náhledy
V pondělí 1. června se po třech letech celkové rekonstrukce projedou první cestující po Negrelliho viaduktu. Mimo jiné má dvě nové mostní konstrukce a opravené mostní oblouky.
Autor: Správa železnic
Během víkendu budou dokončeny poslední práce a 1. června na viadukt vyjedou vlaky s cestujícími.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Historický viadukt je prvním dokončeným úsekem připravované trati na letiště, další se začnou stavět za dva roky.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Premiér Andrej Babiš a ministr dopravy Karel Havlíček na prohlídce zrekonstruovaného Negrelliho viaduktu. Provoz na něm bude obnoven 1. června. (29. května 2020)
Autor: Dan Materna, MAFRA
Na viadukt se vrátí linky S4 z Prahy do Kladna a Kralup nad Vltavou a spěšné linky S5 a R45 z Prahy do Kladna. Díky viaduktu se cesta do centra zkrátí asi o sedm minut.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Ropid informoval o tom, že už nebude fungovat zastávka Praha-Bubny Vltavská. Vystupovat se bude opět na původním nádraží Praha-Bubny asi o 250 metrů dál. Na sociálních sítích tento krok sklidil velkou kritiku.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Ropid ale kritické ohlasy uklidňuje tím, že se pohodlný výstup rovnou u metra Vltavská v budoucnosti zase vrátí, ale až po plánované rekonstrukci trati na Kladno.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Rekonstrukci Negrelliho viaduktu začala Správa železnic v roce 2017 a trvala o půl roku déle oproti plánu. Důvodem byl stav některých mostních oblouků, který byl horší, než se předpokládalo.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Sanací prošlo okolo sta mostních oblouků, kompletní přezdívka se týkala devatenácti z nich. Prostor pod oblouky by měl být z větší části využit pro kavárny, knihovnu a divadlo. Radnice chce takto zabydlet asi čtyřicítku oblouků.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Vyměněny byly také dva železné mosty překlenující Křižíkovu ulici a ulici Prvního pluku. Opraven byl i dřevěný domeček z roku 1871, ve kterém bydlel hradlař.
Autor: MAFRA
Náklady na opravu se vyšplhaly na 1,9 miliardy korun. Modernizoval železniční spodek i svršek, což umožní zvýšení traťové rychlosti ze 40 km/h na 60 km/h a také plynulejší a bezpečnější provoz. Na trať nyní může vyjet až 14 párů vlaků za hodinu.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Negrelliho viadukt má 1120 metrů a je památkově chráněný.
Autor: Správa železnic
Rekonstrukce pražského Negrelliho viaduktu (29. srpna 2017)
Autor: František Vlček, MAFRA
Některé mostní oblouky bylo nutné kompletně přezdít.
Autor: Yan Renelt, MAFRA
Jeden z vyměněných mostů.
Autor: František Vlček, MAFRA