Promenáda s liniovým parkem bude čtyři kilometry dlouhá. Součástí přeměny trati ve Strašnicích bude i rekonstrukce historického mostu a tři nové lávky.
„Momentálně jsme ve fázi hotového konceptu dokumentace pro územní rozhodnutí, který vychází z představené studie. Plán je v příštím roce získat územní rozhodnutí, v roce 2022 stavební povolení, vysoutěžit zhotovitele a zahájit stavbu,“ řekl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Nejdříve se začne s výstavbou čtyř kilometrového úseku mezi ulicemi U Seřadiště a Dolínecká a postupně se promenáda dostaví až poblíž železniční stanice Vršovice. Podle Scheinherra projekt vyjde na 200 až 300 milionů korun a hotovo by mělo být nejpozději v roce 2024.
Promenáda bude rozdělena do dvou pásů. Jeden bude mít na šířku čtyři metry a bude určen pro cyklisty a bruslaře, druhý pás bude mít přes tři metry a využívat ho budou chodci. Oba pásy bude podle místa rozdělovat zeleň, či původní kolej.
Kromě původních kolejí zůstanou na některých místech promenády zachované i další objekty připomínající železniční historii, jako například osvětlovací věže, pražce, či návěstidla.
„Promenáda má působit velkoryse, klidně a minimalisticky, z hlediska orientace intuitivně a přehledně. Tvaroslovím i materiály má být soudobá a současně se přitom odkazovat na železniční minulost – základními materiály jsou světlý beton, rezavě probarvený asfalt, štěrk a korodovaná ocel,“ uvedl hlavní architekt a koordinátor akce Tomáš Cach.
Benešovská trať bude po sto padesáti letech končit letos v prosinci. Nahradí ji nově postavený čtyřkolejný koridor s novými zastávkami Eden a Zahradní Město, který buduje Správa železnic.