Minulý týden začala druhá etapa rekonstrukce východní části Pražského okruhu u Černého Mostu. Od Běchovic až po Satalice je provoz sveden do pruhů v jednom jízdním směru.
První z nich opravili silničáři již minulý rok a teď se pustili do rekonstrukce toho druhého. Tímto úsekem přitom projede každý den kolem 85 tisíc aut, což z něj dělá jednu z nejvytíženějších silnic v celé zemi.
I přesto, že zde silničáři dopravu vedou ve dvou pruzích v každém směru, se tu tvoří během ranní i odpolední špičky dlouhé kolony.
„Postávaly příjezdy do Prahy po Mladoboleslavské i Hradecké dálnici. Dále samotná propojka mezi Černým Mostem a Běchovicemi, kde se to opravuje. A auta stála i dál, u Lanového mostu a až ke sjezdu na Vídeňskou,“ popsal ranní situaci Petr Vomáčka, mluvčí asistenční služby pro motoristy ÚAMK.
Objízdné trasy nejsou
Silnice je už ve špatném stavu. Jedná se totiž o část Pražského okruhu, která je v provozu již téměř 30 let. Silničáři na místě frézují vozovku, rozšiřují ji a pokládají na ni nový asfalt se sníženou hlučností. Měli by také obměnit tamní svodidla a vodorovné i svislé dopravní značení.
Rekonstrukce této části Pražského okruhu potrvá až do konce října. Podle ÚAMK lze řidičům doporučit jen to, aby vyjížděli dříve a předem počítali s omezením a zdržením.
Dokonce ani těm řidičům, kteří se v místech dopravních omezení dobře vyznají, se je nedaří spolehlivě objet.
„Ani k jedné z oprav neexistuje jednoduchá objízdná trasa. Okolní silnice se navíc pravidelně ucpávají auty řidičů, kteří se ji pokoušejí najít, a ti v nich tak nakonec často stojí déle než na samotném Pražském okruhu,“ podotkl Vomáčka.
To potvrzuje i starosta Běchovic Ondřej Martan. Podle něj se lidé pokoušejí dálnici D11 objet po Českobrodské. „Dnes ráno stála fronta aut z Běchovic až skoro do Dolních Počernic, které jsou vzdálené asi tři kilometry,“ řekl.
V koloně navíc stály i autobusy z Běchovic na Černý Most, které opravovaný úsek už tak objíždějí po delší trase, než je běžné. A popojížděním v koloně nabírají další zpoždění.
Kolony na Jižní spojce dosahují několika kilometrů
Pro řidiče, kteří cestují dále na západ, tím ale komplikace nekončí. Jen co se vymotají z první kolony, vjedou téměř okamžitě do druhé. Jižní spojka je totiž v obou směrech zúžena do dvou jízdních pruhů v místech, kde probíhá oprava mostu přes Michelskou ulici a na něj navazujícího mostu přes železniční trať.
Silničáři tam opravují odvodňovací systém. Kolony se zde táhnou v obou směrech v délce několika kilometrů. „Řidiči, který v pondělí ráno jel řekněme z Černého Mostu až na Smíchov, prodloužila dopravní omezení cestu asi o padesát minut,“ zmínil Vomáčka.
Práce na obou mostech jsou rozděleny do tří etap a pokračovat budou až do konce července. „Nemůžeme opravy provést najednou. Museli bychom komunikaci uzavřít celou a to v Praze prostě nejde,“ sdělila Barbora Lišková, tisková mluvčí Technické správy komunikací.
Návštěvníci metropole i samotní Pražané budou muset s dopravním omezením na Jižní spojce počítat rovné čtyři měsíce.

Druhá etapa rekonstrukce východní části Pražského okruhu u Černého Mostu zasahuje oblast od Běchovic až po Satalice. Provoz je sveden do jednoho jízdního směru. Situace bude trvat až do konce října. Řidiče tak dennodenně čekají zácpy v ranní i odpolední špičce.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz