Diskuse k článku

Cesta k zásahu je boj s auty, čas se v Praze nahnat nedá, říká hasič

Rukama jim projde veškerá technika a hlavně musí rychle a bez nehody dovézt kolegy k zásahu. „Největší problém je nepozornost řidičů a špatně zaparkovaná auta,“ myslí si osmadvacetiletý hasič strojník Martin Jelínek. V pražské centrále v Sokolské ulici mají lidí této profese nedostatek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L21u33k98á62š 33N36o25v24o11t96n59ý 6646337688258

Je to taky o technice... U spousty zásahů jsou velká auta zbytečná a hasiči mají už plně vybavené zásahové dodávky, které se protáhnou dopravou snáze a odvedou svou práci také. Nejsou samospásné, ale pro rychlé zásahy někde na sídlištích by mohly být lepším řešením. Obzvláště pro Prahu.

0/0
11.3.2019 10:22

O97n50d34ř13e60j 72Č41a83p43k19a 6131231943254

Žebřík nebo plošina by zase mohly mít řiditelnou zadní nápravu, tam byla taky spousta problémů, že se na sídlišti nemohli pořádně vytočit... na jeřábech je a ta věc se dokáže nacpat prakticky kamkoliv.

0/0
11.3.2019 12:09

K58a34r89e86l 61N51o79v13o37t66n92y 2471105949600

Ty zatravnene a sterkove tramvajove pasy jsou z pohledu zachrannych slozek fakt zlo, a stejny prolem predstavuji rychle se mnozici balisety na vsechn moznych i nemoznych mistech :-(.

Ze spousta ridicu zejmena v kolonach nedava pozor, neobtezuje se stat u kraje, a ani se neobtezuji sledovat zrcatka, je bohuzel taky normalni. Pritom by stacilo, kdyby se lidi naucili jezdit v kolonach pri kraji (jak jim koneckoncu uklada i prislusna vyhlaska!), pak by mezi dvema pruhy byl volny prostor pro zachranne slozky automaticky...

A parkovani na sidlistich... O tom radeji pomlcim - treba v Letnanech treba parkovaci mista ubyvaji stejne rychle, jako pribyvaji nove byty, takze parkovani zacina byt uz dost zoufale... U Tupolevovy ted zrusili pulku velkeho parkoviste se ctyrmi radami aut, a misto nej stavi - prekvapive - dalsi asi sestipatrovy barak... Ale holt z bytovych domu jsou asi zajimavejsi uplatky, tak proc by se radni namahali delat neco pro obcany a prosadit treba stavbu parkovacich domu.

+3/0
11.3.2019 10:01

M68i70c50h75a14l 52T47o89m96á80n87e36k 9897889596

to nikdo neudela protoze se vzdy najde x tydytu co by se tam hned nacpalo a neni kdo by to hlidal

+2/0
11.3.2019 11:18

V19á41c98l64a75v 16P72í12c81h88a 2223706832410

To mi připomělo diskuzi u článku, ve kterém psali, že řidiči běžně parkují na "blikačkách".

Někteří v diskuzi psali, že to snad nevadí, že je to jenom na chvilku.

Akorát si možná neuvědomují, že tam, kde projede osobák, hasičské auto projet nemusí a takové auto na "blikačkách" ho může zablokovat.

+7/−1
11.3.2019 9:13
Foto

H65a60n77a 80A25n71t67o37n19o51v77á 6687379184984

Teď jsem na to koukala, podolské nábřeží - tramvajový pruh na štěrku, takže pro IZS nepoužitelný a auta nemají kam uhnout, protože v pravém pruhu se parkuje.

+1/−1
11.3.2019 9:13

D35a60n89i53e27l 34S92o81b33o87t87a 9669884616620

Takhle nějak? https://www.youtube.com/watch?v=Yco1deXOzN8

0/0
11.3.2019 9:12

O43n68d15ř33e45j 13S17e21k27e30r31a 1987896316959

Kromě nepozorných a bezohledných řidičů bych ještě zmínil řidiče s IQ v pásmu LMR. To jsou ti, kteří modré majáky chápou tak, že musí bezodkladně zastavit - a to i v situaci, kdy tím průjezd beznadějně ucpou. Jejich subvariantou jsou pak řidiči, kteří nedokážou uvolnit průjezd do křižovatky, protože svítí červená...

+3/0
11.3.2019 9:11

K48a97r72e75l 30V97á67l52e58k 6472829361885

Stále hledíme do zemí ve světě, tak si konečně vezměme od nich to nejlepší.Proč stále chceme být unikátnější než ostatní i když je to někde vymyšleno, odzkoušeno. Jistě by byla rychlá právní aplikace, kdyby některému vysokému politikovi došlo k újmě na majetku z důvodu nemožnosti včes dojet.

+1/0
11.3.2019 8:22

D91a57n82a 16K73o75c82i71á44n90o14v91á 2243438689318

Zajímal by mě názor pana Jelínka na nová zúžení ulic před přechody lemované 20ti centimetrovými vysokými obrubníky, kdy není kam uhnout a tramvajové pásy s trávou, po kterých se jet prostě nedá.

+5/0
11.3.2019 8:05

T28o44m71á85š 84K89e24b89l68ú63š93e89k 3194666503197

Ono stačí i to, že většina lidí zastaví i na semaru uprostřed pruhu, jako by jim to tam patřilo. Když uslyší hasiče, tak se na místě kroutí, stojí šikmo a hlavně nevjedou do křižovatky, jelikož červená, ale někdy i zelená, je zeď.

+7/0
11.3.2019 7:54

J24a62k43u24b 56R32o16u58s 3613560924802

Poslední dobou je tu podobných článků nějak moc, očekávám nějaké nové restrikce a tresty pro řidiče, "protože kvůli hasičům"

+2/−7
11.3.2019 7:52

J61a85n 38Š46m34í24d75a 7965518989762

A co třeba tohle: dnes má v běžné české rodině až na výjimky každý člen domácnosti s dětmi 18+ auto. Přibývá aut na úkor volného obecního prostoru. Záchranné složky v městských aglomeracích mají "díky" této skutečnosti čím dál těžší výkon svého poslání. Aut je již příliš a mělo by se začít uvažovat o regulaci jejich počtu.Ať se nám to líbí či nikoliv, bude nezbytné v blízké budoucnosti zavést pro redukci počtu os.automobilů několik nepopulárních opatření, představujících zavedení celoplošné silniční daně, daně za znečišťování ovzduší dle objemu CO2 a NOX vypouštěného motorem do ovzduší, zvýšení spotřební daně z pohonných hmot a v neposlední řadě plošné zavedení poplatku za trvalé stání vozidel na obecních pozemcích (jedno auto zabírá plochu cca 10m2, 4členná rodina se 4-mi auty=40m2!).Tomu by měla předcházet opatření v podobě pružné a především laciné hromadné přepravy osob či podpora ostatních způsobů dopravy - např. zvýšeným úsilí při budování cyklostezek. Automobil není nezbytným prostředkem k životu.

0/−1
11.3.2019 10:57

Najdete na iDNES.cz