Diskuse k článku

Vlak v Holešovicích projel návěstidlo a zničil výhybku, škoda je 400 tisíc

Železniční provoz ve stanici Praha Holešovice dopoledne stál kvůli nákladnímu vlaku, který projel návěstidlo. Vlaky na Kralupy hodinu nejezdily, spoje do Německa nabíraly zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S71t39a18n26i50s43l82a26v 80D28o73n95á19t 6433953797190

Mám otázku mimo téma, když vidím, že je tu dost odborníků na železnici, nedá mi to. Snad laskavý cenzor promine. Nevíte někdo, co to znamená, "udělat na lokomotivě brousek"? Podle kontextu šlo o parní lokomotivy a byl to asi nějaký způsob sabotáže.

0/0
3.9.2018 17:12

J29i48ř58í 62E67r88b95e44n 1173354516937

Vím, co znamená okovaná mašina = s ploskou na okolcich po brzdění zablokovanymi koly. Ale brousek fakt nevím...

0/0
3.9.2018 21:43

V72a94c54l14a89v 73H97a14j88e18k 3846539939

také se tomu říká, že je obutá nebo že má bačkory. nemusí to být jen mašina, ale i vagón. Jízda s takovýmto vozidly je spojena s rizikem vzniku lomu kolejnice, zejména v zimně.

0/0
5.9.2018 14:56
Foto

M44a33r80t70i29n 28O26c76h 7359324935436

Tvl rozřezal? Říznul!

0/0
3.9.2018 17:02

M44a64r13t65i32n 76V47e38s22e89l54ý 1750918297356

Nejvíc to nakonec odnesla S41 (libeňák), o prázdninách takový otloukánek (do půlky července nejezdil vůbec, poté jen na Podbabu) a kvůli poškození výhybky ho zrušili na dnešek kompletně a zítra zatím do 14 hodin. ;-(

0/0
3.9.2018 14:16

J20a35n 24K84a25r77l91í48č69e79k 5678811139578

Bývaly doby, když jsem dělal dopravní průmyslovku (což uznávám, že bylo v minulém tisíciletí), že rozříznutí výměny znamenalo poškození závorníku, který tam byl od toho, zatímco přestavník, výměna i vlastní výhybka naopak měly tento úkon přežít bez poškození minimálně do (tehdy zkoumané) rychlosti 120 km/h. Takže se dalo po výhybce pomalu (neb byla neuzávorovaná) jezdit dál, dala se i přestavovat. Buď se něco moderně změnilo "k lepšímu" a nebo ta výhybka nebyla v moc dobrém stavu, protože hádám, že v Holešovicích po nádraží to víc než 120 nejelo...

+4/0
3.9.2018 14:11

P59e38t40r 50F47r67a95n59c 9747761278398

Ano, doba od minuleho tisicileti pokrocila. Na koridorovych tratich (a nejen tam) je drtiva vyhybek nerozreznych, k zajisteni krajni polohy neslouzi hak, ale celisti.

0/0
3.9.2018 14:25

J76a12n 24K96a69r44l15í43č11e97k 5428831349638

Tak to leccos vysvětluje. Škoda. Schopnost přežít rozřez byla podle mne šikovná, jezdilo se dál, i když na přivolávací návěst (protože nic víc zabezpečovačka při nefunkčním závorníku nedovolila)...

0/0
3.9.2018 14:29

P75e81t10r 18N71o48v17o86t74n32y 1581260261

Čelisťový závěr je rozřezný. Záleží ale na přestavníku. Ale i tam by se snad mělo zničit jenom něco, co jde snadno a rychle nahradit.

0/0
3.9.2018 14:40

L52i18b80o57r 21V69e28s18e57l43ý 2359786682482

Rozřez na nerozřezném systému je na výměnu celého přestavníku. Navíc díky vyšším přídržným silám může dojít k deformacím třeba na závěru.

0/0
3.9.2018 18:23

V28a33c95l61a57v 50H38a94j56e52k 3876129939

Výhybka se závorovala je v případě, že byla postavená vlaková cesta. Takže pokud nebyla závorovaná nepoškodil se ani závorník. To se asi nezměnilo ani v moderní době. Jen se závorování provádí technicky jinak.

0/0
3.9.2018 17:36

M80i60l85o71š 87S88a86l92o73š81e89k 7844503971833

Vlak rozřezal a a zničil vyhýbku.......................;-DR^

+5/0
3.9.2018 13:42

M17a42g80d84a75l85e58n46a 45H37r11o72n38o49v24s98k95á 3350972394299

Až na to, že pořádně nejezdily ani ty pitomý autobusy.

0/0
3.9.2018 12:36

M70a49r61t95i78n 63V77e34s21e54l24ý 1690528287706

Dopravci bych rozhodně vytkl, že na situaci nereagoval adekvátně. Měl dvě možnosti: 1. V době přepravní špičky zajistit aspoň dva náhradní autobusy pendlující mezi Roztokami a Podbabou. Bylo přece jasné, že jestliže se o půl deváté ráno stane na tak frekventovaném nádraží takováto mimořádnost, že se hned tak jezdit nebude. 2. Nechat pendlovat elefanty Roztoky - Podbaba. Obě koleje byly přece průjezdné. Ani jedno z toho se nestalo a důsledkem bylo, že zhruba mezi 8.30 a 10.30 se s ČD do Prahy nedostal nikdo. Takhle to nemá přece vypadat.

0/0
3.9.2018 13:29

R93o50b66e66r79t 87P56r31a73ž88á89k 4668756525700

Jenže to asi neřeší ČD, ale nějaký dispečer SŽDC.

+1/0
3.9.2018 15:22

M23a10r46t87i38n 77V12e59s64e41l43ý 1760918187406

Tady hlavně, jako ostatně obvykle, se dlouho špatně komunikovalo. Vlakové čety nic nevěděly a dispečer patrně neměl přesnější informaci z terénu, jaký rozsah (a tedy dopad na provoz) ta závada bude mít. Ve výsledku to jistě nebude čistě chyba dopravce, ale nepřesné či pomalé komunikace mezi různými subjekty.

0/0
3.9.2018 15:50

D78a86v82i56d 29P18e78c75a 1645394791816

Tato skutečně tragická a obrovská nehoda se v železničním provozu devadesátých let stávala zhruba obden. Jen, že se tenkrát nepsalo o každém prdu.

+3/−2
3.9.2018 12:15

J84i53ř17í 50N76o87v33o25t45n66ý 4926632382596

U CD nic překvapivého.

+2/−31
3.9.2018 11:27

J73a57r48o18s69l48a26v 69B80e87d10r86n40a 3426281601447

Bylo to cargo. Ale vysvetluj neco zapšklemu cloveku.

+10/−1
3.9.2018 11:28

M30a37r35t71i40n 26V96e19s98e53l12ý 1280228187986

Akorát nevíme, kterého dopravce. V omezeních je uvedeno "vlak jiného dopravce". Což bych nenapsal u společnosti v rámci jednoho holdingu.

+1/0
3.9.2018 11:32

M79a98g19d37a48l68e98n93a 84H65r75o17n58o37v88s94k18á 3400302324229

Myslíte zřejmě ČD Cargo. Ale vysvětlujte to zapšklému člověku...

0/−1
3.9.2018 12:31

L62i64b74o14r 46W89a56l39i27c88h80i78e72w48i71c43z 3338746777534

Nevím který dopravce to byl a ani jaký byl myšlen, ale CARGO má u nás v názvu 8 železničních dopravců.

+1/0
3.9.2018 13:22

S30i75l44v51e31s88t77r 77K30a89d65e57ř43á94b43e19k 8610963305790

A cargo jsou pochopitelně i ti nákladní dopravci, kteří zrovna nemají slovo "cargo" v názvu.

0/0
3.9.2018 14:35

J27a24r22o27s14l72a34v 61B20e50d86r64n85a 3806891731857

Lol

0/0
3.9.2018 16:07

M95a82r55t34i97n 94H32a55n71z26a74l 8278909269195

Moment, takže jako u LE a RGJ by to bylo překvapivé, nebo se to vůbec nemůže stás, nebo jak to mám chápat?

0/0
3.9.2018 11:31

R62o59m48a57n 51P82o41l79á12č23e91k 5496989915

Byl to nákladní vlak, který ČD neprovozují :D

0/0
3.9.2018 11:43

M71a47g21d86a84l62e12n97a 33H55r96o47n10o22v56s25k98á 3590122394239

Společně se společností ČD Cargo, a.s. tvoří s řídící osobou koncern ČD následující společnosti podrobené jednotnému řízení společností České dráhy, a.s.:

DPOV, a.s.,...

Výzkumný Ústav Železniční, a.s., ...

Dopravní vzdělávací institut, a.s., ...

ČD – Informační Systémy, a.s., ...

ČD – Telematika a.s., ...

+1/0
3.9.2018 12:35

S12i48l20v70e71s13t42r 56K41a36d56e20ř67á85b63e72k 8280673695210

Vtipné, že název toho výzkumáku a těch "Informačních Systémů" nechal do rejstříků zapisovat nějaký nedovzdělanec, který nezná český pravopis.

+2/0
3.9.2018 13:56

M24a59r35t10i36n 82V80e77s71e10l88ý 1100878307986

Je to taková móda, přišlo to asi z ciziny. Učiní se z toho jméno a to se pak píše s velkými u každého slova. Podobně třeba ve smlouvách, v úvodu se zkratkuje třeba "Prodávající" a "Kupující" a v celém textu se pak píše s velkými písmeny, aby bylo zřejmé, že se tím myslí ta konkrétní osoba, věc nebo nějak zkrácené slovní spojení.

0/0
3.9.2018 14:07

S44i78l39v52e36s54t86r 64K69a43d74e80ř54á85b13e83k 8980753385860

Tak ona tímhle stylem byla psaná už Pittsburská dohoda roku 1918: "Schvaľujeme politický program usilujúci sa o Spojenie Čechov a Slovákov v samostatnom štáte z Českých Zemí a Slovenska.". Jenže tu psali američtí Češi a Slováci, kteří svůj rodný jazyk pořádně neznali.

0/0
3.9.2018 14:38

Z28d67e42n97ě71k 23H41r67u21b36ý 5225418381426

Tzv. rozříznutí výhybky (odborně výměny) ještě neznamená její poškození. To je normální terminus technicus pro přestavení výhybky jízdou vlaku, někde se tak děje i záměrně. Napsat "rozřezaná výhybka" - to je fakt masakr. Novinářské řemeslo upadá a upadá. Když o něčem píšu, tak si o tom něco zjistím. Za dvě minuty na wikipedii vím, co je rozříznutá výhybka.

+13/−3
3.9.2018 11:19

M36a27r41t12i10n 77R49u78z79i24c32k98a 1802118436237

coz o to, ale docela me dostalo to, zda vyhybku uzamknout nebo ji bude treba opravit...

Jako da se z toho odvodit, ze nemusi byt poskozena, ale predpokladam dle clanku, ze ano...

0/0
3.9.2018 11:23

R43o30m94a24n 63P29o85l40á64č57e52k 5986229895

Chyba lávky... "řezání výměn" je běžné u čistě sjezdových výhybek, hlavně v tramvajové síti.

Jakmile říznete elektricky ovládanou výhybku, tak dojde k poškození mechanismu...

+4/0
3.9.2018 11:48
Foto

S98t91a94n66i11s37l84a84v 74D72o70n92á39t 6373373967650

To ano, ale asi se té výhybce pak neříká rozřezaná, že?

+2/0
3.9.2018 12:29

S60i16l29v59e50s55t25r 65K79a76d46e58ř50á10b49e60k 8690353785700

Ne, jenom rozříznutá.

0/0
3.9.2018 13:19

S63i77l22v64e50s90t67r 85K66a62d35e33ř44á97b12e52k 8950333285240

Nezáleží na tom, jestli je elektricky ovládaná, ale jestli je uzamykatelná. Starší elektricky ovládané výhybky uzamykatelné nebyly. A na druhou stranu, na několika místech jsou uzamykatelné i výhybky, které elektricky ovládané nejsou. Samozřejmě se nejedná o nějaké visací zámky, ale prostě o to, že je v té krajní poloze nějaké udělátko drží.

0/0
3.9.2018 13:18

J57i17ř59í 36E45r34b14e47n 1903314746587

Ovšem k poškození snadno opravitelnému. Ten mechanismus je přizpůsoben k tomu, aby říznutím byl poškozený jeden jediný díl, který je k tomu určen.

0/0
3.9.2018 13:47

J25a41r25o69s47l43a91v 86B30e90d31r80n74a 3936611271807

No je to trochu slozitejsi...

0/0
3.9.2018 12:30

D34a12v61i74d 51P35e38t72r74z72i28l25k18a 5701346477658

No vzhkedem k tomu, ze to je vymena v nadrazi, a tudiz oboustranne pojizdena, bude mit minimalne zavornik. Pokud je dalkove stavena, .... tak jeste tu o Smolickovi, jak ji riznu a nic s ni neudelam.....

0/0
3.9.2018 13:14

M84i11l15o24š 32S15a12l46o49š63e55k 7424543201313

Záměrně se to děje u samovratných vyhýbek,to jenom pro pořádek. ;-)

+1/0
3.9.2018 13:45

M51a71r48t95i45n 85V50e68s95e53l39ý 1710678487636

Mně se nejvíc líbilo couvání rychlíku z Děčína z pražského zhlaví v Roztokách do stanice. Asi třicet lidí nejdřív vylezlo do kolejiště a šli pěšky na bus 340, zbytek pak zacouval do stanice. Busy 340, 350 kolabovaly, nestíhaly ani obrat, Libeňák zrušený, osobní vlaky se vracely z Roztok do Kralup, v mimořádnostech o jejich zkrácení nebylo ani slovo. Byl to zkrátka mumraj, jak se na první školní den sluší a patří! ;-)

+6/−1
3.9.2018 11:03

T15o29m75á59š 70H56r24d43ý 9848480169421

Pane absolvente UJAK, to tu výhybku "rozřezal" autogenem, nebo pilkou na železo? Říká se, že ji "rozřízl", nebo řízl...!8-o

+14/−1
3.9.2018 11:03

L96u24d16ě30k 12N33ě31m78e31c 5305641512214

Nevím, co se říká, ale řekl bych, že výhybkou projelo několik podvozků a ne jen jeden.

0/0
3.9.2018 11:19

F55r38a47n74t67i98š81e70k 89O91s97t27r20ý 4355821447393

Rozříznout ji lze ale jen jednou.

+3/0
3.9.2018 11:50

L51u81d38ě64k 47N44ě74m73e17c 8513120961516

Tak jo. Je to tady zmíněno několikrát, tak to bude asi nějaký drážní výraz.

+1/0
3.9.2018 11:55

P90a37v83e12l 56R42i72e93d55l 4184247851879

Počkejte, až bude psát o tom, že někdo říznul zatáčku, to teprve bude masakr ;-D

+3/0
3.9.2018 11:49

P33e84t72r 80V49a49r66g81a 3295763470470

Pořád lepší, než kdyby ji rozřezal ;-D;-D;-D;-D

0/0
3.9.2018 16:22

J85a45n 77E25n49t90e43r 5154885514847

Bez ilustračního fota bychom ani nevěděli, jak vypadá vlak ... :-P

+6/0
3.9.2018 10:48

J47o40s36e36f 24Č65e93r15v78e73n63i34c34k50ý 9699814301143

Třeba každý není tak učený, jako vy. Ale je to jen ilustrační foto, tak možná vlak vypadá úplně jinak.

+3/0
3.9.2018 11:02
Foto

M21a14r91t16i86n 17O50c38h 7889654655396

Vlaky stojí, auta jedou.

+3/−4
3.9.2018 10:40

Najdete na iDNES.cz