náhledy
Opravený Barrandovský most se pro řidiče po dvou a půl letech celý otevře na konci příštího týdne. Termín je podmíněn tím, že nenastanou žádné neočekávané potíže, řekl náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti). Podle vyjádření ředitele Technické správy komunikací (TSK) by se tak mělo stát v neděli 24. listopadu. Podívejte se, jak stavba těsně před dokončením vypadá.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Jakmile TSK dokončí letošní práce, čeká most ještě poslední pátá etapa, při které budou dělníci sanovat povrchy.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Při pracích už ale nebudou dále na mostě žádná dopravní omezení.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
„Práce na rekonstrukci Barrandovském mostu aktuálně finišují a pokud nenastanou žádné komplikace, rádi bychom otevřeli most pro řidiče na konci příštího týdne,“ uvedl radní pro dopravu Zdeněk Hřib.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
„Jisté tedy je, že i díky nově použité technologii UHPC betonu se nám oproti původnímu plánu podařilo zkrátit uzavírku, a tedy i dobu omezení pro řidiče, o celý jeden rok,“ dodal Hřib.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Letošní oprava měla podle dřívějšího vyjádření TSK původně skončit na konci letních prázdnin, kvůli komplikacím ale silničáři museli termín posunout.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Současná závěrečná etapa rekonstrukce se týká mostu ve směru z Braníku na Smíchov.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Celkově zásadní dopravní stavbu v Praze tvoří dva mosty. Jižní, po kterém jedou auta ve směru ze Smíchova do Braníku, je už opraven.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Barrandovský most je z roku 1983 a denně ho přejede na 140 tisíc aut a je nejvytíženější komunikací v Praze.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Jeho rekonstrukce, na kterou se dlouho čekalo, bude nakonec téměř dvakrát dražší, než se předpokládalo. Místo 594,5 milionu bude stát zhruba 1,14 miliardy korun, řekl letos v září generální ředitel TSK Filip Hájek.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Důvodem je podle něj velmi špatný stav původní konstrukce, inflace nebo použití modernějších technologií.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Při započtení nulté fáze oprav, kdy byly opraveny mimo jiné pilíře, výše zmíněné páté fáze a zaplacení správce stavby se pak náklady vyšplhají na téměř 1,31 miliardy korun.
Autor: MAFRA