Diskuse k článku

Tramvaje na Václavském náměstí by mohly spojit Anděl a Vinohrady

Pokud se vrátí tramvaje na Václavské náměstí, mohly by vzniknout tramvajové linky spojující Anděl s Vinohradskou třídou a náměstí Republiky s Vršovicemi. Na veřejné debatě Sdružení Nového Města pražského to řekl Martin Šubrt z organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T83o41m94á40š 95A89n42d13e97r53l54e 2212811294357

Vidím, že pomatení šotouši jsou zase o krok blíže realizaci svého vlhkého snu, se kterým vytrvale otravují již řadu let. Nesmyslná tramvaj na místě, kde jezdí metro a pěšky je to všude kousek. Zadrátovaný Václavák a úrovňové křížení s magistrálou.

Kam napřete svou energii teď? Do budování tramvaje na sídliště, kde by nahradila autobusy? Nebo se raději budete dalších 20 let snažit tramvajemi znásilnit pěší zónu na Můstku?

0/−5
6.2.2019 13:59

R68o25b94e84r97t 68P86r37a95ž43á84k 4248316695600

Nejste Drdův brácha, vy vlhký sne?

+3/0
6.2.2019 16:24

P17e37t41r 95P67e28t59r 6613522228563

Ano ano, všude je to kousek ale stačí jedno špatně zaparkované auto a stojí tramvajová doprava v 2km okruhu, ruku v ruce s tím i automobilová..

Pořád nechápu, proč mají lidi jako vy svéprávnost - následky chybějící tratě přes Václavák můžeme vidět několikrát ročně, když je na té trati zaseklé auto nebo bouračka a přesto se najdou inteligenti jako "vlhký sen" Anderle, kteří považují trať za zbytečnou.

Trošku mi připomínáte Zelené, kteří taky tvrdí, že se lidem bude lépe žít, když se v Praze místo zruší parkovací místa a některé ulice a vysadí se místo nich stromy, protože lidi chtějí víc zeleně.

0/0
9.2.2019 17:26
Foto

T31o79m33á61š 44A51n19d76e35r18l88e 2372541484247

Vy zníte, jako byste snad věřil těm lžím o intervalu na křížení magistrály, svéprávný Petře. Ve skutečnosti se stane to, že se výrazně zhorší dopravní situace okolo muzea, a to každý den. Proč? Protože vaše oblíbené zelené a nazelenalé zaručeně napadne zřídit tam prioritu MHD. A i kdyby s tímhle neuspěli, tramvajáci tam budou jezdit s T14 na signál stůj, jako to vidím každý den. Jen si na to počkejte a uvidíte. Ještě moc rád budete vzpomínat na havárku u I. P. Pavlova 3x do roka.

0/0
16.2.2019 4:39

T54e66o44d62o14r 27B80e38z92d46ě83k 5494330668503

A na Ruzyni zas létají letadla, tak nechápu, proč tam jezdí "nesmyslný vlhký autobus". Viďte.

0/0
11.2.2019 10:31

V64í42t 42P84r22č65í56k 9718800494720

Je to krok vpřed. Dokud však nebude vrácena tramvaj do dolní části Václaváku, na Příkopy a 28. října, tramvajová doprava v centru nebude komplexně vyřešena.

+2/−3
5.2.2019 14:14

R21o91b35e98r48t 13P50r29a13ž15á93k 4188596515130

To bude ještě větší boj než tohle. A Drdovi praskne žilka.

+4/0
6.2.2019 0:03

M97a94r68t97i66n 69R53u68z66i33c93k21a 1632128886207

...nemusela by byt v dolni casti vaclavaku, ale primopy a 28.rijen by pomohl vyrazne...

+1/0
7.2.2019 1:25

P71e80t64r 54K69o46n66í47č45e45k 8814472475595

Argument "kde budou demonstrace?" mě rozsekal. ;-D;-D Navrhuji pole u metra Letňany.

+6/0
5.2.2019 14:08

R48o34b34e69r61t 57P76r21a51ž15á51k 4488666415240

Tam bude vládní čtvrť, takže se to bude hodit.

+4/0
6.2.2019 0:02

M18a38r65t11i25n 83R45u78z86i58c38k57a 1122608316337

Tak at tam pocitaji s nejakym plackem...

0/0
7.2.2019 1:25

J70o30s29e72f 55C86h38o41d36o61u94n68s22k49ý 4271966109150

A nejlepsu je argument ze tramvaje nejak umrtvi vaclavak. Vazeni, jdete se na ten vaclavak projit a zkusit ho prejit a preju hodne zdaru prekonavat ty silnice, kvetinace zatarasy a jine...

+12/−2
5.2.2019 11:40

P30e37t53r 80S45t43r64n88a55d 8820139288280

Buďte si jist, že po Václavském náměstí chodím pravidelně a to nejčastěji jeho středem, kudy právě pojedou ty slavné tramvaje.

+1/−2
5.2.2019 13:03

T19e90o82d28o77r 45B21e51z62d51ě36k 5684880318493

Až na to, že tudy vůbec nepovedou.

+5/0
5.2.2019 13:10
Foto

M19a73r19t21i59n 12Š54u10b95r27t 1485821384895

Právě že nepovedou, uprostřed bude kontinuální pěší pás široký 15 metrů a nepřerušený těmi záhony, které jsou tam od období po roce 1980 vlastně provizorně, protože se nevědělo, čím tramvajový pás zakrýt. A až v roce 2001 se litinovými sloupky ohradil vnější pás vozovky, po kterém se jakž tak dá okolo těch záhonů projít. Takže pokud tam chodíte, tak se Vám situace určitě zlepší.

+7/0
5.2.2019 14:26

R97a81d58e33k 42M76a59t31u65c97h29a 3638930770735

Kde budou demonstrace proti vládě? Nebo teď již budou všichni spokojeni? Jak to bude s vánočními a velikonocnimi trhy? Ty tam již nebudou? A co to, že tam jsou dve trasy metra. Zejména cecko je kousek pod povrchem. Co když se tam tramvaj propadne? Kdo za to bude potrestán? Mě to přijde jako hloupost. Ještě je poslat na Staromak. Ať tam už nejsou oslavy sportovců.

0/−9
5.2.2019 10:13
Foto

M11a54r76t54i43n 48Š46u18b92r17t 1675171454815

To je zajímavé, že se stejná věc "řešila", když se tramvaje rušily. Asi znáte termín Štrougalovy sady. Ten záhonový pás, který zakryl tramvajové těleso, se v orgánech strany prý odůvodňoval tak, že velmi dobře pomůže, aby případné demonstrace nebyly homogenní a dobře se tak rozháněly. Což do té doby nešlo, pokud tam byla tramvajová trať, která byla v úrovni okolí a rychle by se zaplnila davem.

Proto také střední pás byl přerušovaný a podél něho nešlo projít (až cca do roku 2001), kdy se zasloupkoval ten jízdní pruh u toho pásu a nějaký podélný pohyb začal být možný.

Jinak návrh kolegů na novou podobu náměstí naopak střední pás široký cca 15 metrů zachovává pro pěší v celé délce horní části náměstí. A kromě toho ještě na obou stranách na dvojnásobek rozšiřuje chodníky. Tj. demonstrace určitě nebudou problémem. Navíc po dostavbě trati okolo Hlavního nádraží bude bezproblémově možné okamžitě provoz od koně převést tam a demonstrovat bude možné podle libosti.

+7/0
5.2.2019 10:29

R32i60c95h37a23r71d 53H54l20a64d87í72k 2585523529229

Pane Šubrte, všem asi zde nevysvětlíte přínos tramvajové tratě na VN. Myslím si, že mnoho lidí, kteří mají dnes problém, ať z jakéhokoliv důvodu, se do centra dostat přestupem z povrchové dopravy do metra, tuto novou trať ocení. Obávám se však, že při tempu výstavby nových TT v Praze, se této nedočkáme ani v horizontu 20 let.

+1/0
5.2.2019 13:59

T40e47o60d31o31r 25B93e16z83d56ě58k 5454490398353

Zpevnění stropní desky vestibulu metra je přímo explicitně uvedeno a tak nějak věřím, že ta nosnost se při dnešní technice dá spočítat.

0/0
5.2.2019 10:40
Foto

M18a52r85t82i75n 68Š66u65b64r11t 1575101654885

Na obou stropních deskách po jejich dostavbě tramvaje již jezdily. Tj. jejich základní konstrukce k tomu uzpůsobená je. Akorát obě stropní desky mají za sebou 50 let života, takže s tramvajemi i bez nich je stejně čeká nutná rekonstrukce.

+6/0
5.2.2019 11:51

M54i74c86h65a49l 93D37a68d84e59k 8103442118

A to budou ty tramvaje křižovat magistrálu? To mi nepřijde jako dobrý krok..

0/−1
5.2.2019 9:45

T31e39o25d93o18r 70B35e62z64d16ě65k 5694460708793

Na Ípáku to nevadí?

+5/−1
5.2.2019 9:50

M93i66c29h67a93l 49D93a12d83e58k 8823882408

Právěže dle zkušeností z I.P.Pavlova to vadí.

+2/0
5.2.2019 9:54

T80e83o10d32o74r 33B64e44z35d85ě62k 5904940638903

Jakých zkušeností? Semafor by tam byl stejně, jako už i u Muzea a jestli to křižují tramvaje, nebo jen další osobáky není na dobře seřízené křižovatce žádný rozdíl.

+6/0
5.2.2019 9:56

M20i79c98h79a57l 65D87a89d92e80k 8763172808

Zkušeností lidí. Uvidíte..

0/−4
5.2.2019 11:08

T44e22o20d59o86r 45B31e82z32d65ě46k 5704460248593

Lidi budou nadávat vždycky na všechno. Pokud ta tramvaj bude jezdit úplně prázdná, pak uznám, že to nemělo smysl.

+3/0
5.2.2019 11:20

J40o43s14e13f 54C39h20o72d77o83u19n82s24k94ý 4201396939560

Me bavi. Jednou za 80 sekund padne zelena pro chodce a volno pro tramvaje na 10 sekund a podle mistnch expertu to znamena kolaps kataklyzmatickeho rozmeru :-)))

+7/0
5.2.2019 11:39
Foto

M57a63r89t72i52n 40Š18u28b69r36t 1575431424855

Na I. P. Pavlova má Legerova volno 44 sekund ze 100 sekund, cca 20 sekund mají volno auta z Ječné k Muzeu a pouze cca 18 sekund tramvaje. Limitem kapacity této křižovatky a celé magistrály je to levé odbočení aut, které je tam navíc. Všude jinde okolo jsou jen dvě fáze řízení, magistrála a kolmá směr, jen tady tato auta jezdí navíc. Tramvaj za těch 18 s na každý cyklus navíc přepraví stejně lidí, jako ta auta, která mají volno 3x déle.

Navíc u Muzea je situace ještě příznivější. Wilsonova musí vždycky čekat, až projedou auta z Anglické do Žitné a z Ječné na Pavlák, takže před těmi stojícími auty mají chodci, tramvaje, cokoliv spoustu času na překonání magistrály. I kdyby tam nebyl jediný chodec či tramvaj, auta by v té Wilsonově stála stejně.

+5/0
5.2.2019 12:08
Foto

M28a72r39t62i46n 71Š13u36b14r12t 1465811134355

Možná jste zapomněl, že tramvaje hotovou magistrálu v letech 1978 - 1980 již křížily. Křižovatka Vinohradská - Legerova je dodnes v podobě, v jaké byla tehdy. Porto je tam stopčára na Legerově tak daleko od samotné křižovatky, protože před ní byl tramvajový oblouk. A řízení celého úseku od Muzea po Nuselský most je také pořád stejné. Auta u Wenzigovy (dříve u Rumunské) a ve Wilsonově vždy musela čekat, než projedou o kus dál auta z Anglické do Žitné, vyjedou z Ječné a odbočí k Muzeu, nebo křížem projedou přes Rumunskou. A ve stejný čas šli a jdou chodci. Takže v tu dobu normálně projely i u muzea tramvaje.

Na křižovatce pod Muzeem auta dokonce stála, i když před nimi nepřecházeli chodci (přechod tam od roku 1978 do devadesátých let nebyl). Ale být tam mohl, protože křížné automobilové směry prostě způsobují, že se ve Wilsonově stát musí. A pouze tam rostla kolona, jak rostly na magistrále intenzity. Ale za to nemohou ani chodci, ani tramvaje, ani ty semafory, které jinak nastavit vlastně nejde.

Pro představu, všechna volna na magistrále se vymění ve špičce za 100 sekund, ale třeba na křižovatce Legerova - Rumunská je kvůli autům o kousek dál odbočujícím z IPP k Muzeu volno pro magistrálu jen 41 sekund ze 100 sekund. Tramvaje na IPP určitě magistrálu neomezují, protože na ně zbylo jen pouhých 18 sekund. Za těch 18 sekund oproti v souhrnu cca 65 sekundám pro auta z Legerovy a náměstí projede v tramvajích cca stejně lidí jako v těch autech. Tj. tramvajím stačí na stejný počet lidí třetina času.

+4/0
5.2.2019 10:24

M48i67c36h54a17l 76D89a66d95e49k 8693602718

Porovnávat dopravu v letech 78 a současnosti? ;-D

+1/−1
5.2.2019 11:09
Foto

M45a21r50t45i29n 49Š75u95b95r32t 1795751564845

Z hlediska řízení je zcela srovnatelná. Je jedno kolik aut přijede od Nuseláku a z Wilsonovy. Aby se s ostaními vykřížila a koordinovaně pak tímto úsekem po magistrále projela, tak je možný jen plošný princip řízení, který je platný stejný právě z toho konce 70. let. Ten určuje kapacitu toho průjezdu a protože nelze upravit s výsledkem zvýšení kapacity, s růstem počtu aut postupně rostly ty kolony ve Wilsovově i na Nuseláku. Ale princip řízení uvnitř oblasti se nezměnil.

Proto také na rozdíl od většiny Prahy nejsou všechny křižovatky od Muzea po Nuselák řízené dynamickým řízením, ale řízením s pevnou délkou cyklu, jako v 70. ltech. Je prostě potřeba zajistit, aby auta z Anglické správně projela do Sokolské a nezahltila křižovatku s Legerovou, stejně jako auta z Ječné musí vyklidit zásobník na IPP odjezdem k Muzeu, než by zablokovala průjezd Sokolskou.

+7/0
5.2.2019 11:55

K53a36m85i70l16a 58K15a91l30e68n31s87k35á 9196387167438

Václacské nám. je krásná oaza klidu bez dopravy. Proč to chce pár jedinců zničit. Z dopravního hlediska to není třeba, jezdí tam metro. A z estetického to bude úplná hrůza Rv

+3/−10
5.2.2019 9:14

T22e75o20d41o89r 92B60e10z61d62ě59k 5524710138743

Panebože. A na Hkavák zas jezdí vlaky, tak proč tam nezrušit metro i všechno ostatní, že. A na Ruzyni stačí letadla, k čemu autobus, co? Oáza klidu, jasně. Hlavně v noci.

+7/−3
5.2.2019 9:21
Foto

M40a29r14t22i68n 63Š98u54b22r40t 1295301764975

Návrh předpokládá zdvojnásobení prostorů pro pěší a pro některé, kteří ho viděli, jde naopak o přílišné zklidnění oproti dnešku.

Jinak Václavské náměstí je dnes kvůli dlažbě, která tam na vozovkách šířky vlastně dvou dálnic asi nejhlučnější komunikací pro auta v Praze. Od roku 1989 dodnes nedošlo k úpravě nepřiměřeně dlouhých přechodů, je tam minimum laviček, střední pás je přerušený záhony a uměle nastavený zasloupkovanou vozovkou. A většina turistů, co sem přijede, považuje toto náměstí spíše za ostudu Prahy.

Možná jako Pražáci už ani nevnímáme, jak nepříjemné to náměstí je. Možná proto, že tam ani nechodíme. Ještě v šedesátých letech podle historiků mělo na Václavském náměstí denně cíl okolo 160 000 Pražanů, dnes je to kolem 10 000 lidí. Zbytek už projede dole jen přetíženým metrem, nebo tudy běží k nějakému cíli jinde.

+5/0
5.2.2019 11:50

J60a50n 85Č66e26k45a63l 7809735224464

Oáza klidu?? Bavíme se o stejném Václaváku?? ;-D;-D;-D

+6/0
5.2.2019 12:17
Foto

M91a19r15t95i51n 42Š77u95b27r23t 1935881334925

Já si taky myslím, že tam už dlouho mnoho z nás asi nebylo. Proč taky...

+4/0
5.2.2019 12:48

Z74d58e76n64ě28k 59J72a40n32s63a 9118184659140

... cpát tramvaje za každou cenu na Václavák je podle mě pitomost :-(.

+12/−15
5.2.2019 8:37

T86e38o76d48o39r 98B32e70z88d48ě26k 5874860518803

A něco víc, nějaký důvod nebo argument, nepovíte? A svou vlastní alternativu?

+7/0
5.2.2019 9:12

Z80d47e56n96ě43k 32J70a15n14s19a 9928854299780

.... jo - zažil jsem to - a bylo to peklo! Stavělo se metro, stavěla se skoro současně SJ magistrála pod lešením byl tehdy skoro celý Václavák- a do toho tramvaje! Ten oddych všech pražanů, když to skončilo a udělala se z něj v podstatě pěší zóna

0/0
5.2.2019 9:59

T82e42o49d33o21r 91B39e83z26d50ě92k 5924520868863

A teď se snad něco staví? Pro mě teda oddych není muset se cpát po přeplněných chodnících, protože jednu stanici metrem to nedává žádný smysl. Navíc pěší zóna zůstane.

+5/0
5.2.2019 10:01

Z26d12e70n85ě87k 51J82a63n61s68a 9708634679710

tak jo - jste zřejmě asi mladší a větší aktivista, a mě je to v podstatě už fuk. Až Vám tam ale budou ty tramvaje za mnoho let drandit, dělat kravál, vadit a překážet, tak budete vzpomínat, jaké to bylo bez nich. Vpomeňte si na mě ;-).

+1/−6
5.2.2019 10:14

T44e30o16d45o51r 20B65e82z48d62ě40k 5884500638393

Jo, v 80 letech (a bohužel i nějakou dobu po tom) se trati stavěly na hlučných BKV panelech. Dnes lze postavit trať tišší než vozovka pro auta. Nejsem aktivista, jsem cestující, který chce určitý standard.

+4/−2
5.2.2019 10:38

J56o49s38e28f 27Š26v92e89c 6255426894413

hranatá kola tramvají fakt hluk nedělají ;-D hlavně u T15...

+1/0
5.2.2019 11:01

T59e85o71d52o30r 74B26e54z15d72ě86k 5164440758593

Správně je to 15T a když se o ně alespoň trochu pečuje a jedou po slušné trati, hluk nedělají. Že se u nás leccoc šulí je jiný problém.

+1/0
5.2.2019 11:03
Foto

M28a32r33t57i61n 41Š10u31b21r31t 1355491534275

Jen se tak zeptám. Ten příšerný randál, který vydávají auta na Václaváku při pohybu po té velice nerovné dlažbě, na kterou stejně jako na chodníky a přechody nikdo nešáhl od roku 1989, ten nikomu nevadí? Vždyť je neskonale vyšší než nejhorší zvuk, který by mohla vydávat ta nejhůř poškozená tramvaj, která zrovna musela nouzově zabrzdit. jak to, že ten hluk, který na Václaváku je nyní, vůbec nevnímáme?

+6/0
5.2.2019 12:11

K37a25r29e19l 29D33r33d61a 6904862677

Na FB byla mini anketa. Tramvaje na Václavák schvaluje 40% lidí, proti je 60%. Jak je možné, že ROPID argumentuje poptávkou? Rv:-P

+6/−11
5.2.2019 8:36

J74a46k83u50b 75C51h21l82á49d42e71k 8923198422782

40% není poptávka?

+4/−1
5.2.2019 9:00

T27e85o49d40o98r 49B76e11z87d44ě70k 5864350568353

A kolik v ní hlasovalo Ostraváků?

+4/0
5.2.2019 9:11
Foto

M93a69r41t70i93n 66Š62u47b70r54t 1835371704765

Pokud jde o poptávku, tak si asi pletete dvě slova. Poptávka je ve smyslu těch, kterým by tramvaj usnadnila cestování. Po zrušení tramvají na Příkopech se spojení denně zhoršilo cca 60 000 lidí, pokud jde jen o horní část, denně by toto spojení pomohlo ihned cca 20 000 cestujících.

Poptávka je o tom, že prostě roste počet lidí v tramvajích. Ještě nedávno byly na Seifertově 3 linky a z toho jedno sólo, dnes je ze sóla souprava a přibyla další linka 15. A poptávka za posledních 6 let zde v řadě období vzrostla až o 50 %. Na Vinohradské bývala jedna linka, musela přibýt druhá. Přetíženou Francouzskou byla snaha odlehčit vedením další linky z Vršovic přes Bohemians a Bělehradskou. Ta linka okamžitě vylítla z hlediska poptávky na páté místo mezi všemi linkami, ale ve Francouzské lidí neubylo, naopak přibylo a tak musí pomoci aspoň linka 13, která už do centra prostě neprojede, tak dělá takovou podivnou podkovu. Ze Spořilova do centra se zkusilo spojení sólo linkou 6 a okamžitě byla tak přetížená, že ji musela nahradit linka 14, která je v soupravě, aby se ta poptávka zvládla. I z Nuslí ve vztahu k centru přibylo lidí. V širším centru jen od roku 2014 do roku 2016 narostl počet lidí v tramvajích o 40 000 a prostě už není jak tu poptávku uspokojit.

Naopak Policie a Odbor dopravy MHMP tlačí naopak na snížení počtu linek, aby počet spojů nezpůsoboval problémy. Zrekonstruovali jsme za 10 let většinu tratí, ale protože lidí přibylo a spojů také, obecně nám klesla jako jedinému městu s moderní tram. sítí cestovní rychlost. Potože v centru jde tlusté do tenkého, není kudy projet a jak tu poptávku dál řešit.

Když se strhne trolej v Nuslích, zkolabuje Ječná, když je problém v Ječné, kolabují Nusle, odklony není kudy vést a poznají to lidé pak i na okrajích, že jim nic nejde.

Tj. jde o poptávku po těch spojeních. Určitě nechceme zrušit jednu linku v Ječné, Vodičkově i Seifertově, protože to by zbylé tramvaje prostě neodvezly.

+6/0
5.2.2019 12:03

P94e53t35r 10K86o54n16í75č50e55k 8684352695825

Tramvaj na Václavák neschvaluje 40% lidí, ale možná 40% lidí, co hlasovali v minianketě na FB. Kdybych udělal minianketu, jestli Karla Drdu z diskuze na iDNESU hodit do Vltavy zašitého v pytli, a 51% by hlasovalo pro, taky byste se cukal, že 49% bylo proti a je to jen FB.

+2/0
5.2.2019 14:15

Najdete na iDNES.cz