Kratší varianta z Pankráce by včetně výkupu pozemků a parkovišť P+R stála 33 miliard korun bez DPH. Práce by měly začít za dva roky a potrvají pět až šest let. Metro D spojí centrum s jižní částí města.
„V tuto chvíli se vykupují pozemky, na příští rok je naplánováno vypsání tendru na stavbu metra,“ uvedl Krása. Podle něj se musí vedení města rozhodnout o financování projektu, o jeho etapách a o tom, jaký zvolí dopravní systém, tedy zda půjde o metro s řidičem, nebo o automatické soupravy.
Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) uvedl, že Praha bude žádat o podporu vládu a využít chce také prostředky z EU.
Pražský dopravní podnik na začátku dubna otevře nový úsek metra A do Motola, který vyjde na zhruba 20 miliard korun.
Výstavbu metra D má koalice ANO, ČSSD a Trojkoalice v koaliční smlouvě i v programovém prohlášení rady. V letošním rozpočtu na přípravu stavby vyčlenila zhruba 600 milionů korun. Opoziční TOP 09 částku kritizovala jako příliš nízkou.