„Navrhovatel si stěžuje na údajné diskriminační zadávací podmínky zadávacího řízení. Správní řízení je v počáteční fázi,“ sdělil mluvčí ÚOHS Martin Švanda pro web Zdopravy.cz, který informaci přinesl.
Server uvádí, že společnost Stadler napadla podmínku referencí s provozem pod stupněm automatizace GoA3. Rozporuje také to, že podmínky neuznávají zahraniční reference a autorizace.
Do soutěže nakonec dorazily dvě nabídky: od sdružení Škoda/Siemens a Alstomu. DPP již v říjnu částečně podmínky rozvolnil, podle společnosti Stadler ale nedostatečně.
Do tendru na automatické vlaky pražského metra se hlásí dva zájemci |
Stadler v soutěži neuspěl s požadavkem, aby mu byla uznána jako reference pro kvalifikaci dodávka metra pro Glasgow. Tam jsou vlaky vybaveny vyšším stupněm automatického zabezpečení GoA4. Podmínky soutěže DPP ale takovou referenci nepřipouštějí.
Odhadovaná hodnota zakázky je téměř 86 miliard korun. Kromě dodávek vozů pro metro D a C je součástí automatizace linky C a dodávka kompletního dopravního systému nově budované linky D. Zajistí plně automatizovaný provoz metra v nejvyšším stupni automatizace GoA4, tedy bez provozního personálu na palubě.
Plané sliby i „hrozby“. Pražské projekty zdržují pochybné tendry, spory i Vltava |
Dopravní podnik prozatím poptává 69 plně automatických vlaků, součástí zakázky bude i vybavení depa a dispečinku pro obě linky. Údržba bude na 35 let, u nástupištních stěn a dopravního systému po dobu 25 let.
Podle DPP automatizace umožní navýšit přepravní kapacitu na nejzatíženější lince C až o 20 procent. Roční úspora provozních nákladů má být ve vyšších stovkách milionů korun. Umožní také včas modernizovat vozový park vlaků 81-71M, které v současnosti jezdí na linkách A a B.