(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Michal Šula, MAFRA

Strahovským tunelem bude jezdit autobus, který spojí Smíchov a Dejvice

  • 13
Město Praha na několik měsíců vyzkouší autobusovou linku, která by jela ze Smíchova do Dejvic Strahovským tunelem. Důvodem je uzavření výstupu z metra na Anděl a plánovaná výluka tramvají z Újezdu na Malostranskou. S nárůstem počtu spojů nesouhlasí Praha 6.

O rozšíření autobusů do tunelu budou jednat pražští radní v úterý 31. října. Pokud záměr schválí, začne spoj jezdit zhruba do čtrnácti dní a provoz skončí
16. února 2018. 

Organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD, navrhla tři varianty. Všechny počítají s intervalem deset minut ráno a patnáct minut dopoledne. Autobusy by jezdily pouze od 6 do 20 hodin.

Podle první varianty by autobus číslo 126 jel z terminálu Na Knížecí přes Anděl, Vozovnu Střešovice, Prašný most a Vítězné náměstí na Dejvickou. Náklady na zkušební období by byly asi 1,7 milionu korun, roční potom 12,3 milionu. 

Ze Smíchova do Dejvic za deset minut

Cesta ze Smíchova do Dejvic by se zrychlila asi o 9,5 minuty. Problémem je však nedostatečná kapacita některých ulic i terminálu Na Knížecí. S nárůstem počtu spojů na Dejvické navíc nesouhlasí Praha 6.

Druhá varianta počítá se spojem 126, který byl jel z Knížecí na Anděl, dále do stanice Vozovna Střešovice a končil by na Hradčanské. Náklady jsou zhruba stejné jako u první varianty. Nevýhodou je, že by autobus nejel na Dejvickou a přestup na Hradčanské by cestování na Vítězné náměstí prodloužil. Potíží zůstává kapacita terminálu Na Knížecí.

Poslední varianta počítá s úpravou trasy linky 147, která by obsloužila zastávky Na Knížecí, Anděl, Vozovna Střešovice, Prašný most, Vítězné náměstí a Výhledy.

Výhodou je, že nezvýší počet spojů na Vítězném náměstí. Naopak problémem je vytížená ulice Jugoslávských partyzánů, kde by se spoj zpožďoval. Nárůst počtu spojů na křižovatce na Prašném mostě by pak mohl zpožďovat tramvaje ve Svatovítské směrem na Hradčanskou. Náklady ve zkušebním provozu jsou spočítány na 1,4 milionu, roční pak na 10 milionů korun.

O zavedení spoje, který by jezdil tunely městského okruhu, se mluví dlouhodobě, město jej dosud odmítalo jako neopodstatněný. Naposledy záměr odmítl Ropid letos v lednu na jednání magistrátního výboru pro dopravu. Jako důvod zástupci organizace uvedli neefektivnost, bezpečnost, ekologii a nesouhlas některých dotčených městských částí (více zde).

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

,