Pondělí 9. prosince 2019, svátek má Vratislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 9. prosince 2019 Vratislav

Diskuse k článku

VIDEO: Klečet na hlavě, pouta za odpadek. Co si strážníci (ne)smí dovolit?

Čas od času se objeví případy, kdy strážníci někoho zpacifikují, ale veřejnosti se zdá zásah za takový přestupek nepřiměřený. Reportér iDNES.tv Matěj Smlsal vyrazil do Útvaru vzdělávání pražských strážníků a na vlastní kůži si vyzkoušel, co si mohou městští policisté dovolit. Někdy až křičel bolestí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F92i49l93i55p 56K56r54i21e25g93e14r 9498110210387

Hm, takže výzva k posečkání na příjezd hlídky Policie ČR neproběhla?

Co to ty vypatlance učí za blba? To je to samý jako by po mě chtěla průkaz totožnosti ochranka v Tescu. Bych ji poslal do prdele a zavolal opravdové policisty.

0/−4
23.10.2018 0:59

M55i52c60h25a94l 49P57r92o74k44š 6291174272872

Jeste me tak napada k te modelove situaci - pokud byl na zastavce redaktor sam, tak vlastne zadny prestupek ani nespachal. Ucelem tohoto zakazu je to, aby ostatni lide nebyli na zastavce kuraky zbytecne obtezovani. Kdyz je kurak na zastavce sam, formalne sice porusuje zakon, ale neohrozuje tim zakonem chraneny zajem. Tim tedy neni naplnen materialni znak prestupku a zadny prestupek se tedy nestal.

De facto tedy k prestupku doslo az ve chvili, kdy k nemu na tu zastavku straznici prisli resit jednani, ktere do te chvile nebylo vubec nijak zavadove :)

0/0
22.10.2018 20:13

F40e23r15d60i44n60a62n40d 77S32l69a92v95í61k 1915132512909

Ano ale to se řeší tak, že když nesouhlasíš s přestupkem tak se to sepíše a posílá do správního řízení, kde takhle můžeš argumentovat.

+1/0
23.10.2018 8:18

M45a85r40t91i74n 83R17ů91ž85i31č16k25a 9424511938759

oni ho nejdřív o přestupku vůbec neinformovali, nepokusili se o žádné řešení ... rovnou doklad totožnosti :)

instruktor by měl letět a sám se dozvdělat u někoho povolanějšího, kdo ovládá zákony o obecní policii

0/0
23.10.2018 9:54
Foto

M40a72r70t78i50n 45K58o89k67e22š 3528574211160

Místo toho, aby žádal prokázání totožnosti, žádá předložení občanského průkazu, inu komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí... ;-)

+4/0
22.10.2018 15:09

A44n52t54o32n20í94n 54S90v97o44b11o19d68a 3644233909962

když máte pas, tak vás skolí chvatem :-(

0/−1
22.10.2018 19:09

I31v26a20n 56J53i60r32e33š 6423812791678

Tato diskuze je se svými výlevy sebestředných psychopatů, šílejících z toho, že by měli dodržovat nějaká pravidla a že někdo má právo a povinost na nich dodržování pravidel vymáhat, dokladem, že demokracie přišla přiliš brzo a společnost na ni ještě nedozrála.

+5/−3
22.10.2018 14:58

V49a63c46l62a20v 20M70e50d52e58k 5731542705185

V demokracii mají ti, co zákon hlídají, býti vzorem v jeho dodržování.

+4/0
22.10.2018 15:13

M56i86k53u23l42á79š 21K68a90l34i87n73a 1612713865

Špatná výmluva.

+1/−1
22.10.2018 20:25

M82a55r58t90i80n 87R72ů60ž66i19č89k68a 9304871748399

souhlas, zákony se mají dodržovat a zákony je potřeba vymáhat, ale policie a strážníci (!) musí jít příkladem!

Oni hlavně musí dodržovat zákony a ne provokovat lid, aby pak mohli používat chvaty nebo jiné donucovací prostředky

ten instruktor (?) hned na neagresivního a už zpacifikovaného "zločince" ještě vytáhl teleskopický obušek ... to je fakt instruktor?

0/0
22.10.2018 16:56

K65a42m20i80l 21S63c51h56w91a93g86e91r 3593796635616

Neřekl bych, že brzy. Jenom se prostě ještě svíjí v porodních bolestech.

V Británii policajti nemají vůbec bouchačky a vypadá, že se taky domluví. Ale prostě je tam moc velká kulturní propast. Tak třeba za pár století taky dospějeme.

0/0
31.10.2018 23:55

T79o69m63á85š 23R87e60k27t87o66r 1658484137239

Řekl bych že problém nebude ani tak v tom jetli někdo odhodil na zem nějaký papírek ale v tom že pak odmítal výzvy policie. Tj. nejprve odmítne se prokázat, a následně odmítne jít na služednu tudíž policii defaktoi bnic jiného nezbude než ho zpacifikovat. Kdyby to neudělali byli by už úplně všem jen pro smích...

+3/0
22.10.2018 14:04

R77a57d19e23k 33H31o15d78a92ň 9946637971203

On se ale neodmítl prokázat, protože k prokázání totožnosti nebyl vyzván. Byl vyzýván k předložení občanského průkazu, a následně k předložení průkazu totožnosti. Ani jedno nemá oporu v zákoně.

Toto není slovíčkaření: ten kdo dodržování zákona má hlídat musí sám vědět, co podle zákona smí. Fakt, že ho instruktor okamžitě nezdrbal, ale ještě prohlásí že je to v pořádku je do nebe volající.

+4/0
22.10.2018 14:15

I26v36a92n 89K12o33h75o80u68t 1691853716104

Nemluvě o tom, že vůbec nedošlo k slovnímu vyzvání, aby s nimi tedy jel na služebnu policie ČR z důvodů identifikace. Případně zavolání policie ČR na místo ze stejného důvodu.

Prostě po něm chtěli něco na co nemají oporu v zákoně a když to nedostali tak mu dali na budku.

Tohle je učí a ještě jim tleskají jak že to nedělají správně.

+6/0
22.10.2018 14:22

M93a17r67t42i15n 42R43ů67ž71i81č22k66a 9844101628689

pro smích jsou, protože to neudělali pořádně

neřekli mu proč chtějí totožnost ... to až potom

nepokusili se o řešení

tak jsou pro smích

0/0
23.10.2018 9:56

D53a37n91i33e84l 36P50a16n96e94k 6612401222830

Oni ale nejsou policiste. Nybrz uniformovani urednici a v tom je rozdil. Policii mame jedinou a to PCR. MP neni policie.

0/0
23.10.2018 11:17

T50o51m79á28š 88B71á21r30t23e51k 8411353265

Neprijde vam stupidni ta hlaska "jmenem zakona"? Mne teda jo. Jakeho zakona? O podnikani na kapitalovych trzich? :-)

0/−1
22.10.2018 13:45

R72a34d46e73k 41H52o94d42a28ň 9786747151413

"Dobrý den, pane, předložte mi občanský průkaz,"

"Jménem zákona vás vyzývám, předložte mi doklad totožnosti,"

Následuje ještě jedna výzva k předložení dokladu totožnosti

"„Tam šlo o to, že vy jste odmítl prokázání totožnosti. I přesto, že my jsme se vám snažili poskytnout veškerou součinnost, tak vy jste neuposlechl výzev strážníka."

Povinnost nosit u sebe občanský průkaz žádný zákon nestanovuje. Z toho vyplývá, že použít násilí po "odmítnutí ukázání průkazu" nemůže být v souladu se zákonem. Instruktor se tomu taktně vyhýbá tím, že odmítnutí předložení dokladu považuje za odmítnutí prokázání totožnosti. K tomu ale "pachatel" nebyl nikde vyzván. Ta výzva je nezákonná, a instruktor by to sakra měl vědět.

+8/0
22.10.2018 13:30

A76n54t58o64n89í62n 49S82v20o11b46o70d57a 3314423369642

když něco neumím, tak to aspoň školím :-(

+4/0
22.10.2018 13:43

J66o85s21e94f 97K21u64b75e81š 7643176517738

Bohužel máte pravdu .... :-(

+2/0
22.10.2018 13:45

P95e30t63r 97S18t70a46n13i50k 5945638677513

Tak je tam nějaké stupňované upozorňování. Ještě bych tam tedy určitě připojil tu výzvu k přesunu na služebnu, kde dojde k identifikaci a ztotožnění a v případě jejího odmítnutí výzvu k otočení a nastaevní rukou za záda ke spoutání. V případě odmítnutí pak tedy pacifikace a zpoutání a nevidím problém. Docela mne zaráží zjevný rozpor ve článcích o policii USA, kde 80% příspěvků obsahuje logiku, zastřelení bylo adekvátní, dotyčný neposlouchal pokyny policie a tak si o to řekl sám. A ve článcích o policii ČR, kde 80% příspěvků obsahuje logiku, zpacikování bylo naprosto nepřípustné, dotyčný má možnost odmítnout to, to a to, není povinen poslouchat to a to. Já zastávám stejnou logiku u bez ohledu na místo střetu či barvu konfrontovaného. Tedy že policie musí postupovat velmi profesionálně a musí být nad věcí nervozity a vyhrocenosti momentu, od toho se trénuje. Každý z nás by se měl chovat slušně a normálně s policií spolupracovat. V případě, že se má opravdu silný pocit, že nic neudělal, přesto jsou jeho práva silně poškozována, máme tady orgány nadřízené městské i státní policii, které to můžou posoudit. V prostředí ČR ale prakticky neznám případ člověka, který by se ničeho nedopustil, i v případě chybného osočení s policií spolupracoval a stalo by se mu něco za hranou zákona ...

0/0
22.10.2018 13:10

I11v39a98n 67K17o35h77o68u22t 1751763116304

Postup by byl správný kdyby v něm nescházelo to co sám zmiňujete v prvních větách.

Takhle je v nadsásce učí - naval doklady, nedáš, tady máš přes držku.

+3/0
22.10.2018 13:13

J41o36s27e55f 24K54u78b91e62š 7593236727148

100% souhlas. Takto by to mělo být z obou stran. Nepochybuji o tom, že těch lidí, kteří se chovají k policistovi nebo strážníkovi od počátku neurvale je dost. Já jsem se bohužel setkal i s tím druhým případem. MP se nechal vytočit chlapem co močil na kolo (svého) auta úplně zbytečně.

0/0
22.10.2018 13:18

M75a84r60t11i21n 94R95ů60ž25i23č49k96a 9974881828259

on k němu přijde a hned chce občanku, bez udání z jakého důvodu (k prokázání totožnosti je také opravňuje zákon v určitých případech) ... od začátku styl bububu a ty víš co si provedl a my jsem MP

to není profesionální přístup a ještě je to učí! a oni si pak myslí, jak konají správně ... ten zákon by si měli aspoň přečíst

donucovací prostředky nemůžou použít za pouhé odmítnutí občanky nebo slov, že nemá rád policii - mohou je použít jen dle zákona

mají si zavolat státní

+1/0
22.10.2018 13:52

P88a40v91e82l 45K65u67n25c 9372439288228

Ne že by se pochúzkáři Policie ČR chovali jinak. Vycházím z několika scén v seriálu, na který manželka kouká a já se někdy dost rychle nezaměstrnám jinak. Samolibost policajtů se zdá být úměrná míře jejich inteligence - ovšem nepřímo.

0/0
22.10.2018 13:04

P80e35t53r 48D65r95a40p81a18l 4954621363

"poldové v akci";-D

0/0
22.10.2018 14:06

P14e32t51r 53F11u65k82a 8623956560955

Obecně mám policii i MP celkem rád a nemám problém s pouty pro člověka odmítajícího zákonnou výzvu.

Nelíbí se mi ale, že postup nasazení pout u MP zřejmě začíná bodem 1: hodit člověka na zem.

Měla by předcházet výzva, ať dá ruce za záda a nasazení pout. Teprve až tohle selže, měl by přikročit k donucovacím prostředkům.

+1/0
22.10.2018 13:03

R90a96d44e69k 56H71o79d75a66ň 9566397631833

Policista/strážník smí činit pouze to, co mu zákon povoluje, a to pouze způsobem který zákon stanoví. Zákon mu povoluje pouze požadovat prokázání totožnosti, nikoli požadovat doklad totožnosti.

V okamžiku kdy požaduje doklad totožnosti není jeho výzva v souladu se zákonem.

0/0
22.10.2018 13:33

P40e41t10r 45F62u77k92a 8473856890265

O tom, co strážník požaduje, můj komentář úmyslně vůbec nebyl. Řeším pouze způsob předvedení osoby.

+1/0
22.10.2018 13:51

F61i12l71i68p 40K51r31i77e20g77e80r 9678890380837

Popravdě, ani pouta nejsou nutná, půjdete s námi na služebnu PČR nebo počkáma na hlídku PČR... (nikam bych s nima nešel, ale klidně počkám)

+1/0
23.10.2018 1:04

H52o53n21z31a 94B14o85b88u75l18a 9286959723789

Tak, a teď si ještě přečíst zákon o obecní policii.

0/0
22.10.2018 12:57

I93v93a29n 38K13o27h35o93u69t 1971843876494

1. nejsem povinnen u sebe mít doklady totožnosti - jak by strážníci reagovali na tuto informaci? Taky by mě "oprávněně" dali na budku?

2. ať už se stalo na videu cokoli, nějak mi tam schází mezi krok v podobě - dobrá pojedete s námi na služebnu policie ČR z důvodu vaší identifikace. Místo toho je učí - dejte mu rovnou po držce, protože on by mohl souhlasit a jít dobrovolně a pak by jste přišli o příležitost někoho zmlátit. (berte to jako nadsázku ale tak nějak to vypadá.)

3. na základě jména, příjmení a data narození mají strážnísi a policie si osobu ověřit. Neměli by se náhodou na toto zeptat když nemají k dispozici doklady, než začnou někoho "tlouct"

+10/0
22.10.2018 12:28

O34n10d87ř86e87j 23S66e73k16e57r20a 1817976646399

Ad 1 - jste povinen na výzvu prokázat svoji totožnost, jinak riskujete předvedení. Forma předvedení se různí podle situace - agresivní jednání s velkou pravděpodobností povede k preventivnímu použití donucovacích prostředků.

Ad 2 - Viz bod jedna. Figurant opakovaně neuposlechl výzvy a choval se agresivně, takže byl znehybněn a zajištěn k předvedení.

Ad 3 - To si děláte srandu, ne? Čili pokud se (například) hledaný člověk představí cizím jménem, ke kterému zná datum narození a třeba adresu, měli by ho nechat jít?

+1/−3
22.10.2018 12:40

J91o73s46e32f 91K73u91b51e86š 7973916527948

k ad3 - neexistuje povinnost mít u sebe OP, jste povinen jiným vhodným způsobem prokázat svou totožnost. Jméno příjmení, bydliště, příjmení matky za svobodna, míst narození a oni si Vás prolustrují. Samo o sobě nepředložení OP nemůže být důvodem k použití donucovacích prostředků. Osobně bych doporučoval když u sebe nemáte OP spolupracovat, chovat se slušně, ale s MP pokud možno nikam nejezdit, nevzdalovat se z místa a trvat na přivolání PČR.

+5/0
22.10.2018 12:45

O13n28d21ř43e17j 25S71e31k11e11r70a 1857896806389

To mi sáhodlouze popisujete to, co jsem sám napsal v prvním bodě.

0/0
22.10.2018 12:58

P63e36t63r 66D94r43a29p76a55l 4974891563

a čemu vzápětí sám odporujete v bodě 3

+1/0
22.10.2018 13:00

J81o14s84e67f 75K79u59b57e43š 7353186807368

V podstatě ano, chtěl jsem poukázat na to, že i strážník při tom pokusu o prokázání totožnosti musí spolupracovat.

0/0
22.10.2018 13:02

S78y49l21v45a 81Š94p37o17r96k18o66v30á 9466549150554

ad 1 - figurant se agresivně nechoval. nikoho fyzicky ani jinak nenapadl

ad 2 - totéž

ad 3 - v policejní databázi je i fotografie, takže pokud se podoba policistům nezdá, mohou dotyčného normálně odvézt na služebnu, (případně mu bezbolestivých zásahů a házení na zem nasadit pouta)

+2/0
22.10.2018 12:56

O46n16d58ř48e48j 91S71e53k66e44r77a 1197536586249

Jen jedna věc (zbytek vašeho plácání nekomentuji), jak by měl podle vás pochůzkář získat fotografii z policejní databáze? Pomíjím známý fakt, že máme na OP fotku obvykle zoufale neaktuální.

0/−1
22.10.2018 13:00

I25v28a83n 10K15o22h79o46u41t 1681203366984

Od policie ČR kam by mě měli případně odvézt k identifikaci. Nikdo se tam ale figuranta neptá, zda s nimi pojede dobrovolně. Prostě je učí dejte mu rovnou na budku.

Případně by měli jedince zadržet do příjezdu PČR, která tu možnost má.

+5/0
22.10.2018 13:04

I38v30a69n 31K20o18h51o63u63t 1231913116394

1. k prokázání totožnosti stačí jméno a příjmení s datem narození. Policisté mají na základě těchto údajů si ostatní potřebné vytáhnout z příslušných registrů. Opravdu nejsem povinnen u sebe mít doklad totožnosti pokud jsem na území ČR.

2. choval se arogantně a nechtěl se identifikovat. Tak to skutečně bylo. Nicméně od strážníků ani jednou nezazněla věta jste tedy ochoten s námi jet na služebnu policie ČR pro potřeby identifikace.

3.srandu si nedělám. Policie tuto možnost má já jen musím počítat s tím, že mě budou zdržovat dokud si to neověří.

+1/0
22.10.2018 12:58

O66n85d66ř78e18j 32S96e12k53e50r98a 1227456446199

Vysvětlil jsem vám, proč jméno, příjmení a datum narození k prokázání totožnosti nestačí. Zjevně to nejste schopen pochopit, proto s vámi diskuzi končím.

0/−2
22.10.2018 13:01

I17v29a27n 78K69o60h44o24u79t 1231943606574

Nevysvětlil. Jen jste psal něco o hledaném......... Na základě jména, příjmení a data narození je možná identifikace včetně fotografie. Ano ne strážníky městské policie na místě, ale možná je. Strážníci o tuto identifikaci musí požádat PČR na služebně PČR nebo příjezdem hlídky PČR která má na to příslušné vybavení.

Do doby této identifikace mě samozdřejmě mohou zadržet.

0/0
22.10.2018 13:11

R84a57d41e26k 30H95o89d81a43ň 9866287201243

Je jedno co jste komu vysvětlil, zákon to popisuje naprosto jasně:

§ 63Prokázání totožnosti

Odst. 1

Prokázáním totožnosti se rozumí prokázání jména, popřípadě jmen, příjmení, data narození a v případě potřeby také adresy místa trvalého pobytu, adresy místa pobytu nebo adresy bydliště v zahraničí, rodného čísla a státní příslušnosti. Rozsah a způsob zjišťování osobních údajů musí být přiměřené účelu zjišťování totožnosti.

+3/0
22.10.2018 13:42

A63n92t21o62n12í91n 38S81v12o29b98o22d87a 3444153389812

tychýně měla výstup se strážníky z Koleče, chytili ji na značce, zaplatila pokutu, za pár týdnů vyšla v tisku zpráva https://praha.idnes.cz/opili-straznici-dostanou-vypoved-dr3-/praha-zpravy.aspx?c=A160218_2226352_praha-zpravy_nub , takže již věřím tchýni, že byla v právu :-(

0/−1
22.10.2018 12:27

K31a75m15i75l 16S62c67h65w35a26g34e94r 3523356165266

To je dost divné, pokud byla v právu, tak proč sama uznala chybu (zaplatila pokutu)? Navíc z článku vyplývá, že strážníků mají v Kolči více. A taky z článku nevyplývá, že byly opilí v době, kdy pokutovali vaši tchýni.

0/0
1.11.2018 0:12

J67i67r16k42a 76D92e94m48e68k 6499511130434

Proč to všude jinde jde, jenom nevychovaní Pražáci mají s policií často problém a arogance je jim většinou vlastní. Nechovejte se, jako když svět patří jen Vám a bude to ok.

Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého -

platí v demokratické společnosti. Teď nemluvím jen o městské policii. Ze zkušenosti pokud Pražák přijede na venkov, tak to vypadá, že ho doma nenaučili slušnému chování. Opravdu mluvím ze zkušenosti. A z většiny komentářů mluví neznalost až vychytralá hloupost. Donucovací prostředky jsou seřazeny podle "tvrdosti", na jedné straně jen hmaty a chvaty, přes údery a kopy, obušek, slzotvorné prostředky atd. až užití zbraně na konci.

+3/0
22.10.2018 12:10

M98a29r84t15i37n 33R59ů53ž87i46č68k25a 9194751858229

ale vždy se mají použít jen když hrozí ohrožení (aspoň tak mluví zákon) ... instruktor to udělal blbě a to je špatné!

(2) Donucovací prostředky je strážník oprávněn použít v zájmu ochrany bezpečnosti jiné osoby nebo své vlastní, majetku nebo k zabránění výtržnosti, rvačce nebo jinému jednání, jímž je vážně narušován veřejný pořádek.

a až, když hrozí to ohrožení (jeho nebo druhých) pak v nějakém pořadí

----

jinak souhlas

0/0
22.10.2018 12:15

F23i44l23i65p 44K93r48i66e68g42e78r 9728700760857

Protože MP do Prahy jezdí dělat ti které v místě bydliště do MP nevzali, protože je místní znají a vědí, že jsou to vypatlanci?

0/0
23.10.2018 1:09

D77a61v38i11d 66N79o16v16á65k 5903161901816

Vašemu názoru na zranění kolena již rozumím. Děkuji za vyjádření.

Ohledně střílení. Policista by použil zbraň proti osobě, která by proti němu šla s nožem. Policista by vystřelil, osobu s nožem by netrefil a odražená kulka by zasáhla střílejícího policistu. Byla by viněna za ublížení na zdraví nebo i smrt osoba s nožem, protože šla proti policistovi a ten nemohl předvídat, co se stane?

0/0
22.10.2018 11:55

Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

Premium

Den, kdy přepadli Mekku. V roce 1979 se zrodil moderní islámský středověk

Před 40 lety se stalo „11. září“ islámu. Aby saúdský král mohl pobít ozbrojence okupující posvátnou mešitu v Mekce,...

Najdete na iDNES.cz