Diskuse k článku

VIDEO: Kvůli zákazu kol si Pražané prodlouží cestu o několik minut

Do konce července se mají v centru Prahy objevit všechny značky, které omezují vjezd cyklistů na vybraná místa. Technická správa komunikací začala s jejich instalací v minulých dnech. Reportér iDNES.tv Matěj Smlsal u čtyř vybraných tras vyzkoušel, kudy daná místa objet a o kolik se cesty prodlouží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A72n68n93a 52Z68a21d19r60a56ž87i41l96o80v88á 5501786788417

Fíha, hlavně, že přes Národní třídu jezdí stovky aut, ale kola najednou vadí. Ještě jsem tam nepotkala neslušného cyklistu, ale řidičů hned několik. To je holt asi dneska v módě dělat zákony úplně na hlavu postavené... Rv

0/0
19.7.2018 2:47

J50a68n 12M83a63r47t29i63n 6302140889

jazdim aktivne na bicykli (aj v meste do prace)... ale ked vidim to video tak chapem preco chcu zakazat cyklistov centre. Ten uplne idiotsky sposob jazdenia ohrozujuci chodcov od redaktora je fakt na zakaz. Ak takto jazdia prazski cyklisti a navstevnici mesta, napisem to tak - mozte si za ten zakaz sami

0/0
15.7.2018 10:33

P52e79t28r 38B14á59č87a 8475966775965

Meli by je zakazat po cele republice na silnicich.

Velky palec nahoru, ze v dnesni postizene pumpicko dobe mel na tenhle zakaz odvahu.

0/0
13.7.2018 22:14

Z82d90e39n81ě36k 78M48o83r38á66v71e25k 5747628868873

Mínusy rozdáváte jen podle jména, nebo u toho někdy taky přemýšlíte?

0/0
15.7.2018 18:16

Z15d55e33n14ě90k 15M70o13r17á22v67e75k 5387618418813

Práci redaktorů na iDnes čtenáři často a mnohdy oprávněně kritizují, ale tady musím Matěje Smlsala pochválit, odvedl hodně dobrou práci.

0/−1
13.7.2018 11:43

J62o53s85e21f 54C80h20o50d25o45u75n31s80k63ý 4521756279710

no počkejte, já myslel, že půjde z toho kola sesednout a normálně ho vést. Nic objíždět nemusej, jen se z nich stanou normální chodci.

+4/0
13.7.2018 10:09

M82i91c72h72a16l 76H29a35u73f 4238209715551

To jste myslel správně. Ale zkuste to říci cyklistovi. Pravda, někteří se chovají řádně, těm je třeba vyjádřit poděkování a chovat se k nim uctivě, což ostatně činím i v provozu, ale otázka je, kolik takových jedinců v té skupině je.

+2/0
13.7.2018 10:15

D75a35v89i61d 31V76i75k43t34o44r82a 9884544385487

Zajímavé je, že profipumpičkáři z automatu a jejich příznivci by raději zakázali vše kromě bicyklů, ale jakmile někdo začne měřit stejně jim, je oheň na střeše. Trochu sebereflexe by to chtělo, vy "cyklisté".

+7/0
13.7.2018 10:08

M32i52c68h90a57l 65H78a49u18f 4898479185901

A nebylo by lepší nejdřív cyklisty donutit dodržovat základy zákona o provozu na pozemních komunikacích (po chodníku se nejezdí, na červenou se nejezdí, po přechodu se taky nejezdí, pokud existuje cyklostezka souběžná se silnicí, nemáte na té silnici co dělat, nesmíte jezdit dva a více vedle sebe atd. atp.) a pak teprve dělat tohle ?

+7/0
13.7.2018 10:05

M28i17r96o39s52l89a98v 95K89o11c31h 8985515385576

Téměř na 99% s Vámi souhlasím. Jenže se bohužel najde spousta v uvozovkách cyklistu, chodců i řidičů, kteří uznávají jenom svoji pravdu a svoje pravidla. Proč třeba na značené cyklostezce jedou vedle sebe dva kočárky a kolu nedají přednost? Proč jde někdo venčit psa a vodítko má přes celou stezku ve výši kolem metru? Proč se najde řidič, který se dobrovolně zdrží o pár vteřin, aby umožnil a zabezpečil průjezd cyklistům přes kruhový objezd?

Bohužel se nějak vytratila hlavně pravidla slušného a společenského chování.

+1/0
13.7.2018 17:12

E56v89a 83K60a48p79l13a30n53o28v24a 4883961855808

Ke článku " Nám.Republiky " - chudáci cyklisté se MUSEJÍ na tomto náměstí vyhýbat tramvajím. Takže co - zrušíme tramvaje !! Cyklisté a další uživatelé různých cyklo - něco - by nejraději měli Prahu vyasfaltovanou, aby jim kola nenadskakovala a co ještě chtějí dál ?

O uvažovaném zákazu si mohou povídat jak chtějí, ale zavinili si to sami svou bezohlednou jízdou mezi chodci. Přijďte do Revoluční ulice - a uvidíte cyklisty NA CHODNÍKU !! Já si pořád myslím, že slovo CHODNÍK je od slova choditi, nikoliv jezditi. Cyklisté mají dost svých stezek, město to zaplatilo a co oni - chtějí stále více. Já bych jim ještě stezky zpoplatnila, protože je město postavilo ze svého rozpočtu a slouží jedné skupině obyvatel, navíc skupině agresivně se dožadující dalších výhod.

+3/−4
13.7.2018 7:39

M71i83c67h83a24l 27J47a53r45o63š 7394520412505

Vydávají nové zákazy tak rychle, že to nestačím sledovat... brzy budou zákazové značky na klobouky (s výjimkou šábes-deklů) nebo zónová značka na kufry na kolečkách.

0/−1
12.7.2018 19:27

R47o91b16i37n 30M91a28y16e85r 7693208259859

U mě v pořádku.

0/0
12.7.2018 17:39

S52i20l38v10e11s20t18r 39K47a40d66e23ř40á18b45e48k 8960183375700

Tak mě napadá, že až budou jezdit autonomní bicykly bez cyklisty, tak se na ně vlastně zákaz vjezdu cyklistů vůbec nebude vztahovat.

0/−1
12.7.2018 17:32

F63r37a41n33t21a 10T61i48m23a88n 7820818671880

Já být majtelem půjčovny elektrokoloběžek, tak přesedlám na jiný nabízený sortiment - skákací boty a skejty. Ty boty skáčou celkem vysoko a je na nich možné docela rychle utíkat, přitom lidi na těchto věcech bere zákon (stejně jako třeba na bruslích) jako chodce.

+2/−1
12.7.2018 15:59

S60i82l54v15e45s83t30r 48K34a27d55e73ř48á41b93e24k 8980233135410

Ještě by mohli půjčovat trakaře o šířce do 60 cm - jejich řidiči jsou taky chodci.

+2/0
12.7.2018 17:15

F42r79a94n47t68a 16T73i68m48a86n 7190798971190

Ano. A hlavně můžou být klidně ožralí s tím, že policajti na ně nemůžou ;-)

+1/0
12.7.2018 17:22

J46a88n 54V35o58j58t85í24š13e24k 6762461605296

Neraďte jim, nebo to udělaj a Lomeckej pak v centru zakáže i chodce.

+1/−1
12.7.2018 17:17

S53i97l89v69e78s35t55r 80K86a16d46e39ř19á60b10e46k 8170743755390

A kdysi jsem se taky šťoural v legislativní definici jízdního kola a zjistil jsem, že ta večerníkovská jednokolka se do té definice nevejde. Takže je to zřejmě taky "obdobné sportovní vybavení" a jezdec na jednokolce je chodcem.

+1/0
12.7.2018 17:25

F93r14a69n73t63a 53T55i28m75a80n 7690318541540

To je naprosto v pořádku :-) Už třeba proto, že jízdní kolo musí mít 2 nezávislé brzdy, což u jednokolky je neproveditelné.

0/0
12.7.2018 17:40

D24a49v96i49d 11P71i63s65t12o47r87a 2290485340242

Kocourkovsti opet dali hlavy dohromady. Pritom by se stacilo inspirovat napriklad znackami na naplavce "chodci a cykliste dbejte vzajemne ohleduplnosti", nic jineho se totiz nechce...

+1/−3
12.7.2018 15:42

S66i17l11v70e30s34t49r 38K25a16d34e79ř36á14b16e46k 8250833645460

To bychom taky mohli rovnou zrušit všechny zákony, zákazy i značky a nahradit to jednou velikánskou tabulí "měj rád svého bližního jako sebe samého".

+3/0
12.7.2018 17:26

V59e48r67o73n13i75k38a 12V32o84l43h14e31j13n18o73v67á 9590342293749

A vy máte pocit, že cyklisti na té náplavce to dodržují?;-D;-D;-D

+1/0
13.7.2018 11:39

M21i81r42k75o 91N36a61v95a10r72a 1456838864643

V zájmu rovnosti by před každým autem, které vjede do centra, měl jít průvodce s praporkem a zajišťovat mu tak bezpečný průjezd.

+2/−1
12.7.2018 14:05

F28i48l37i66p 53S95i47r16o40t71e29k 9582339942411

Do Perlovy ulice? To je teda perla...

+1/−1
12.7.2018 12:10

S77i65l59v44e70s48t66r 34K97a21d49e75ř16á31b22e97k 8300433485890

Úplný nesmysl by to nebyl.

http://www.kdejsme.cz/prijmeni/Perla/hustota/

0/0
12.7.2018 17:27

F34i40l91i79p 33S36i15r50o70t55e43k 9122659632311

Jenomže ta ulice je Perlová, ne Perlova.

+2/0
13.7.2018 12:53

M16a84r49t25i25n 61Z24e38l55e14n29y 2417830279739

Zákaz kol je nesmysl, takové davy cyklistů v Praze nejsou, aby se kvůli nim dělali zákazy. V daných úsecích měli vyznačit pruh pro cyklo a byl by klid.

+4/−4
12.7.2018 11:39

K98a24r84e15l 17L47a72n78g20r 2442437250638

Jenze ono to neni kvuli cyklistum jako takovym, ale kvuli pujcovnam pseudo elektrokolobezek.

+2/0
12.7.2018 12:37

K51a77r47e20l 51H98o15f22m79a27n 7324371200112

Tech se to paradoxně nemusí týkat, protože jsou (dle rozboru Ministerstva dopravy) skútry.

+1/0
12.7.2018 15:23

S46i75l13v94e30s33t96r 56K28a27d59e56ř83á43b16e39k 8800813455590

Pravidla provozu žádné "skútry" neznají. Takže motocykly?

0/0
12.7.2018 17:23

K86a76r66e19l 88H84o21f60m29a96n 7624761950452

Dvoukolový moped, chcete-li.

0/0
12.7.2018 21:17

J36a12n 16V49o22j91t66í94š59e29k 6592941255716

Což je ovšem ještě postiženější důvod, než kdyby to bylo kvůli cyklistům. Tenhle důvod totiž už nemá vůbec žádnou logiku.

0/0
12.7.2018 17:23

P16e50t45r 49Č90e60r24m68á19k 9938155449210

Ze stejného důvodu se nesmyslně omezovali segwaye, takže v tomto duchu to byl zcela logický krok.

0/−1
12.7.2018 19:21

L36u31c64i82a59n 47P16a13p32a41z69i53a92n 5914277461585

Je žřejmé, že je to správné rozhodnutí. Prodloužení je spíše v sekundách než minutách a za bezpečnost chodců i těch samotných kolařů to rozhodně stojí. Už tak mělo být dávno.

+3/−4
12.7.2018 11:06

P92e69t49r 54Č77e60r22m84á45k 9318675929210

Těžko říct jestli správně v té obecné rovině, každopádně v rámci doktríny všemožných omezení pro různé skupiny kterou tak aktivně různé ekoteroristické a cyklofašistické spolky v čele s automatem dlouhodobě prosazují je to zcela logický krok který se jim vrátil jako bumerang. K tomu že by to nějak zvlášť ochránilo chodce jsem mírně skeptický, na druhou stranu objízdné trasy jsou skutečně tak mírné že to té hrstce cyklistů zásadně život nezkomplikuje.

+7/0
12.7.2018 12:48

K43a76r79e30l 67H38o64f76m45a76n 7644121270142

Mohl byste mi definovat ekoterorismus a cyklofašismus? Nebo jste jenom papoušek, co kopíruje ten nejpokleslejší slovník.

+5/−4
12.7.2018 15:24

P79e47t66r 31Č50e72r45m21á74k 9708905579690

Naprosto bez problému, vy jste zamrzl v době ledové že nevíte koho tyto běžné výrazy reprezentují? ;-)Ekoteroristé jsou zájmové skupiny které prosazují své osobní cíle na úkor ostatních a to především jejich fyzickým omezováním, to vše pod falešnou zámínkou ekologie. Cyklofašisté jsou zase jedinci kteří považují své naprosto minoritní hobby za jedinné správné a chtějí mu podřídit celou doktrínu systému.

Věřím že vnímáte rozdíl mezi ekologicky smýšlejícím člověkem a ekoteroristou a mezi normálním cyklistou a cyklofašistou - to je totiž zásadní rozdíl a já jsem zcela jasně mluvil právě o té druhé variantě kam spadá pouze menšina lidí z těch skupin avšak slyšet je především o těch extrémistech.

+4/0
12.7.2018 19:17

K51a96r24e25l 48H20o20f96m91a72n 7714331880802

Konkrétně v Čechách tyto pojmy nereprezentují naprosto nic (nebo víte o násilí ve jménu ekologie?), snad jenom mentální nedostatečnost, nebo zlou vůli těch, kteří jimi nálepkují. Terorismus i fašismus mají poměrně srozumitelné parametry a jich používání v těchto souvislostech je jednoduše hloupé.

0/0
12.7.2018 21:22

P82e85t48r 96Č23e18r59m45á25k 9328895449750

Konkrétně v Čechách reprezentují tyto skupiny hodně aktivit, o žádném násilí tu pak není vůbec řeč ;-) Pojmenování věcí pravými názvy je pak základ řešení problému, proto je použití těchto termínu pro dané skupiny velmi rozšířené a přesné, je dobře že snad už i vy tedy chápete oč běží. Popírání jejich existence a snaha odvádět pozornost polemikou nad přesností označení je pak skutečné hloupá, každopádně chápu že tonoucí se stébla chytá a když už nemá nic k samotnému problému tak řeší toto. ;-)

+2/0
12.7.2018 23:50

M12i76c63h82a50l 93H76a57u80f 4198569625291

A já bych si dovolil posloužit příklady, mezi ekoteroristy jednoznačně řadíme Děti Země, zejména jejich blokování dostaveb dálniční sítě má na svědomí mnoho lidských životů a cyklofašisty nám reprezentuje AUTOMAT, který by nejraději zakázal veškerou dopravu, kromě jízdních kol a rád by si vynutil mnoho nesmyslných výjimek ze zákona.

+3/0
13.7.2018 10:12

D94a94v81i75d 93H40o46r40a23t73i42u96s 8252861569

Jedna věc je prodloužení jízdy z např. 20 na 23 minut do práce/z práce každý den. Druhá věc je bezpečnost cyklistů. V pěších zónách 5 nehod cyklistů za 10 let (2 x auto - viníkem auto, 3 x chodec, viníkem cyklista). V podstatu jedinými objízdnými trasami centra ve směru S - J jsou Smetanovo nábřeží a Křižovnická (18 nehod cyklistů se zraněním, z toho 2 x těžké zranění, nehody zaviněné zejména motoristy, pak pády cyklistů na kolejích (protože cyklista je přejíždí v hustém provozu a snaze držet krok s automobily, aby nezpomaloval kolonu), 3 x srážka s chodcem (zaviněná chodcem ve vozovce - stejné množství srážek cyklistů s chodce jako na celých pěších zónách je jen na Smetaňáku!) a část nehod zaviněná cyklisty. Druhá komplexní objížďa je Myslíkova, Spálená, Lazarská, Vodičkova, Jindřišská, Dlážděná. Pěkně po tramvaji a občas po hrubých kostkách - ideální způsob, jak zpomalit tramvaje, nebo zrakvit cyklisty (vloni 2x srážka cyklisty s tramvají). S Dopravním podnikem to nikdo neprojednal a DP s tím také nesouhlasil. A naposled, že páteřní cyklotrasy které tudy vedou by měly být intuitivní, tedy přímé, a měly by umožnit bezpečný průjezd i "slabším" cyklistům. Když chcete vyjet s rodinou z centra ven, nebo jste turista, co "jen projíždí" přes Prahu na kole. Objízdné trasy navržené Prahou 1 jsou tak trochu kličkovaná (65 x křižovatka v běžném provozu, sem tam průjezd průchodem, většinou křižovatky s nerozlišenou předností na kostkách, v rámci boje za parkovací místa legálně zaparkované až do křižovatek a k přechodům - žádné bezpečnostní odstupy... Takže z pohledu bezpečnosti provozu chodců i cyklistů, ale i plynulosti motorového i tram provozu tohle opatření není žádná výhra. Jen arogantní projev politické ochoty postavit se za předzahrádky a zvůle moci. (hlavním důvodem, proč je na pěších zónách málo místa je, že třeba na Příkopech je uliční profil zúžen předzahrádkami na 1/4 šířky ulice. Že by se předzahrádky při stejné kapacitě nedaly umístit rozumněji se ale říci nedá.

0/0
14.7.2018 8:32

Š30t76ě75p83á41n 19Č96e48r91n23ý 8144384329788

Centra měst by měla být pro pěší a cyklisty v té nejvyšší možné míře, pro auta co nejmémě, nicméně u nás to funguje naopak.

Je paradoxní, že mnoha místy projíždí denně "zásobování" a podobná auta bez povolení a městská policie toto toleruje, když do zákazu vjede cyklista, tak hned dostává blokovou pokutu.

Nejde jen o Prahu. Velmi podobně je tomu v Brně. Jezdím do práce na kole - cesta na kole mi trvá 10 minut, autem třikrát tolik. Nicméně pěší zóna nevypadá jako pěší zóna - auta za miliony s RZ typu "1B1 1111" parkující bez povolení k vjezdu, kurýři kteří jezdí v pěší zóně padesát a podobně. Chtělo by si to vzít příklad odněkud dál na západ.

+5/−5
12.7.2018 11:06

P77e85t47r 50Č37e82r52m24á35k 9198925939660

Nikoliv, centra měst mají být především pro lidi, jaký způsob dopravy pak ti lidé preferují je věc zcela jiná. Praha je zářným příkladem jak nevhodná omezení a umělé preference postihují celou lokalitu.

+5/−1
12.7.2018 12:38

J39a58n 18V77o92j96t49í27š29e82k 6842221785476

Tady s vámi velice souhlasím. Třeba v okolí magistrály je nejlépe vidět, jak nevhodná omezení chodců, cyklistů a MHD a umělá preference automobilové dopravy postihuje celou lokalitu.

0/−1
12.7.2018 17:16

P53e80t96r 32Č68e24r64m22á41k 9298645209390

Jsem rád že když už nechápete tak alespoň souhlasíte ;-)R^

0/0
12.7.2018 19:20

D14a16v46i29d 35V30i85k11t30o74r73a 9234144855547

Proboha. Vždycky se najde nějaký i.i.t, který začne papouškovat tyhle ekoteroristické řeči o magistrále.

Váženosti, magistrála je a byla kapacitní tranzitní komunikace, určená pro co nejrychlejší průtah automobilové dopravy městem. Nikdy se u ní z principu nepočítalo s chodci a cyklisty, protože ti nemají na kapacitní tranzitní komunikaci co dělat (i kdybyste se na špice svého kola postavil). Můžeme debatovat o tom, proč byla magistrála navržena zrovna tam, kde nyní je, ale pořád se nic nezmění na faktu, že magistrála je pro automobilovou dopravu, ne bulvár pro chodce a cyklisty. "Odborníci" z magistrátu se svými "takyodborníky" z automatů a podobných obskurních sdružení se sice snaží zničit jediný kapacitní tah přes Prahu, ale už jim nedochází (vlastně se tomu nedivím, mozkovou kapacitu na to nemají), že tím z Prahy udělají obrovský špunt, který bez hotových městských okruhů půjde objet velice špatně. Magistrála pro směr sever-jih je bohužel asi jediná vhodná spojnice.

+2/0
13.7.2018 10:18

P58e13t61r 37Č57e45r97m43á38k 9858335799120

Tak tak. Nutno dodat že když mělo dojít na lámání chleba tak nakonec i magistrát cuknul a nesmyslnou vizi “humanizace” magistrály stopnul. Ono je totiž fajn dělat vůči veřejnosti rádobyekologická politiku a prohlašení (tím spíš když přímo v koalici jsou zelení a to personifikovaní zrovna těmi největšími extrémisty co se týče ekoterorismu a cyklofašismu), ale holou realitu toho že magistrála je a bude důležitá dopravní tepna kterou nelze zásadně omezovat to nezmění. Po otevření Blanky vypadl omezovačům argument o tranzitu, dnes magistrála v drtivé většině dopravy představuje pouze vnitroměstký tranzit a lokální dopravu, takže tu už nikdo nikam nepřevede a naopak jen poroste. Naopak snaha umělého vytváření údajné potřeby bulvárů tam kde nikdy nebyly a z podstaty věci ani nebudou je jen smutným mementem jak nevhodná doktrína komplikuje fungování města.

0/0
13.7.2018 10:55

J26a26n 87V23o81j66t45í20š82e63k 6582911925456

No nebyla to vždycky tranzitní komunikace. Nejdřív tam byly hradby, pak tam byla městská ulice, plánovala se tam muzejní třída a pak přišli komanči a plácli tam tu vaši "tranzitní komunikaci." To, že je podle vás určená jenom pro auta a ne pro chodce a cyklisty je sice hezký, ale nemění to nic na tom, že je to špatně. Na tom místě taková komunikace prostě nemá bejt. Jasně, někdo ji naplánoval a postavil jenom pro auta, ale udělal to špatně. A je na čase tu chybu napravit.

A Magistrála už má pro směr sever-jih obchvat hotovej, koukněte se na mapu. Fakt je, že po ní tranzit téměř nejezdí.

A mimochodem jakou odbornost máte vy, že ostatní odborníky strkáte do uvozovek?

+2/0
13.7.2018 15:53

D33a16n33i19e64l 37D19r63n37e66c 6371629936152

Bohužel se u nás v případě cyklistů preferují ta nejjednodušší, nejlevnější a nejrychlejší řešení bez ohledu na jejich kvalitu (jak z pohkedu cyklistů, tak z pohledu dalších účastníků silničního provozu).

Díky tomu máme místo cyklostezek s odděleným provozem cyklostezky se smíšeným provozem a cyklopruhy vznikající pomocí kýblu s barvou. Nebo se pouští cyklisté do jednosměrek v protisměru bez ohledu na řidiče parkující po levé straně ulice.

Jediné pozitivum vidím v tom, že aktivisté z Auto*matu ochutnají vlastní medicínu (ono jim ale ani tak nejde o dobro cyklistů, ale o vytváření pekla pro řidiče).

+13/0
12.7.2018 10:56

Najdete na iDNES.cz