Předešlým sólovým albem Janáček, Martinů, Kabeláč si klavírista Ivo Kahánek vysloužil u recenzentů nejedno nadšené zvolání. Svým dalším albem zamířil jeden z nejvýraznějších českých mladých talentů do samotného srdce klavírního romantického repertoáru.
Po svém tentokrát vzdal hold Fryderyku Chopinovi. V kontrastu k vrcholné Sonátě h moll, nejrozsáhlejšímu Chopinovu dílu pro sólový klavír, tu dává zaznít čtyřem scherzům, která vznikala v průběhu celého skladatelova tvůrčího života.
Kahánkova nakažlivá muzikálnost dává v plnosti zaznít poetice, romantickému rozmachu i virtuozitě skladeb. Často navozuje pocit, že je to „jen“ improvizace, hudba vzniklá z kouzla okamžiku.
Klavíristovým krédem zůstává i na tomto albu hledání vlastní cesty, ovšem důsledně v intencích skladatelova notového zápisu. Je to Chopin již tolikrát nahraný, ale přesto jiný, objevný, inspirovaný.
Rodák z Frýdku-Místku Ivo Kahánek absolvoval na Janáčkově konzervatoři v Ostravě, v jeho repertoáru má místo hudba z období baroka, romantismu, ale i soudobá tvorba. Působí také jeho hudební pedagog.
Světový úspěch české hudbySvé zatím poslední album Dvořák & Martinů: Klavírní koncerty nahrál Ivo Kahánek ve spolupráci s Bamberským symfonickým orchestrem pod vedením dirigenta Jakuba Hrůši. A dočkalo se mezinárodního uznání. Britský BBC Music Magazine ho dokonce vyhlásil nejlepší nahrávkou roku. K dostání na Supraphonline. |