Od tohoto kroku si radnice slibuje proměnu hlučné dopravní dopravní tepny plné prachu a s nedostatkem zeleně.
„Je to mrtvé a zaprášené místo. Celý prostor je neprůchozí nejen jako veřejný prostor, ale i z hlediska dopravy,“ řekl k ústí Táborské na náměstí Hrdinů starosta městské části Petr Štěpánek (Trojkoalice/SZ).
A dodal, že prostor musí být vyvážen pro všechny, tedy MHD, auta, parkování a zvýšila se bezpečnost pro chodce,“ dodal Štěpánek. Parkování pro rezidenty se nezhorší.
Samotné překonání magistrály je ale až poslední fází rekonstrukce. Nejdříve projde opravou samotná Táborská, v druhé fázi pak prostor u metra Pražského povstání, kde vznikne nová zastávka. První práce začnou podle plánu za dva roky.
Zda bude podchod zasypán, nebo nově využit, zatím není jasné. Stejně tak zatím nebylo rozhodnuto, co s mostem, po kterém magistrála vede. „V tuto chvíli je podstatný cíl, a to, aby vznikly povrchové vazby. Než se dojde k tomu projektu, je třeba to sladit s projektem humanizace magistrály,“ řekla architektka Pavla Melková z magistrátního Institutu plánování a rozvoje. Přechody řidičům problémy nezpůsobí, úsek bude fungovat stejně jako na Vinohradech.
Pokud jde o přestupní uzel Pražského povstání, tam rekonstrukce počítá s jednou sdruženou zastávkou pro tramvaje a autobusy.
„Dnes jsou totiž daleko od sebe, takže cestující čekají na rohu ulice, který spoj pojede dřív, a pak musí běžet přes celou křižovatku,“ popsal ředitel IPR Praha Petr Hlaváček.
V navazující ulici Na Veselí pak přibudou stromy (stejně tak tomu bude i nad historickou Nuselskou radnicí) a místa pro podélné parkování.
Jak se změní ulice ukáže výstava
|
Změnou projde rovněž velká křižovatka Táborské s ulicemi Petra Rezka a Na Květnici, která je podle Štěpánka jednou z nejhorších křižovatek v Praze 4.
Jedním z problémů například je, že do světelné křižovatky ústí jedna z ulic, kde semafor není. Složitý je rovněž systém přechodů pro chodce.
Změnami projde ovněž vedení tramvajové linky u pankrácké vozovny.
Tramvaje by nově jezdily před budovou soudu do Táborské a nemusely by objíždět několik bloků ulicemi Soudní a Na Veselí. Přibude zastávka v ulici Na Pankráci naproti budově bývalého Centrotexu.
„Nyní tu jsou zastávky tramvají a autobusů rozmístěny beze smyslu a daleko od sebe,“ popsal Štěpánek. Změněna bude i zastávka u radnice, kde vznikne ostrůvek.