Za padesátikorunu se zájemci v sobotu vozili na okruhu od autobusového terminálu Letňany k Obchodnímu centru Čakovice a zpět. Tři trolejbusy vyjely z pražských muzeí, dvě škodovky si pražský dopravní podnik půjčil od pardubického dopravního podniku. Svézt se lidé mohou ještě i v neděli.
Jízdami historických trolejbusů dopravní podnik oslavuje sobotní zahájení zkušebního provozu nové trolejbusové trati Letňany–Čakovice, k níž přistoupil přesně 50 let po ukončení provozu trolejbusů v Praze. Zatím po trati bude jezdit půjčený trolejbus z Hradce Králové, a to pouze o víkendech.
„Zkušební provoz v tomto úseku nám umožní pokračovat ve vyškolování řidičů trolejbusů tak, abychom byli připraveni na zahájení plného provozu na lince 58 poté, co si převezmeme 15 kloubových bateriových trolejbusů SOR TNS 18, které jsme ve veřejné zakázce nakoupili právě pro linku 58. První z nich bychom měli dostat v polovině letošního prosince, zbylých 14 pak na jaře příštího roku,“ říká generální ředitel DPP Petr Witowski.
Výstavba nové trolejbusové trati z Palmovky až do Miškovic vyjde na necelých 284 milionů korun. Trolejbusová linka 58 tak po zahájení plného provozu nahradí autobusovou linku 140.
„V prudkém stoupání Prosecké ulice nám autobusy nyní spotřebují zhruba 52 litrů nafty na 100 km. Dieselové autobusy nahradíme bezemisními bateriovými kloubovými trolejbusy, které budou už na jaře 2023 jezdit mezi Palmovkou a Čakovicemi,“ doplnil náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.