Štefánikův most vede z Revoluční ulice k Letenskému tunelu. Lidé mířící z Revoluční na náplavku na Dvořákově nábřeží dosud po sejití schodů vedle mostu skončili přímo před víceproudou silnicí, kterou museli přeběhnout. Podle radního Prahy 1 Vojtěcha Ryvoly (GEN, dříve ANO) to dělalo až 2500 lidí za den, což s sebou neslo řadu nehod.
„Nebezpečnost místa ještě zvyšovalo křížení s cyklotrasou Karlín – střed města. V nedaleké Nemocnici Na Františku ošetřili desítky úrazů, ke kterým zde došlo,“ uvedl Ryvola. Nyní mohou lidé z Revoluční pokračovat na most a z něj sejít přímo na horní úroveň náplavky.
Původně plánovala městská část vybudovat schodiště i na druhé straně mostu směrem na nábřeží Ludvíka Svobody, záměr však upravila a nyní tam chce postavit výtah. Podle radního Richarda Bureše (ODS) radnice nechává připravit projekt a stavbou na druhé straně chce navázat co nejdříve. Bude nutné získat souhlas magistrátních památkářů, který je podle Ryvoly předjednaný.
OBRAZEM: Stavba Dvoreckého mostu bude finišovat. Chybí mu už jen prostřední část![]() |
Na místě dnešního Štefánikova mostu byl původně řetězový most císaře Františka Josefa I. z roku 1868. Za války se jmenoval Janáčkův. Současnou podobu dostal v letech 1949 až 1951. Pojmenován byl po Janovi Švermovi a nakonec v roce 1997 po Milanu Rastislavu Štefánikovi, jednom ze zakladatelů samostatné Československé republiky.
Most je jedenáctý po proudu Vltavy, je 24 metrů široký a 263 metrů dlouhý. V roce 2007 byl kompletně zrekonstruován.