Diskuse k článku

Autobus MHD nepojede, řidiče pobodal hmyz. A náhradníci nejsou

Druhým dnem bojuje dopravce Arriva v Praze s nedostatkem řidičů autobusů. Ve středu odpoledne navíc jednoho ze šoférů pobodal hmyz. Muž s alergickou reakcí musel jít domů a Arriva za něj nenašla náhradu. Dva spoje proto navečer nevyjedou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M87a79t25ě77j 69B60l77a75n14k79a 1343198896525

Co z toho vyplývá? Že to někdo blbě nacenil. Když jakákoliv společnost cení jakýkoliv tender, tak musí počítat se vším.

+1/0
28.4.2018 9:24

M23a68t35ě12j 45B82l83a17n70k68a 1693858746585

Dělám kamionovou dopravu. Nikdy nevyhraju žádný tender, protože konkurence je levnější klidně o 50%. A pak miluju, když mi zákazníci volají, že jim to vítěz není schopný zajistit, protože... Pak platí zlatem a já nemám problém s nedostatkem řidičů, naopak. Prostor pro obrovské penalizace, věřím, že v okolí se třepou dopravci, kteří jim ty linky rádi obslouží, ale za dvojnásobnou palbu. Tak plaťte!

+1/0
28.4.2018 9:21

M76a19r70t86i48n 87K40u64ř68í28t55k32a 6847956818145

V Brně by jej v takovém případě zastoupil sám ředitel Havránek.

0/0
26.4.2018 13:35

J29o48s40e63f 41K59a40r94f90í76k 7292205386120

Jde zejména o to, že lidi prostě NEJSOU. I kdyby měli plat 60.000,- tak jediný výsledek bude ten, že řidiči autobusů budou chybět na jiné lince u jiného dopravce...

.

To vidím přesně u nás. Nebyli lidi, tak zvedli nástupní plat a vrátili se k nám člověk co odešli za "lepším" a do měsíce zase odešel, neb mu tam odkud odešl dali ještě víc než my. A zase nách bybí člověk...

0/0
26.4.2018 10:16

L21u82c68i14a26n 40P46a77p34a82z14i66a46n 5494167631785

Doufám, že firma obdrží maximální pokuty, to, aby s nevymlouvala na nedostatek řidičů.

+1/0
26.4.2018 1:23

P64a68t40r14i38k 36E43g63e85r 2418510769191

Doufám, že About Me a Arriva City přestanou v nejbližší době v Praze zajišťovat MHD a na jejich linky vyjede spolehlivější Dopravní podnik hl.m. Prahy, Martin Uher, ČSAD Polkost, STENBUS, OAD Kolín, Vlastimil Slezák snad ROPID s IDSK počet dopravců rozšíří.

0/−2
26.4.2018 9:05

O84n29d80r98e23j 39L90i47p27t56a30k 7241800920239

predpokladam, ze manipulacni prejezdy budete hradit ze sveho. neni jen tak, ze arriva city/satalice obsluhuje vychhod prahy. navic pochybuji, ze jini dopravci maji dost volnych kapacit hradit desitky spoju. proste nejsou lidi a bude to horsi, dokud si vedeni mesta/kraje nepochopi, ze za volant jim lidi za 30hrubeho proste nepujdou...

0/0
26.4.2018 9:49
Foto

P35e94t61e39r 31J46a24b80l11o68n57o96v37s62k49y 1319616581531

Auta + autobusy stojí,vlaky jedou :-)

+3/−1
25.4.2018 21:42

P83a90v37e54l 12S87l17a58d50o87v46n90í13k 6407803337636

Ale podle Krnáčové maximálně 30 km/h.

+1/−3
25.4.2018 22:01

P93e37t94r 17V25a70r83g71a 3605883690850

Bohužel taky ne. Vlaky jsou pomalejší než bus (o auto samozřejmě nemluvě) a paralyzuje je, díky jejich ne-flexibilitě, prakticky cokoli. Na silnici, když je díra nebo nehoda, tak se to dá objet. Když na dráze srazíte chodce, nabouráte auto, tak 3 až 4 hodiny nejede vůbec nic. Nejen dotčený vlak, ale všechny. Když napadne sníh - nefungují výhybky, když spadne listí na trať, hledá se jiná lokomotiva - a všechno znamená zpoždění v řádu hodin. Největší absurditou na trati je sekání křoví podél trati - to znamená výluku na x- dní a přesedání na bus.

Za roky pendlování na lokální trati do Prahy bych mohl napsat román - vč. tragikomických hlášení na Masaryčce.

+1/0
26.4.2018 15:34

L68a13d46i33s52l48a21v 46J87a13r88o43š 6104329770697

Řidič MHD je hodně nevděčné povolání. Jste v práci od nevidím do nevidím, směny náhodně naházené aby se to nějak poslepovalo, cestující řvou kvůli každý minutě... No nevím kdo by to chtěl dělat..

+15/0
25.4.2018 21:13

L86u34c42i42a35n 54P23a46p87a68z21i40a48n 5844267291135

Mzda je ostudně nízká, v tom je zakopaný pes.

+3/0
26.4.2018 1:23

J22o26s44e97f 79K65a52r77f43í29k 7932145266470

Trojnásobek minimálni mzdy mi jako ostudně nízká mzda nepřipadá;-)

Nic méně za tu pakárnu v MHD je to i tak docela málo...

+1/0
26.4.2018 10:20

P38a46t50r39i34k 43E56g48e80r 2438340929141

Pokud by minimálně neexistovala nesmyslná trasa linky 203 a souběh linek 154, 170, 197 v úseku Háje - Benkova tak lze linku 170 vrátit do zst. Mokrá a Chodovská tvrz což by uvítalo více cestujících už kvůli přestupu na linky 125, 136, 213. Třeba by takto mohla jezdit místo linky 170 linka 154 a to v trase ...Šperlova - Mokrá - Chodovská tvrz - Pod Chodovem... čímž by byla zajištěna přestupnost na linky 125, 136, 213 a zlepšení obslužnosti s částí sídliště Jižní Město II. - Chodov a Horní Roztyly. MČ Praha 11 už chtěla rozdělit linku 125 na dvě linky a vlastně vést tak linku 154 až na Smíchovské nádraží jenže plány úplně nevyšly a to ani s navrhovaným prodloužením linky 118 na Jižní Město, zkrácení linky 170 na Sídliště Spořilov a prodloužení až na Nádraží Radotín.

+1/−1
25.4.2018 21:10

D62a94v27i83d 90D71o98b12e52š 3225272187

No vidíte, vy řešíte Mokrou. A já řeším Wagnerovu. Pokud vezmu v úvahu dostupnost metra, tak je zde hustá oblast řadových rodinných domků, kde bydlí přes tisíc lidí a jsou mimo dostupnost metra (10 minut izochrona). Spoléhají na 203 (nebo nějakou náhradu), která zajišťuje především pro jejich děti bezpečnější cestování, než aby šli skoro 1km na autobusy a metro Háje, nebo Horčičkovu.

0/0
26.4.2018 13:39

O89d23s48t30r38a75n17ě50n27ý 81U15ž14i37v76a47t69e86l

Uživatel požádal o vymazání
+5/0
25.4.2018 20:57

R33o39m44a84n 47P67o86l71á30č91e61k 5146299295

Kouzlo bude v tom, že DPP jezdí (čistě pro příklad) za 50 Kč/km, ale Arriva/Stenbus to odjezdí za 35 Kč/km...

+2/0
25.4.2018 21:00

O56d37s89t14r15a80n41ě39n26ý 52U87ž10i34v27a78t24e13l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
25.4.2018 21:46

R48o68m67a66n 73P59o31l28á92č56e68k 5336559875

Firma si nic nenechává... Prostě ROPID a Město si zatleskají jak to mají levně;-)

Až na to, že zrovna u dopravy není moc kde brát vyjma řidičů... Autobusy vyrábí reálně 3-4 firmy s tím, že stejně dost součástek je ve všech stejný... Takže tady nic... Pak zbývají jenom mzdy pracovníků a dlabat na údržbu...

+5/0
25.4.2018 21:59

P93e88t90r 11N97o56v45o18t53n44y 1451390191

Hlavně vysoutěžit co nejlevnější šmejd. :-)

+2/0
25.4.2018 22:11

V66i68k52t83o32r 60Š33e93d40i69v97ý 8386441430446

Termín "výběrové řízení" znáte?

To je ten zázračný nástroj proti korupci a kdo ho nepoužije k výběru nejnižší nabídky, patří za mříže. :-/

+2/0
25.4.2018 22:14

K80a34r52e45l 36M60a86r11t77i81n70e70c 6678138386574

No tak zrovna do Jesenice to až tolik nevadí,

...vždyť tam se povětšinu přestěhovali a vystavěli si sídla samý zazobaný Pražáci, které už bydlet v Praze nebavilo a stejně jezdí všici auťákama.

+1/0
25.4.2018 20:37

R10o14m16a46n 94P41o32l74á92č85e89k 5646549565

Pro přidavače na mzdě pár reálných čísel na ukázkovém příkladu DP Praha.

Počet řidičů je 4320.

V případě, že každému řidiču přidám 1000 Kč (v čistém uvidí 700 Kč na pásce), tak to bude dopravce stát 72 576 000 Kč ROČNĚ!!!.

Násobte dle libosti, abyste dosáhli podle Vás adekvátního platu řidiče...

Ale pozor DPP má celkem cca 10 000 zaměstnanců, takže je dost velká šance, že se ozve i ten zbytek...

Bohužel jsem nenašel počet řidičů v PIDu, ale hrubým odhadem ostatní dopravci možná budou mít jako DPP, takže se možná bavíme o 8000 řidičů co by se jim mělo přidat a to už jsme na částce 134 000 000 Kč ROČNĚ!!! a to jednotlivý řidič uvidí pouze 700 Kč!!!!

+4/−2
25.4.2018 20:36

L65u27d32ě91k 71Š26i82š58á38k 3417838969814

No, tak nebude stát litacka 3600, ale 15tis. Zkuste si jezdit napr po Berline 90 minut v prepoctu za 32 Kc.

+2/−2
25.4.2018 20:51

R25o29m31a75n 93P35o63l60á42č12e21k 5696879485

A neskončí to ve výsledku tak, že průměrná mzda bude 100 000, ale %. která vydávám na bydlení/dopravu atd budou stejná? Takže vlastně budu brát 100k, ale jaksi si koupím pořád stejný počet služeb jako s těmi 25 000

+2/−1
25.4.2018 21:03

L61u79d81ě14k 30Š83i55š89á97k 3537848549104

Tak to proste skoncit nemuze. Velmi zjednodušeně, je potreba, aby neefektivní/neperspektivni provozy krachly. Tim se uvolni cast zdroju pro ty efektivni. Krachnout mohou napr. tim ze budou muset pridat na mzdě, aby udrželi zamce. Zároveň se tim lidska sila zlevní, takze tlak na rust nebude takovy. Pujde to ve vlnách a ne všemi sektory rovnoměrně. Stat bude muset take zefektivnit spravu a pridat zaměstnancům - vybere vice na danich. Napr. u potravin už o moc zdražit nelze (byly by drazsi nez v Nemecku atd), sluzby nepochybne ano, je potreba aby cast řetězců vyklidila pole tem uspesnejsim. Ti pak budou mit sami vyssi obrat a vnitrni efektivitu a mohou znovu zvednout mzdy, kdo to nedokáže skončí...

0/0
25.4.2018 21:24

R26o25m17a33n 31P75o20l55á79č67e31k 5396329515

Příklad za všechny. Počítal jsem zvýšení mezd zaměstnaců pošty na úroven německé ;-).

Dorovnání mezd vyšlo na 18 mld, což je roční obrat České pošty...

Navíc proč jsou nízké platy řidičů MHD? Objednatel = město tlačil na co nejnižší mzdy, a kde chcete v dopravě ušetřit, když máte reálně tři výrobce busů ;-D

0/−1
25.4.2018 21:31

L44u95d39ě82k 40Š91i44š78á37k 3547848939984

ale jistě. Tak holt nemůžete jezdit pro mesto tak levně. On se nějaký trouba (Arriva) sice najde, ale pak nemá na to, aby rozumně zaplatil řidiče. Logicky by ale mel činnost skoncit a byt nahrazen uspesnejsimi.

0/0
25.4.2018 21:36

R37o40m73a30n 58P77o28l39á38č66e91k 5646889295

Viz můj příspěvek nahoře...

Město zajímá cena, kolik zaplatí. Pokud město nepustí chlup, tak se nic nezmění, ale pak zase se vracíme k mému propočtu...

Proč si myslíte, že po městě linky 3xx berou lidi a doplnují se s klasickou MHD ;-).

0/0
25.4.2018 21:41

L26u32d57ě40k 68Š33i54š71á58k 3167188159264

Tedy jinak - lépe prelozim co píšu vyse. pokud mesto tendruje linku za ceny pod realnymi naklady, proc to jezdit. Jestli jsou reálné naklady 70 kc/km tak by nikdo nemel jezdit za 30. Pokud Arriva to jezdi. Resp nejezdi pac nema lidi, tak ma byt penalizovana (co z doslechu vim tak smluvni penale jsou okolo 1tis kc za 1 neodjety km). Nakonec ma s nimi byt rozvazana smlouva atd.

0/0
25.4.2018 21:48

R55o40m30a17n 94P90o11l88á96č11e49k 5916109655

V tom nejsme ve při ;-).

Bohužel penále nám nikdo oficiálně neřekne, ale pochybuji, že to bude 1000 Kč/km... To by dávno Arriva přišla na buben... Jenom za dnešní 240 by byla pokuta přes 100 000 Kč...

0/0
25.4.2018 22:07

P58e79t16r 19V65a17r44g14a 3205133100230

Minus za to, že nechápu, proč do toho taháte počet výrobců busů. Jako, že když ze dne na den budu chtít 1000 busů, tak mi je nemá kdo dodat? Protože pořizovací cena / resp. odpis autobusu rozhodně není nejvyšší nákladovou položkou.

0/0
26.4.2018 15:41

F44i92l29i34p 56N74e28s57p20o43r 6477647138672

no a co ma byt? kdyz si milion lidi koupi rocni predplacenku za 6tis, tak je to 6 miliard, takze brat maji z ceho. Jeste dostavaji dotace od mesta...

+1/0
25.4.2018 21:58

R86o79m34a31n 90P80o88l26á44č16e51k 5706149945

Zkuste si nastudovat jak to funguje ;-).

0/0
25.4.2018 22:11

O22n54d27r85e24j 75L65i53p23t77a53k 7381570610109

konecne toto tema nekdo otevrel i zde! pokud ma byt ridic autobusu lukrativni zamestnani pak je potreba k tom rict i to Be - a to je plat! za 30mesicne vam do toho moc lidi nejde. jak jsem psal vyse, situace se bude dal zhorsovat, pokud se nenajdou penize za zvyseni mezd a nalakat tak nove lidi

0/0
26.4.2018 9:55

J55a21n 29Z38í40m84a 3523335313867

Nemají zálohy a houby platí. Tak ad se nedivi že nejsou lidi.

+5/0
25.4.2018 20:24

Z64d17e92n31ě24k 39H44r30u10b70ý 5945678811206

To není problém nedostatku řidičů nebo problém jejich nízkých mezd. To je problém celé ekonomiky - prostě nejsou lidi. Od nejhůře placených uklízeček po nejlépe placené IT specialisty. Lidi chybí všude.

A bohužel (bohudík) je to spíše známka prosperity. Poptávka po službách a výrobcích je taková, že ekonomika jede na hranici své kapacity a v podstatě ji není jak okamžitě navýšit.

Když navýšíte mzdy řidičů, tak možná vyřešíte problém dopravní obslužnosti, ale ti lidé začnou okamžitě chybět někde jinde.

+5/−3
25.4.2018 20:14
Foto

M88a88r42t50i76n 69Š90u34b76r96t 1165741654285

Nikdo nezpochybňuje, že by měli být řidiči ohodnoceni dostatečně. jenže co učitelé, projektanti ulic, semaforů, mostů, techničtí pracovníci na garážích apod. Také by měli mít víc, jinak teoreticky mohou utéct za ten volat, byť tam se nepohrnou davy i při podstatně vyšším platu. A nikdo ten autobus pak třeba neopraví, neumyje, neudělá mu jízdní řád. Navíc ekonomika podněcuje i větší mobilitu, takže lidé stále více jezdí auty i MHD.

+1/0
25.4.2018 20:21

J80i73r35i 89G20a91z92d61a 8364193924774

Přesně tak, nejsou lidi a to se ennajym zbysneim platů nevyřeší

0/0
25.4.2018 20:22

J81i43ř89í 79K89r66á31l85í87k 9634255611970

Vyřeší se lidi tím, že se zvednou mzdy, služby a sníží dávky.

+1/0
25.4.2018 20:23

R88o58m41a36n 12P43o64l18á39č89e78k 5116169545

Martine, to byl dobrý vtip... Vlastně ne, nepovedl se Vám...

Arriva je součástí koncernu DB, který má přes 300 000 zaměstnanců napříč několik státy a obratem v řádech desítkách mld EUR...

Za to takový Martin Uher, který je v porovnání asi jako kapka v moři nemá problém s řidiči ani s tím svoje spoje vyjet... Stejně jako to nemá problém vyjet většina jiných dopravců v PIDu...

0/0
25.4.2018 20:13
Foto

M10a95r21t60i17n 85Š88u10b67r54t 1215271204495

Menší dopravci to mají logicky v situaci, která na pracovním trhu je, jednodušší. Tady vůbec nijak nehraje roli, jaký je obrat firmy, pokud prostě fyzicky nejsou lidé, které by mohl získat.

O zajištění vypravení bojují všichni dopravci bez rozdílu už nejméně 2 roky a že některý zatím nespadl do viditelnějšího problému, je dílem jeho snahou a šikovností, ale i štěstím, že ho nepostihla nějaká souhra náhod, která se při ježdění na hraně projeví velmi rychle. Proto si nesmírně vážíme všech dopravců, kteří si pomáhají a snaží se vždy najít nějakou cestu jak problém vyřešit. Mají to taky všichni v Praze těžké, protože za rok se bude soutěžit a žádný nemá garanci, že uspěje.

+1/0
25.4.2018 20:28
Foto

P66e81t30e46r 41J77a64b89l27o71n11o62v86s13k41y 1839356891701

Velké problémy malo ČSAD Kladno na linkách 3XY,zo Statenic zrušili spoje,bohuzial este k tomu 1 šofér zahynul pri tragickej nehode na linke 316.Narocne povolanie.

0/0
25.4.2018 21:48

R19o35m79a76n 36P60o39l97á77č40e31k 5866459605

Až na to, že ČSAD Kladno už je taky členen holdingu Arriva...

0/0
25.4.2018 22:32
Foto

J44i71r97k22a 23H21o87n82c98ů 2424344561748

Pětadvacet let byli zvyklí, že za bránou čekají davy lidí, kteří budou ochotni dřít za pár korun. No, to už je pryč. Firmy si musí zvyknout starat se o zaměstnance stejně, jako to dělají na západ od Aše.

+16/0
25.4.2018 20:05

F12r63a20n96t44i84š46e42k 23L15u52k31e67š 7108550775536

Přátelé není to jen o penězích ale o té práci s lidma na které nemají všichni žaludek

+14/0
25.4.2018 20:05

L36u39d64ě73k 89Š30i94š51á90k 3377848779154

Když mi dají 100tis. Kč brutto měsíčně bez přesčasů, tak to riziko vozit lidi za tu mzdu beru.

+2/−1
25.4.2018 20:01

J74a72n 50K42o62m91r92s88k72a 8402182228132

Tak to jsi úplně mimo se svými požadavky (100tis).

I v tom tak oblíbeném Německu jak tu mnozí říkají má řidič autobusu srovnatelnou mzdu jako řemeslník tzn. 3500 EUR. Tzn. kolik si u nás vydělává řemeslník? 25-30 tisíc, šikovný možná 40-50tis, tak tolik dostane i řidič autobusu.

Na tom je totiž nastavena celá ekonomika země. Ceny za zboží, nájmy, ceny za státní služby atd.

0/−3
25.4.2018 20:13

J96i65ř44í 66K31r55á69l77í59k 9664545161210

Máte pravdu jen částečně. Moje uklizečky berou okolo 20.000,- čistého a to jen proto, že děláme kvalitně a necháme si to patřičně zaplatit. Za služby se v téhle republice platí málo. Cena zboží a nájmu je kolikrát větší jak jinde.

+2/0
25.4.2018 20:22

J29a68n 59K17o41m66r50s63k19a 8682752178662

Teď jste to řekl správně. Cena za službu je nízká.

Je to napříč všemi obory, výrobek je již levný, ale lidská práce (služba) musí zdražit.

Platí chudý zaměstnavatel = chudý zaměstnanec a bohatý zaměstnavatel = bohatý zaměstnanec.

Jenže bohužel ne vždy a všude je možné skokové zdražení.

Tento problém nelze řešit jak si politici myslí, zvýšením mezd ve státním sektoru, ale musí to růst plynule a přirozeně.

+3/0
25.4.2018 20:30

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Deset dní a Slavia mohla zmizet. Miliardář Šimáně exkluzivně vypráví

Jiří Šimáně, jeden z nejbohatších Čechů, koupil před pěti lety zadluženou Slavii. Klub nad propastí. Ta stejná Slavia,...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Najdete na iDNES.cz