„Soud má za to, že původní smlouva je neplatná,“ řekla dnes po vynesení rozsudku soudkyně Andrea Höllgeová. Dodala, že důvodem je především neurčitost předmětu smlouvy, čímž mimo jiné argumentoval i advokát DPP. V kontraktu byl podle něj předmět určen jen jako reklamní plochy bez jasné definice, takže od počátku nebylo jasné, jakého přesně majetku se kontrakt týkal.
Protistrana pak argumentovala tím, že ve smlouvě bylo určeno, že se týká veškerého k reklamě určeného majetku v pražské MHD, což bylo podle advokáta Rencaru dostatečné určení.
Ztráta času, výběr byl předem jasný, kritizuje opozice konkurz na ředitele DPP![]() |
Kontrakt z roku 1997 se týkal práva pro Rencar provozovat reklamu v pražské MHD, celkem šlo o zhruba 130 000 reklamních ploch. Původně měla smlouva platit do roku 2031, od roku 2016 se však obě firmy o její platnost soudí a DPP mezitím v tendrech vybral jiné provozovatele reklamy. V září 2019 obvodní soud nepravomocně rozhodl, že smlouva byla od počátku neplatná kvůli neurčitosti předmětu nájmu.
Po odvolání Rencaru věc znovu řešil prvoinstanční soud, který firmu v souladu s výrokem Městského soudu v Praze vyzval k doplnění žaloby. Firma však v doplnění podle usnesení soudu opět jasně neidentifikovala závazkový vztah, který by měl mezi Rencarem a DPP panovat.
Soud z toho důvodu žalobu odmítl, městský soud poté rozhodnutí potvrdil. Rozsudky ale následně zrušil Nejvyšší soud, obvodní soud musel sporem znovu zabývat a žalobu opět zamítl. Následovalo další odvolání, po kterém nyní soud opět potvrdil své původní rozhodnutí.
Praha odkoupí přístřešky MHD od JCDecaux, nahradí jimi staré zastávky na periferii![]() |
„Rozhodnutí potvrzuje správnost dosavadního postupu DPP - regulaci počtu reklamních ploch na svém majetku a jejich pronajímání pouze na základě otevřených výběrových řízeních, a to za jasných a přísných podmínek, které brání dřívějšímu nekontrolovanému reklamnímu smogu,“ komentoval rozhodnutí vedoucí marketingu DPP Josef Voltr. „Rozhodnutí potvrzuje dlouhodobou právní argumentaci DPP, že smlouva z 90. let je zcela neplatná a Rencar nemá právo umisťovat reklamu na majetek klienta,“ doplnil právní zástupce DPP z advokátní kanceláře Portos Roman Kyral.
Rencar v roce 1990 založil sám DPP, v roce 2001 většinu akcií koupila mezinárodní skupina JCDecaux. Nyní má podnik ve firmě jen menšinový podíl. JCDecaux měla od roku 1994 také smlouvu s magistrátem na provoz přístřešků MHD, která v polovině roku 2021 skončila.
Vedení metropole se rozhodlo ji neprodloužit a stovky přístřešků, které firma vlastnila, nahradila vlastními. Skupina JCDecaux kvůli sporu o reklamu v MHD zažádala o mezinárodní arbitráž, ve které po České republice požaduje 553 milionů korun.