Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvPůvodně měla stavba vyjít na 4,679 miliardy korun, náklady vzrostly o téměř miliardu na 5,644 miliardy korun. Stavba je součástí trati na ruzyňské letiště.
Stavba je podle Kupky jednou z nejvýznamnějších investic do železniční dopravní infrastruktury. „Prvního srpna by se tady na tomto úseku mezi Výstavištěm Holešovice a pražskými Bubny měly rozjet vlaky,“ řekl. Správa železnic (SŽ) podle něj na letošní rok plánuje začít se stavbou také v úseku mezi Prahou-Ruzyní a Kladnem.
K původnímu projektu se podle správkyně stavby za SŽ Evy Schreierové přidalo několik menších staveb. Některé přibyly kvůli plánované stavbě budovy Vltavské filharmonie, vyjdou na 175 milionů korun a zaplatí je Praha.
Další přidané stavby zaplatí také městská část Praha 7. Jako příklad uvedla Schreierová i rozšíření úseku směrem na Kralupy o 700 metrů.
Nádražní budova v Bubnech má rozměry 250 krát 50 metrů, nyní v ní dělníci pokládají žulovou dlažbu, instalují výtahové šachty, eskalátory a skleněné zábradlí.
Ve vestibulech montují podhledy a připravují prostory pro obchody. V příštích týdnech je v plánu instalace informačních tabulí, pracovat se bude i na přístupových schodištích a chodnících.
Z původní budovy nádraží Bubny bude pamětní místo, připomene deportace Židů![]() |
Na bubenské nádraží navazují tři dvoukolejné mostní estakády, které jsou z většiny dokončené a stavbaři je instalují na ně koleje. Vznik estakád podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody umožnil zrušení přejezdu v Bubenské ulici.
Propojila se tak Letná s Holešovicemi. Lávku na novou zastávku Výstaviště dokončí Správa železnic koncem května, dodal Svoboda. Lávka zároveň zkrátí přístup do Stromovky.
Na vznikající zastávce Výstaviště dělníci také pokládají dlažbu, instalují přístřešky, zábradlí a výtahové šachty. Na trati ve směru na Kralupy budou ještě napínat troleje. Pod estakádou ve Strojnické ulici pokládají chodník a asfalt na silnici.
Modernizace trati z Prahy do Kladna je rozdělená na 11 menších staveb. V letech 2017 až 2020 SŽ zrekonstruovala Negrelliho viadukt. Pokračuje přestavba Masarykova nádraží, před dokončením je modernizace trati mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec.
OBRAZEM: Práce na nádraží v Bubnech míří do finále. Vlaky tudy pojedou v létě![]() |
V roce 2022 například začala přestavba trati mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec. Letos by Správa železnic měla začít se stavbou úseku mezi Prahou-Ruzyní a Kladnem, tendr je před vyhlášením vítěze.
V příštím roce SŽ vypíše tendr na stavbu úseku od Výstaviště do nové podzemní stanice v Dejvicích. Z Prahy na letiště by se cestující mohli vlakem dostat nejspíš v roce 2030.
Zhotoviteli prací jsou společnosti Metrostav TBR, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha. Stavba je financovaná EU z programu Nástroj pro propojení Evropy a Státního fondu dopravní infrastruktury.