Dálnice bude průjezdná v režimu tři plus tři jízdní pruhy. V místě prací se rychlost sníží na 80 kilometrů za hodinu, řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.
Stavbaři se na D1 mezi Všechromy a Mirošovicemi vracejí po podzimních přípravách a zimní přestávce. Rozsáhlá rekonstrukce je plánovaná na celou letošní stavební sezonu, konec oprav se předpokládá v listopadu. Úsek poblíž Prahy je extrémně zatížený, denně po něm projede až 70 tisíc vozidel. V dopravních špičkách proto nelze vyloučit kolony.
Sto obřích děr na půl kilometru. Evropské zdroje na látání silnic vysychají |
Součástí rekonstrukce bude oprava dálničních mostů, odvodnění, nezpevněných krajnic, protihlukových stěn či svodidel. Plánována je také stavba protihlukové stěny u Kunic.
Výměna veřejného osvětlení u mimoúrovňové křižovatky Mirošovice si od poloviny května do začátku června vyžádá úplné uzavření sjezdové větvě ve směru z Brna na Benešov. Řidiči budou muset využívat okolní sjezdy, a to exit 29 Chocerady nebo exit 15 Všechromy.
Na závěr prací bude vozovka vybavena meteorologickými čidly, dělníci také vymění kamery pro dohled nad provozem a instalují nové vodorovné a svislé dopravní značení. Náklady na opravu úseku činí 388 milionů korun bez daně.
Na D1 jsou plánovány i další opravy. Předloni na podzim přitom po devíti letech skončila kompletní rekonstrukce 160 kilometrů dálnice mezi Mirošovicemi u Prahy a Kývalkou u Brna, která byla doprovázená řadou velkých omezení. Ostatní opravy jsou plánovány mimo tento úsek.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz