Diskuse k článku

Tramvaje se vrátí před Národní divadlo dřív, koleje už jsou vyměněné

O několik dní dříve se podařilo pražskému Dopravnímu podniku opravit tramvajové koleje před Národním divadlem. Provoz tak znovu obnoví už v noci na úterý. Výluku, která začala v pátek večer, si vyžádala oprava opotřebovaných kolejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K73a58r71e45l 30D67r78d34a 6354932527

Mohl by mi ROPID vysvětlit, co je to za exota tramvaj 39? Nikdo z cestujících to nevěděl, někdo se bál i nastoupit, všichni jsme lovili, zda to jede na Floru či na Nákladové nádraží. Informace nikde žádná. Prostě 9 jen zase nejela. Takto má jako fungovat MHD v Praze?

(Večer nějaká madam vedle mě hlásila do mobilu, že je na Žižkově zase nějaký nový spoj. Tak asi tak vypadá informovanost cestujících v režii ROPID a DPP.)

ROPID patrně rezignoval aby na Žižkově cestujícím už cokoliv vysvětlovat. Rozkopaná Koněvka, rozkopaná Vinohradská. Na Floře chaos, v Seifertovce chaos, v Koněvce chaos. Tak do toho k 207 namastíme 39. Ono se to vstřebá. ;-)

Faktem je, že 9 má věčně výpadky. Projet centrem je pro ní oříšek. Měl by to být hlavní spoj pro Žižkov a přitom jezdí dlouhodobě podle plotu. To se Praze a Žižkovu vyplácí nekonečně dlouhé linky, co mají na trase nějakou tu černou díru. ;-)

(Trhaná jízda... Minulý týden jel 9 s T3 v odpolední špičce nějaký vynervovaný řidič. Asi mu ROPIĎáci šlapou na mandle. Dupal na brzdu před auty, zvonil jak blázen, rozjížděl se zprudka, mnohokrát prudce brzdil. Já jsem padal na hezkou holku. Tak to bylo vlastně OK. Jinak cestující váleli sudy. 4 stanice a totální horror. Řidič byl zralý na sedativa a 14 dní Bohnic. Copak to, šéfe z ROPIDu, že Vám tohle jezdí po Praze?)

Naskakuje mi 125, radnice Prahy 11 tvrdila, že jak do toho ROPID hrábl, nové autobusy budou za pár měsíců na šrot a linka bude jezdit podle plotu. Jezdí podle plotu a čistotou už nezáří. Aneb "šetrný ROPID", co nesnáší čisté spolehlivé linky jezdící přesně a načas. Mám tady 136, vyhýbám se jí. Metro na Háje to jistí. Podle mě je řidič na konci nekonečné trati na konci sil. ROPID fakticky ohrožuje chodce a řidiče na Praze 11. Ohleduplnost je pryč, řidič to kouká hlavně dojet. Opět padající cestující jak mizerně zastavuje. A jak říkám, chodci a řidiči aby před 136 na Hájích a Opatově utíkali.

To mě fakt potěší, když se ROPID vykašle na to sdělit cestujícím co nějakou 39 na Žižko

0/−1
11.9.2018 9:47

K96a17r55e92l 62D69r71d75a 6704392807

Žižkově vlastně zamýšlí (dnes už jezdí zase 9, tak je to už jedno), ale šéf ROPIDu se tady vykecává o návratu tramvají na Václavák a Na Příkopy. Na takové úvahy se čas vždy najde. Výborně. A jak se těšíte na kácení Šervůdu, projektante? Už máte v kanclu motorovou pilu na vyhlazení zeleně v centru Prahy ve prospěch tramvajových lunaparků? Co vím, měl jste myšlenku jak pod koly tramvají vyřešíte bezdomovce v Šervůdu. Pak ti padající cestující všude jinde vlastně patří asi k věci, ne? ;-)

0/−1
11.9.2018 9:48
Foto

H67a55n89a 74A70n66t42o60n15o18v10á 6557509674514

Co je to jezdit podle plotu?

Má dopravní podnik každému cestujícímu zvlášť zavolat? Že je výluka 9 jsem věděla normálně ze zpráv. Ráno jsem došla na zastávku, do idosu ťukla kam chci a ukázalo se, že 39 je opravdu můj spoj.

0/0
12.9.2018 14:09

D60a22n68a 65K44o20c50i63á28n44o57v70á 2253278939828

Dnes jsem šla přes křižovatku SpálenáxLazarská. Tam jsou koleje v zatáčce úplně vytlučené, takže co nevidět bude problém i tam.

0/0
10.9.2018 16:31
Foto

M65a80r44t77i13n 89Š40u92b18r67t 1925421474875

Oprava Lazarské (a v návaznosti oblouku u Máje i kolejí u Národního divadla) by proběhla už loni, ale bohužel se protáhla podzemní oprava kanalizace ve Vodičkově, kvůli níž je směrem na Karlák ve Vodičkově jen jednosměrný provoz. A dokud tam bude, oprava Lazarské, která bude náročnější, včetně podloží, by uzavřela vjezd do oblasti pro ostatní dopravu (zvláště, kdyby se současně opravoval i ten aktuálně měněný oblouk u Máje).

Obojí samozřejmě bylo naplánováno po otevření té Vodičkovy s datem zahájení oprav od půlky října. Lazasrská se bude opravovat po jednotlivých vjezdech do křižovatky zhruba po dobu 3 x 10 dnů. A při opravě té části směrem k Národní měl být opraven i ten aktuálně měněný oblouk i výhybky u Národního divadla ve směru do Národní. Dvě z těch věcí od půlky října také proběhnou. Rychlost výměny toho oblouku u Máje byla také dána tím, že speciálně tvrzené koleje pro tento oblouk již byly vyrobené pro připravovanou výluku. Jinak by takto blesková výměna kolejnic možná nebyla.

+6/0
10.9.2018 16:46

D17a98n52a 93K28o20c63i11á72n46o57v14á 2353558369198

Nebyly ty koleje z Můstku k muzeu nakonec smysluplnější, než celá pěší zóna?

+3/−1
10.9.2018 17:00
Foto

M71a45r86t23i26n 88Š68u33b73r57t 1315381724355

Určitě měla hustší síť tramvají v centru vliv na to, že tolik nebyly pojížděny ty oblouky s nejnižšími poloměry. A také na to, že při nějaké opravě v centru takový zásah skoro nikdo nepoznal. Pokud byl problém na vjezdu do Spálené, tramvaje jezdily po Národní od Václaváku i Můstku, pokud v Lazarské, pořád se po Národní dalo dojet dolů na Václavák i na Náměstí Republiky. A pokud se centrum někde zablokovalo, vždy šlo spoje někde těsně před problémem otočit aby to cestující nepoznali dlouhým čekáním i na okrajích Prahy.

Na druhou stranu, dnes má většina tramvají sice otočné podvozky, ale zase jsou těžší a obecně každý typ má na koleje různý vliv, takže rozsah opotřebení a potřeby výměn kolejnic jsou hrozně složitou problematikou a prací, která nikdy není hotová. Přes 142 kilometrů tratí není vůbec málo a kolegové JDCT u DPP mají nepřetržitě práce nad hlavu. Přitom v posledních pěti letech došlo snad k historicky největšímu objemu rekonstrukcí tratí, takže stav sítě se neskutečně vylepšil.

Ale určitě si nemyslím, že je reálné uvažovat o obnově plnohodnotné původní sítě. Je třeba respektovat názory většiny, která s nějakým zásadním návratem tramvají do centra spíše nesouhlasí. V tomto ohledu lze argumentovat, ale finální názory jsou spíše pocitové.

+1/−1
10.9.2018 17:31

D51a57n31a 80K55o50c70i71á32n75o72v12á 2783708409548

Děkuji za vyčerpávající odpověď. Na druhou stranu, jezdím denně po loni opravené trase Albertov - Křesomyslova a v zatáčkách tramvaj tak cuká, že se divím, že koleje nevytrhne. Pocit z jízdy je spíš horší, než před rekonstrukcí. Čím to je?

+1/0
10.9.2018 18:46
Foto

M85a14r46t81i58n 31Š95u59b73r89t 1195821704535

Jel jsem tam včera a takový pocit jsem neměl, trať je určitě tišší a v pořádku. Někdy to může být stylem jízdy řidiče, ale určitě stav v místě není horší než před rekonstrukcí. Možná si právě řidiči mohou dovolit vyšší rychlost ;-).

+2/0
10.9.2018 20:03

P61a41t72r10i21k 15E56g14e74r 2798670119731

Výborně , tak snad se sem už letos dělníci nebudou muset vracet. Chtělo by to postavit odbočku pro tramvaje také od mostu Legií na Masarykovo nábřeží a od Národního divadla do ulice Myslíkova pak by totiž ta výluka nebyla tak komplikovaná. Doufám také, že vznikne odbočka na I.P. Pavlova na Vinohradskou a hodila by se i na Olšanském náměstí ve směru od Flory na Nákladové nádraží Žižkov to by 10 nebo 16 mohla jezdit Olšanskou ulicí.

+4/−1
10.9.2018 13:15

S64i47l52v86e89s61t43r 12K45a33d35e52ř92á35b34e31k 8810593605870

Jsou v zásadě dvě možnosti. Buď ubourat kus mostu Legií a místo toho tam dát betonové rampy o potřebném poloměru, anebo doprostředka křižovatky umístit točnu (myslím opravdovou točnu, ne smyčku).

+2/−1
10.9.2018 16:58
Foto

M61a32r21t69i15n 70Š29u49b38r10t 1715121894305

Při rekonstrukci Myslíkovy se oblouk na nábřeží zvažoval, ale vzhledem k tomu, že je ta křižovatka prostorově stísněná a k divadlu je to spíš ostrý úhel, tak se tam technicky nevešel a tak tam není.

Po rekonstrukci mostu Legií se naopak předpokládá posun kolejí na mostě více na sever, aby auta měla dost široký jízdní pruh ve směru k divadlu a nepřekážela tramvajím. Pak se s obloukem na nábřeží ve směru k Mánesu počítá. Určitě by pomohl, protože při uzávěře Národní třídy (i třeba 17. listopadu) jsou nejsložitější odklony linky 22. Buď musí přes Smíchov a objezd Radlické na Újezd a mine Národní divadlo, nebo jede po nábřeží přes Palackého nám. a Staroměstskou, u divadla je, ale zase mine Malou Stranu.

Oblouk na Tylově nám. ve směru Škrétova se za současných poloh kolejí nevejde. To by musela trať v Bělehradské směrem do Škrétovy více do středu ulice a pak auta ve směru Anglická na koleje, což by tam asi nedělalo dobrotu.

Oblouk z Jičínské do Olšanské je zase oříšek z hlediska výškové polohy kolejí. On tam sotva vyklesá na Olšanské náměstí ten oblouk, kde jezdí dnes linky 5 a 15.

A pokud jde o opravy v centru, i oprava oblouku u Máje byla už naplánovaná. Proto proběhla tak rychle, když už byly speciální koleje pro toto místo vyrobené. Ale za tři dny určitě nešlo opravit ten naplánovaný zbytek, tj. v polovině října se dělníci vrátí na křižovatku Lazarská a k Národnímu divadlu, takže Národní třída bude ještě po dobu opravy vrcholu Lazarské ve směru Národní uzavřena cca na 10 dní. Dalších 10 dní bude uzavřen směr na Václavské náměstí z Lazarské a dalších 10 směr ke Karlovu náměstí. Lazarská je k opravě naplánovaná už dlouho, ale jelikož tudy vede přístup ostatní dopravy do celé oblasti, tak v rámci koordinace akcí není jednoduché tuto opravu realizovat.

+5/0
10.9.2018 16:58

J32i94ř36í 47K32r92e19j20č58í95k 2497738674216

Teorie krásné, ale kdyby šly vámi navrhované oblouky zbudovat, dávno už zbudovány jsou.

Nejsou tam právě proto, že je fyzicky do současné zástavby zabudovat nelze. ;-)

0/−1
10.9.2018 22:19

D30a79n52i96e18l 49N84o12s24k41a 9260838895246

Ony se opravovaly koleje PŘED Národním divadlem ? 8-o ? 8-o

Nedošlo k té havárii "kdesi" na křižovatce Národní třídy a Spálené ulice ?

Od.orný pisálek z redachce NEJlpečího zpravodajského serveru zase prokazuje své znalosti!!

+3/−1
10.9.2018 12:12

S62i17l32v63e50s13t15r 11K36a54d21e38ř94á51b22e61k 8730643965600

No tak pokud jedete od Karláku, tak to je před Národním divadlem. Asi 350 metrů před ním.

+1/0
10.9.2018 12:45

M37i17l30a28n 14M80a79j47e91r21č16í15k 1180280944956

no jaksi TRAMVAJE SE OPRAVDU VRÁTÍ PŘED PRŮČELÍ NÁRODNÍHO DIVADLA, protože tam nemohly projet kvůli opravě kolejí - byť onekolik set metrů vedle!

+2/0
10.9.2018 13:07

M87i27r19o26s18l24a77v 26G52r95o21s89s60m12a79n51n 8292929624

"O několik dní dříve se podařilo pražskému Dopravnímu podniku opravit tramvajové koleje před Národním divadlem."

+1/0
10.9.2018 17:42

D34a98n11i45e45l 31N35o63s43k43a 9150328865336

Sorry, ale kde se v článku píše o tom průčelí? Navíc tam jaksi čtu o opravovaných kolejích před ND...

+1/0
11.9.2018 6:39

E26v64a 85D47r86o44z29d92o52v11á 7619837675565

V zimě se opět budou opravovat téměř nonstop a na jaře se zjistí, že je potřeba koleje zase vyměnit.

Nekonečný příběh pro tohle místo.

+1/−4
10.9.2018 11:36

S41i19l35v63e88s34t42r 71K88a25d73e80ř85á88b24e81k 8180903885130

Přesně tak. Oprava byla plánovaná na letošní podzim, ale protože koleje nevydržely, tak tento oblouk musel být opraven dříve. Zbytek oprav ovšem bude provedený v původně plánovaných termínech.

+4/0
10.9.2018 12:46

P36e85t24r 65V80a16r28g15a 3165583430830

A co je tak v tom oblouku špatně? Zajímá mne, proč to pořád opravují - blbé kolejnice, špatné podvozky tramvají nebo uložení těch kolejí?

+1/0
10.9.2018 15:18
Foto

M46a66r16t12i34n 78Š67u97b97r83t 1925951314225

Malý poloměr. Po zrušení řady tratí v centru se všechen silný provoz tramvají dostal na ty nejmenší poloměry, kde nikdy tak vysoký provoz nebyl. Třeba devítka kdysi jela po Příkopech rovně a pak celkem pohodlně odbočila do Hybernské. Dole na Václaváku byly také poloměry daleko větší. Dneska je veškerá zátěž tramvajového provozu přenášena oblouky u Máje, v Lazarské, esíčkem u Masarykova nádraží, obloukem na náměstí Republiky a oblouky Na Poříčí. To vše jsou obecně nouzové možnosti protažení tramvají centrem a proto jsou zde také opravy nejčastější.

Zatímco trať v přímé by měla vydržet 20-30 let, v oblouku podobnému tomu u Máje se prostě nevyhnete tomu, že za rok, nejpozději dva, musíte kolejnici navařovat. Pak to ještě tak dvakrát zopakujete a po 6-8 letech musí vše ven a dát se nové kolejnice. Když se nenaruší podložní uložení pražců (třeba nějakou havárií sítí), výměny kolejnic jsou rychlé. Pokud je potřeba zásah do pražců a podloží, což bude za měsíc případ Lazarské, tak to bude trvat o fous déle.

+7/0
10.9.2018 17:04

P63e42t14r 37V28a52r92g78a 3535143320210

OK. Díky za vysvětlení.

Očekával jsem vyšší životnost - přece jen tramvaj je dělána i na malé oblouky (na rozdíl od vlaků) a mají natáčecí podvozky. Takže to vlastně nemá řešení - jen se naučit dělat výměny rychleji ;-)

+1/0
10.9.2018 17:57
Foto

M96a17r28t24i65n 82Š65u40b95r49t 1315171794835

Ono je to celé složitější a všechny souvislosti znají jen opravdoví odborníci v oboru. Je to o výběru materiálů, jejich tvrzení, kontrolách, materiálech pro navařování, o svařování, tvrdostech kolejí a kol a vzájemném poměru, o tom, zda více opravovat koleje, nebo frézovat kola, o nákladech, povolování uzavírek atd. Jako všechno v Praze či v republice, na všem trvale pracují spousty lidí, aby to fungovalo. A ve všech oborech to vůbec nebývá jednoduché, protože těch souvislostí, které ve zkratkovitém mediálním prostoru není prostor popsat, je hodně.

+1/0
10.9.2018 20:21

Najdete na iDNES.cz