Nejvýše položenou část mostního oblouku vážící 680 tun začali specialisté zvedat v sobotu ráno. Pracovali s pomocí závitových tyčí a dutých hydraulických lisů. Složitá operace jim trvala tři dny.
"Teď se celý oblouk mostu začne svařovat. To by mělo být hotové zhruba za měsíc. Pak most dostane 200 šikmých závěsů, táhel, které vytvoří pomyslnou síť. Nakonec odstraníme provizorní pilíře," řekl iDNES.cz vedoucí projektu Alexandr Tvrz ze společnosti Metrostav, která most buduje.
Trojský most tak bude ve finále viset ve vzduchu rozkročený nad Vltavou. Rozpětí hlavního pole mostu je 200 metrů.
"Následovat bude vybudování tramvajové tratě a dokončovací práce. Na konci roku 2013 by most měl být připraven k provozu. Jako první přes něj začnou jezdit tramvaje. Auta se na most pustí až v roce 2014 po dokončení tunelu Blanka, na který přemostění navazuje," dodal Tvrz.
Trojský most nahradí nedaleký "Rámusák", po kterém jezdí pouze tramvaje. Vejdou se na něj kromě pruhů pro auta i chodníky, koleje pro tramvaje a cyklopruhy.
Nový most patří mezi položky, kvůli kterým se stavba tunelu Blanka prodražila. Možné úspory na výstavbě přemostění za více než 720 milionů korun nechalo před rokem město posoudit odborníky. Nakonec však dospěli k závěru, že v takové fázi výstavby by změny stavby vyšly ještě dráž.