Elektrobus Siemens-Rampini, který Praze zapůjčil vídeňský dopravní podnik, testoval dopravce minulý týden od středy do neděle na lince 216 mezi Bořislavkou a Poliklinikou Petřiny.
První tři dny autobus jezdil bez problémů. "V průběhu týdne jsme nezaznamenali žádné komplikace, dobíjení i jízdy probíhaly v pořádku," uvedl technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský. O svezení autobusem byl mezi cestujícími velký zájem.
Elektrobus disponuje neobvyklým technickým řešením dobíjení baterií. K síti se nepřipojuje prostřednictvím kabelů, stačí mu zajet na dobíjecí místo pod troleje a zvednout sběrač na střeše.
Poslední den autobus už vůbec nevyjel
Problémy se ale objevily o víkendu při poklesu venkovních teplot. "Kombinace větší zátěže, kopcovitého terénu a mrazivého počasí si kladla větší nároky na dobíjení, což se projevilo hlavně v neděli, tedy poslední den provozu," dodal Šurovský. Elektrobus v neděli už vůbec nevyjel s cestujícími.
Lidé si stěžovali na zimu ve voze, autobus měl problémy i se zdoláváním kopcovitého terénu. Ten se výrazně lišil od toho vídeňského, kde místní dopravce provozuje hned dvanáct těchto vozů..
"Záměrně jsme vybrali kopcovitou náročnou trasu," řekl k testu v Českém rozhlase - Regina generální ředitel Dopravního podniku Praha Jaroslav Ďuriš, který testy ohodnotil jako průměrné - se svými pozitivy i negativy.
Dopravní podnik už ale brzy zřejmě vypraví elektrobusy jiné značky. "Ozvala se nám společnost SOR, která by dopravnímu podniku ráda nabídla svůj elektrobus k testům," dodal Šurovský.
Dva klasicky dobíjené elektrobusy dopravní podnik nasadil již v roce 2010 na linku číslo 292. Kvůli poruchovosti ale musely být o dva roky později staženy z provozu.