Materiál ve středu projednal organizátor pražské dopravy - společnost Ropid - s radním pro dopravu Petrem Dolínkem. Část pracovního materiálu má iDNES.cz k dispozici.
Změny by se mohly dotknout šesti až sedmi desítek linek: asi 16 linek tramvají, zhruba 25 městských a dvou desítek příměstských autobusových linek.
„Změny se nyní začnou konzultovat s jednotlivými městskými částmi,“ řekl iDNES.cz Dolínek. Už ve čtvrtek se Ropid sejde na jednání s Prahou 7, v pátek pak s radnicemi Prahy 5 a 6.
Další navrhované změnyAutobusy: Větší kapacitu pak nabídnou autobusy například v Petrovicích, v Čimicích nebo na Brumlovce. Tramvaje: Více linek pojede v nejvytíženějších úsecích: počítá se s novou linkou například v Ječné, ve Francouzské, v Seifertově kolem VŠE nebo v úseku Palmovka - Vysočanská. Více kapacity nabídnou tramvaje mezi Vítězným náměstím a Podbabou, v Holešovicích, na Spořilově nebo na Albertově. Na základě připomínek občanů i městských částí vyjede také nová přímá tramvaj, která spojí Hostivař a Strašnice s Palmovkou a Holešovicemi. Zdroj: Ropid |
„Připravené změny vítám, kromě linek na Praze 6 řeší také bolesti, na které upozorňovaly městské části po celé Praze,“ pokračoval Dolínek.
Dodal, že v materiálu budou zapracovány požadavky a připomínky radnic ke změnám, které nastaly v září 2012.
„Půjde o největší změny od té doby. Doufám, že budou pozitivní,“ řekl radní.
Materiál, který Ropid bude s radnicemi konzultovat, je nadále pracovního charakteru.
„Počítáme, že se po těchto jednáních může ještě měnit, proto ho zatím nezveřejňujeme. Měnit se ještě může jak vedení linek, tak jejich číslování. Zatím se domlouváme s městskými částmi na systému změny a budou nás zajímat jejich názory a podněty. Pro Prahu 6 to ale budou větší změny než v roce 2012,“ uvedl šéf Ropidu Pavel Procházka.
Jednou z největších novinek bude propojení Dejvic a Smíchova expresním autobusem.
Podle návrhu linka číslo 118 pojede z Vítězného náměstí na Anděl, kde by měla být za 10 minut.
Ze zastávky Na Knížecí pak bude pokračovat na Smíchovské nádraží a dále po své trase až na Spořilov. Půjde tak o jednu z nejdelších linek pražské MHD.
„Vůbec poprvé povede linka MHD pražským tunelem (už dříve jezdily autobusy MHD třeba Těšnovským či Letenským tunelem, pozn. red.). Je to taková zkouška pro možné budoucí vedení autobusu tunelem Blanka,“ řekl Dolínek.
Další změnou bude ukončení autobusů ve směru od letiště a Divoké Šárky u metra Nádraží Veleslavín. Další městské a příměstské autobusy od Tuchoměřic, Nebušic či Přední Kopaniny, které dnes jedou do Dejvic přes Horoměřickou, budou končit u metra Bořislavka.
Radnice budou mít málo času, míní dopravní expert
Podle Procházky budou mít městské části nyní na vyjádření svých připomínek přibližně tři týdny
To je ale podle dopravního experta Petra Moose málo, radnice se o návrhu dozvídají příliš pozdě. „Se změnami by se měli seznámit hlavně cestující. Městské části by proto měly dostat tolik času, aby o změnách mohly informovat ve svých novinách a na webových stránkách,“ řekl Moos.
Dolínek věří, že i přes šibeniční termín se podaří všechny co nejvíce uspokojit.