Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvNa webu, který se projektu přestavby nádraží věnuje, je nyní dostupná virtuální procházka po zrekonstruované hale a nejbližším okolí.
Virtuální prohlídka |
Skrze virtuální prostředí si tak zájemci mohou prohlédnout nejen halu, ale i budoucí přístupové cesty na nádraží, vchody do metra, prostor před Fantovou budovou nebo místo, kde bude úschovna kol, a prostor pro konání trhů či kulturních akcí. Před budovou je také naznačený prostor, kde by se měla nacházet budoucí tramvajová zastávka.
Virtuální prohlídka také vysvětluje některé dotazy veřejnosti, například zda bude celý prostor zastřešený nebo nevytápěný. „Střechu pokrývá po celé ploše plně recyklovatelná fólie se samočisticím povrchem a solární panely,“ ukazuje jedna z mnoha dostupných vysvětlivek.
Pergola na hlavním nádraží zhorší komfort čekajících, tvrdí Klub Za starou Prahu |
Uvnitř haly je pak možné vidět místa, kudy povedou schody, kde přibudou obchody, čekárny nebo informační panely s časy odjezdů vlaků. Vizualizace také ukazuje, kde přesně bude začínat uzavřená část haly, kterou bude oddělovat vysouvací fasáda.
Z virtuální procházky je patrné, že některé typické rysy si nádražní hala ponechá, například proužkovanou podlahu nebo červené stropy a sloupy.
Kromě virtuální prohlídky získají zájemci informace o rekonstrukci nádraží i na místě. Od 10. ledna bude v odbavovací hale umístěný informační stánek a také je v plánu účast veřejnosti, která se skrze dotazník bude moci k projektu vyjádřit.
V mezinárodní soutěži na přeměnu nové haly, Vrchlického sadů a podobu plánované tramvajové zastávky před nádražím uspěl návrh kodaňského studia Henning Larsen Architects. Dominantním prvkem návrhu je velká dřevěná konstrukce, která se má klenout od magistrály, nad novou odbavovací halou až k Vrchlického sadům. Zároveň má zmizet velká část haly, zachována má být část nacházející se pod magistrálou.