učinila třeba v reklamě s Twiggy, Julií Robertsovou nebo Christy Turlingtonovou, jsou jako budík pro všechny," řekla deníku Daily Mail členka britského parlamentu Jo Swinsonová, která bojuje proti užívání retuše a nereálných obrázků.
Podle ní je totiž dokázáno, že takové postupy mají neblahý vliv na psychiku žen, které se takovému modelu nedokážou přiblížit. "Je třeba v reklamách ukazovat víc odlišností - různé barvy pleti, různé tvary postav, různé velikosti a věkové kategorie. Studie ukazují, že lidé chtějí od značek větší přirozenost," dodala.
L’Oreal ale obhajuje způsob, jakým zmanipuloval obraz Weiszové. "Reklama chce ukázat Rachel Weiszovou, jak nejlépe to jen jde, a proto jsme vyvinuli maximální úsilí, abychom zajistili co možná nejlichotivější podmínky. Rachel Weiszová byla profesionálně nalíčena, stylizována a vyfocena fotografem v ateliéru. Fotograf použil hodně světla, aby byl obrázek co nejlichotivější a díky změkčení a nižšímu rozlišení se snížil výskyt vad na jejím obličeji," řekl mluvčí společnosti. Nicméně pak firma připustila, že byly fotky i následně upraveny.