Dálniční úsek u Hořoviček je posledním ze středočeských úseků. Má přibližně pět kilometrů a bude stát 1,5 miliardy korun bez DPH, část nákladů pokryjí evropské dotace. Řidiči by po něm měli poprvé projet na konci listopadu 2025. Přestavěna na něm bude i nebezpečná křižovatka se silnicí I/27, nahradí ji mimoúrovňové křížení.
Na středočeskou část naváže jediný úsek v Ústeckém kraji, a to mezi Petrohradem a Lubencem. Jeho stavbu chce ŘSD spustit na přelomu letošního a příštího roku.
Stavba nových úseků dálnice D6 pokračuje, blíží se ke Karlovarskému kraji![]() |
„Všechny místní obyvatele bych chtěl také ubezpečit, že kaplička blahoslaveného císaře Karla, která se nachází v trase dálnice, bude zachována a dojde pouze k jejímu posunutí,“ uvedl ředitel ŘSD Radek Mátl.
Pak bude ještě třeba dokončit čtyři úseky v Karlovarském kraji. „Už v letošním roce bychom chtěli vypsat výběrové řízení na zhotovitele na úsek Knínice–Bošov,“ doplnil Mátl. Zde by měla začít stavba příští rok.
Kritický faktor pro Karlovarský kraj
Stavba D6 u Hořesedel oficiálně začala letos v únoru, hotovo by zde mělo být v létě 2025. U Krupé se začalo budovat loni v březnu, řidičům by měl úsek začít sloužit v roce 2024.
Dálnice D6 a nynější úseky I/6 patří do sítě mezinárodních silnic jako tah E48. Spojují Prahu s průmyslovou aglomerací v severozápadní části republiky a s lázněmi mezinárodního významu – Karlovými Vary, Mariánskými Lázněmi, Jáchymovem a Františkovými Lázněmi.
„D6 je pro Karlovarský kraj kritickým faktorem budoucího rozvoje,“ připomněl hejtman Karlovarského kraje Petr Kulhánek (za STAN). Dodal, že se bude snažit, aby i po dokončení tahu do Karlových Varů pokračovala dostavba od Chebu na státní hranici a ideálně, aby vzniklo i propojení i na německou dálnici A93, a vznikla tak plnohodnotná evropská dálniční spojnice.