SMLSALOVINY aneb jak žít a přežít
Sledovat další díly na iDNES.tvStanoviště vybudované pod mostem magistrály na Těšnově slouží už několik týdnů. „Depo se zatím určitě osvědčilo dobře, protože má zkrátka dobrou dostupnost vůči centru. Toto umístění nahrává přesně tomuto krátkovzdálenostnímu doručování pro kola,“ říká Jakub Úlovec ze společnosti Messenger.
Ta má v depu kontejner stejně jako PPL, DHL, DPD či Dachser. Kurýři si sem jezdí vyzvedávat zásilky, které následně doručují adresátům, a to především v srdci metropole.
Magistrát se tak snaží ulevit centru města od aut. Šetří tím jak životní prostředí, tak nervy kurýrů, kterým se s dodávkou hledá místo k zastavení mnohem hůř než na kole.
„Jeden kurýr v průměru najezdí 50, nebo 60 kilometrů. Odveze 60 ža 80 zásilek. S tím, že je do toho počítáno jak doručení, tak vyzvednutí. Nejdřív zásilky doručuje a následně, když má zase prázdné kolo, tak je vyzvedává a sváží do depa,“ popisuje Úlovec.
Proč je někde asfalt a jinde kostky? Odhalili jsme důvody |
Ten pro reportéra Smlsala připravil k rozvozu sedm zásilek. Vybral mu lokality na Žižkově a Vinohradech, aby zažil i ježdění do kopců. Díky elektrokolu to ale měl snazší.
Při doručování se reportérovi ztrácely desky, nemohl zastihnout adresáty, vlezl do cizího bytu, který měl pootevřené dveře, uvázl v průjezdu a také s kolem spadnul. Na Smlsalovu celou směnu cyklokurýra se podívejte ve videu.