Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AL

Technický stav továrny z do R-U, stav požární ochrany, stav předpisů o bezpečnosti práce, stav uchovávání hořlavých látek, přístupové cesty, zdroje vody, atd.atd. Ta fabrika si o totální shoření přímo říkala. Prostě socialistické hospodaření.

0 0
možnosti
Foto

J63i36ř64í 61E22r69b87e25n

20. 7. 2020 15:00

Však právě požáry Veletržního paláce a závodů ČKD NM byly důvodem pro zcela novou koncepci BOZP a PO v celé ČSSR. Nový zákon o požární ochraně 133/1985 Sb. byl na světové úrovni a přes dílčí technické změny platí dodnes. Funkce odborně způsobilých osob v požární ochraně a bezpečnosti práce přestaly být odkladištěm funkcionářů.

0 0
možnosti
MZ

Ono se nejednalo "jen" o naftové motory pro lok T 478.4 (řada 754 "vznikla" až v roce 1988), ale i o další vozidla. Díky tomu se pokračovalo ve výrobě motorových vozů M 152.0 (později 810).

0 0
možnosti
Foto

J55i62ř30í 65E14r30b11e14n

20. 7. 2020 14:32

No, náhradou M152.0 (810) na dlouhých vedlejších tratích (například Chlumec - Stará Paka, Mladá Boleslav - Stará Paka aj.) měly být M475.0 (860), ale o jejich nevýrobě se rozhodlo už před požárem. Navíc tam měly být motory Pielstick, vyráběné v ZŤS Martin spolu s lokomotivami T466.0 (735).

0 0
možnosti
JD

Založení požáru je lumpárna a trest si zasloužil. Je ale důležité se zamyslet nad továrnou, která shořela. Neznám její stav, ale dá se předpokládat, že byla z doby Rakouska Uherska tak třeba 100 let stará a za dobu socializmu se do ní nic moc nevrazilo na zlepšení kvality všeho možného a ani protipožární ochrany. Tak rozsáhlý požár byl tedy asi zaviněn i technickým stavem fabriky. Za to mohlo komunistické zřízení.

8 4
možnosti
Foto

J13i31ř32í 18E26r82b27e32n

20. 7. 2020 14:23

Pokud je mi známo, tu smíchovskou továrnu si postavila Škodovka těsně před II. světovou válkou. Unikátní tam bylo třeba třískové obrábění - obří frézky, soustruhy a obrážečky byly v patře a špony z nich padaly rovnou do nákladních vagonů, odkud se vozily přímo zpět do Plzně na přetavení (dnes bychom řekli 100% recyklaci).

Monarchii ovšem pamatoval závod ČKD Tatra (dříve Ringhoffer) o pár set metrů dál, největší výrobce tramvají na světě - technicky unikátní strojírenský komplex beze zbytku zlikvidovali developeři na konci 20. století.

0 0
možnosti
JS

J25a21n 97S87t36o77d11o79l12a

19. 7. 2020 10:58

Proč nevyšetřovali ta kvanta požárů a zahoření mezi roky 1976 a 1980? To jim nebylo divné, že furt hoří? Asi byly jen malé škody, tak se tím vůbec nezabývali. Jinak by toho “hasiče” museli odhalit dávno před tímhle velkým ohněm. Ředitel podniku to měl po druhém třetím požáru důkladně prozkoumat, ale asi jen užíval výhod plynoucích z členství.

1 4
možnosti
MZ

Ale to není věc ředitele, nýbrž vyšetřovatele (tehdy) požárníků, kriminálky a StB.

0 0
možnosti
JP

"Nedošlo k žádným vážným zraněním" to se v případě takového požáru rovná sdělení "stal se zázrak".

No, nechtěl bych být mezi hasiči, co tam zasahovali.

3 0
možnosti
KH

K84a91r69e96l 34H40y16n62e76k

19. 7. 2020 10:19

Navíc, když si uvědomíme, jaké vybavení a ochranné pomůcky tehdy měli.

3 0
možnosti
PK

No asi to byl dost průšvih, ale 25 let mi přijde hodně.

0 15
možnosti
JF

víte kolik životů hasičů bylo při zásahu v ohrožení a jen náhodou nikdo nepřišel o život?

9 0
možnosti
MK

Zásah bez vážnějších zranění. Špičková právě hasičů.

3 0
možnosti
JS

Žádní hasiči za socíku neexistovali. Pouze žháři a požárníci.

4 11
možnosti
PS

P84e32t26r 81S14i29m42e63k

19. 7. 2020 5:38

I nas na vesnici to byli za komancu hasici a hasicarna. Pozarnik nam pripadal jako hasic z mesta.

12 0
možnosti
JD

J73a88n 37D20v49o87r22a80k

19. 7. 2020 5:18

Tento požár, spíš šílený dým jsem viděl osobně když jsme se vraceli z chaty autem po Strakonické.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž

18. dubna 2024  14:38,  aktualizováno  19.4 13:45

Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...

Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy

20. dubna 2024  16:24

Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje

21. dubna 2024  14:11,  aktualizováno  17:13

Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...

Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize

22. dubna 2024  17:50,  aktualizováno  21:05

Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kladno - Vsetín 7:2. Druhé vítězství Rytířů v baráži, kanonádu domácích zahájil Jágr

18. dubna 2024  17:45,  aktualizováno  21:55

Druhé vítězství pro Kladno a střelecký rekord pro legendu. Domácí porazili ve druhém utkání...

V době páry i pod vodou. Půlstoletí metra připomene výstava i řada akcí

24. dubna 2024  18:18

Návrhy podzemní dráhy v době páry, metro naplánované první republikou, to současné, ale i podzemka...

Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu

24. dubna 2024  16:28

Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...

V Černošicích spadlo do bazénku batole, skončilo podchlazené v nemocnici

24. dubna 2024  15:06

V Černošicích spadlo do zahradního bazénku 2,5leté dítě. Na místě zasahovali záchranáři, kteří jej...

V létě papírování, na konci roku může začít stavba. Nádraží Vyšehrad nahradí byty

24. dubna 2024  11:25

Desítky let chátrání končí. Nový majitel aktuálně představil „jízdní řád“ revitalizace pražského...