„Celý úsek je součástí širší strategie rozvoje dopravní infrastruktury, která posílí propojení Prahy s regiony a uvolní kapacitu příměstských tratí,“ uvedl ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí SŽ Jakub Bazgier. Díky nové trati se podle něj zlepší pravidelnost železniční dopravy a kapacita příměstských tratí.
Dalším krokem Správy železnic bude zpracování podrobné technické dokumentace a dokumentace EIA k posouzení vlivu stavby úseku mezi Běchovicemi a Vršovicemi na životní prostředí, řekla ČTK Eberl Friebová.
Plán za 185 miliard. Prahu protne podzemní železnice i s dvoupatrovým nádražím![]() |
Pro trasu mezi Rabakovskou ulicí a Malým Hájem se rozhodovalo mezi tunelovou, podpovrchovou a nadzemní variantou. Vítězná podpovrchová varianta má podle SŽ vyvážený poměr mezi technickou realizovatelností, finanční náročností a minimalizací dopadů na okolní zástavbu.
Obyvatelé dotčených městských částí se mohli k projektu vyjadřovat v on-line pocitové mapě nebo na veřejných jednáních. Správa železnic podle Eberl Friebové jednala také ve zastupiteli městských části a odborníky.
Na zohlednění připomínek městských částí a města do návrhu trasy dohlížela pracovní skupina zřízena Správou železnic.