náhledy
Nelehké začátky nových tramvají dokumentuje stržený pantograf vozu č. 6248, který v roce 1963 uvázl na lince 21 nedaleko Vyšehradského tunelu. Obdobné nehody byly v této době velmi časté.
Autor: Ing. Miroslav Knížek
Řídicí, čelní vůz ve vozovně Motol kolem roku 1973. Vůz je upraven pro samoobslužný provoz, o čemž svědčí písmeno S na čele i nápisy u dveří, které upozorňují, že je dovoleno nastupovat i vystupovat všemi dveřmi.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Tétrojka na lince číslo 22 v Karmelitské ulici kolem roku 1973.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Vůz T3 s původní boční orientací (ovšem nesprávně nastavenou, jede opačným směrem) na lince číslo 17 v zastávce Strossmayerovo náměstí v roce 1963.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Na první pohled je patrné, proč první tétrojka dostala přezdívku Ječmínek...
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Nehoda prototypu tramvaje T3 v březnu 1962 na křižovatce Plzeňské a Radlické.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Prototyp tramvaje T3 ve vozovně Motol. Zřetelně je vidět původní čelní orientace s číslem linky a jménem konečné.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Elegantní interiér prototypu T3 v původním provedení z roku 1960.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Prototyp tramvaje T3 (tehdy ještě pod označením T III) na Mezinárodním veletrhu v Brně v roce 1960.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
V tomto přístroji si lidé kupovali jízdenky přímo ve vozech tramvají. Strojky byly nainstalovány kvůli nedostatku průvodčích.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Jedna z prvních sérií tramvají typu T3 byla vybavena koženkovými sedadly. Od nich se posléze upustilo a nahradila je laminátová. Kabina řidiče nebyla od prostoru pro cestující oddělena tak, jako je tomu dnes.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Klasické tétrojky sloužily dlouho. Když byl v srpnu 2004 na náměstí Míru vyfotografován vůz T3 č. 6778, měl za sebou už 33 roků služby. Byl totiž vyroben v roce 1971.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Protože byl na počátku sedmdesátých let katastrofální nedostatek průvodčích, muselo se přikročit k zavedení samoobslužného provozu v předních vozech spřažených vlaků 2 x T3. Jako první byl zaveden od 2. května 1972 na linkách č. 1 a 11. (Na starých tramvajových vlacích byl samoobslužný provoz v motorových vozech zaváděn už od počátku šedesátých let). Přední vozy byly označeny tabulkou s písmenem S, další informační tabule bývala zpočátku i za bočním oknem. Přední vozy byly určeny jen pro přímé jízdy.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Návrat legendy. Tramvaj T3 opět vyrazila na běžnou linku
Století československé techniky. Stálice na tramvajovém nebi, Tatra T3 slouží přes padesát let
Tramvaj T3SUCS vyrazila na běžnou linku (2. září 2019)
Autor: iDNES.tv