V současné době probíhá zpracování projektové dokumentace pro výběr zhotovitele, veřejnou zakázku plánuje DPP vyhlásit a vysoutěžit příští rok.
„Díky nové tramvajové trati získají studenti ze strahovských kolejí i návštěvníci sportovišť kvalitnější a bezemisní dopravní spojení,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib.
Nová dvoukolejná trať bude měřit 1,3 kilometru. Na stávající síť se napojí v Bělohorské a Myslbekově ulici. Trať povede z Bělohorské Vaníčkovou ulicí do konečné smyčky Stadion Strahov. DPP na ní vybuduje tři páry zastávek: Malovanka (společná se stávající tratí na Bílou Horu), Koleje Strahov a Stadion Strahov.
Současné tramvajové zastávky Malovanka budou přesunuty asi o 130 metrů směrem do centra a vybudovány na Bělohorské ulici v úseku mezi křižovatkami s Myslbekovou a Vaníčkovou ulicí.
„Díky tomu budou zastávky Malovanka sloužit spojům ze stávající tratě na Bílou Horu z nové trati na Strahov a bude zde snadný přestup,“ dodal dopravní podnik v tiskové zprávě.
Zastávky Koleje Strahov budou situovány v prostoru vysokoškolských kolejí, zhruba v místě stávajících stejnojmenných autobusových zastávek. Zastávky Stadion Strahov vzniknou ve stejnojmenné nové smyčce a budou společné pro odbavování tramvajových a trolejbusových linek.
Samotnou smyčku Stadion Strahov vybuduje v místě stávající autobusové točny u křižovatky Vaníčkovy a Turistické ulice. Výstavba nové tramvajové tratě Malovanka–Strahov bude probíhat v úzké koordinaci s elektrifikací autobusových linek č. 176 a 191.
Tramvajová trať nahradí stávající autobusovou dopravu ze Strahova ke stanici metra Dejvická. Současně dojde ke snížení počtu autobusů v prostoru Vítězného náměstí. Vybudováním tratě mezi Malovankou a Strahovem dojde k přímému spojení významných dopravních uzlů a částí s centrem Prahy.
Potřebuje Praha tramvajovou trať na Strahov?
Nový stadion na Strahově
Nová tramvajová trať může v budoucnu pomoci také s odbavováním návštěvníků akcí konaných v nové strahovské aréně. Tu s kapacitou 35 tisíc míst postaví pražská Sparta, která se v květnu stala vítězem mezinárodní soutěže o využití areálu chátrajícího stadionu Evžena Rošického, který vlastní Fotbalová asociace ČR.
Fotbalový svaz schválil nový stadion na Strahově, Sparta nabídla 1,8 miliardy |
Letenští se jako jediní přihlásili do soutěže o využití strahovského stadionu, kterou FAČR vypsala v únoru, a splnili všechna potřebná kritéria.
Asociaci coby vlastníkovi pozemku nabídli za možnost vybudovat novou arénu téměř 1,8 miliardy korun. Součástí smlouvy s FAČR bude povinnost poskytnout stadion nejméně ke třem zápasům reprezentace za rok.
Aréna, která by se stala největší v republice, by se měla začít stavět do roku 2030 a hotová by měla být nejpozději o pět let později. Částku v podobě stavebního platu bude Sparta vyplácet postupně po dobu 30 let, kdy bude na pozemku v nájmu.
Sumu 95 milionů korun hodlá úřadující ligový mistr asociaci vyplatit do měsíce po podpisu smlouvy jako poplatek za exkluzivitu. Roční stavební plat bude činit přes 32 milionů korun, v celkové částce 1,784 miliardy korun je zahrnuta předpokládaná inflace i úspora za pořádání reprezentačních utkání.