Stavební firma chce podle dokumentu pro radní po městu o asi 23 milionů více z důvodů víceprací vzniklých nepředvídatelnými okolnostmi. Například asi 8,7 milionu korun navíc firma naúčtovala za bourání betonových konstrukcí komunikace, 11,8 milionu za změny povrchových úprav a 4,1 milionu za úpravy kolektoru. Jiné menší položky firma z původní ceny odečetla.
Největší dopad na cenu rekonstrukce má mít vybudování slepé koleje, na které chce městský odbor majetku z rozpočtu vyčlenit dalších 85 milionů korun. Koleje mají v budoucnu navázat na ty, které jsou plánované v horní části náměstí od Vinohradské k Vodičkově ulici, kde má být pravidelná trať zprovozněna jako první.
Politici klepali na základní kámen oprav Václaváku, přerušila je policie |
O kolejích i ve spodní části náměstí nyní magistrát jedná s Prahou 1. V případě schválení plánu bude o jejich stavbě ještě samostatně rozhodovat rada města, stojí v dokumentu.
Rekonstrukce části náměstí od Můstku k ústí Vodičkovy začala loni v dubnu a podle původního harmonogramu má být dokončena letos. Jejím základem je projekt od architektonické kanceláře Cigler Marani Architects, který vznikl už v roce 2005.
Pracovníci postupně vyměňují povrchy, má přibýt místa pro pěší. Kácet se budou některé stromy ve špatném stavu a sázet nové, ve výsledku jich má být více než nyní. Město výhledově plánuje i rekonstrukci horní části náměstí.
Stavba byla symbolicky zahájena v loňském roce. Poklepání na základní kámen ale tehdy přerušila policie. Vloni na jaře už se Česko potýkalo s epidemií koronaviru a platila přísná opatření. Mezi nimi i zákaz shromažďování, který politici porušili.
Politici klepali na základní kámen oprav Václaváku, přerušila je policie:
15. dubna 2020 |