Policie na Twitteru odpoledne uvedla, že akce výrazně zkomplikuje dopravu. Policie také požádala řidiče, aby se centru Prahy vyhnuli.
Průvod vedl přes Krakovskou, Žitnou, Štěpánskou a Ječnou ulici na náměstí I. P. Pavlova, odkud se vydal po magistrále přes Hlávkův most do Holešovic. Kurýři nesli transparenty s hesly jako Kurýr není otrok, při pochodu pískali na píšťalky a provolávali hesla. Policie dopravu v centru města usměrňuje tak, aby mohly automobily po frekventovaných ulicích projet.
Řečníci na Václavském náměstí kritizovali fungování systému, jako problém někteří označili také masivní nábor kurýrů. Jeden z kurýrů řekl, že si za deset hodin práce vydělá 2 200 až 2 500 Kč při rozvážení autem a musí z toho odečíst amortizaci vozu, cenu benzinu, pojištění nebo daně. „Můj průměr za hodinu je čistý zisk 35 korun,“ uvedl. Další prohlásil, že má průměrný výdělek 35 až 65 korun za hodinu.
Výsledek prvního protestu kurýry neuspokojil
Už po prvním protestu společnost uvedla, že kurýrům zvýší minimální odměnu za objednávku. Komentovala, že v Česku spolupracuje se zhruba 7 000 kurýry a o zapojení do provozu má zájem dalších 5 000.
Podle mluvčí společnosti Jany Jarošové se úterní protest před začátkem akce nijak neprojevil na dostupnosti služby. V polední špičce Wolt neevidoval výraznější problémy ani zpoždění objednávek. Organizátoři účastníky protestu vyzývali k tomu, aby se celý den do systému nepřihlašovali.
Zhruba stovka kurýrů protestovala na Václavském náměstí už na začátku února. Uváděli, že po změnách v systému odměňování jim klesly výdělky. Společnost Wolt uvedla, že výdělky se snížily krátkodobě kvůli velkému počtu lidí, kteří se do systému tehdy připojovali. Celou situaci považuje spíše za nedorozumění.
Podle vedení společnosti se odměny kurýrů už krátce po prvním protestu dostaly na stejnou úroveň jako před změnami systému a jejich výdělek by měl dosahovat 250 až 300 Kč za hodinu.
Kurýři rozvážkových společností většinou pracují jako takzvaní partneři, tedy jako živnostníci, kteří musejí sami hradit například sociální a zdravotní pojištění nebo náklady na údržbu vozidel. Jarošová k velkému počtu zájemců o zapojení do systému uvedla, že firma přijímá kurýry podle předpovědi počtu objednávek a od poloviny ledna nové nepřijímá.
Organizátoři akce se po prvním protestu s představiteli firmy sešli. Společnost poté uvedla, že zvýší minimální odměnu za objednávku. Částka by měla stoupnout o deset až 20 procent podle toho, v jakém regionu kurýři pracují. Organizátoři protestu ale po jednání uvedli, že jsou stále nespokojení, a proto svolali protest znovu.
Wolt přímo působí v 15 českých městech. Kromě Prahy je to například Brno, Ostrava, Plzeň či Hradec Králové.