Na obě pražské linky RegioJet nasadí nízkopodlažní bezbariérové elektrické vlaky PESA Elf.eu s klimatizací a možností připojení k Wi-Fi. Kvůli zpoždění dodávky od polského výrobce PESA ale zahájí dopravce provoz na lince S49 s vlaky společnosti Arriva pod licencí RegioJetu. Nové vlaky má výrobce dodat na jaře příštího roku.
Dva nové vlaky plánuje RegioJet s novým jízdním řádem nasadit také na rychlíkové lince R23 mezi Kolínem a Ústím nad Labem. Nízkopodlažní elektrické vlaky řady 665 od čínského výrobce CRRC budou mít čtyři třídy sedadel. V lednu nebo únoru pak linku začne obsluhovat ještě třetí vlak řady 665.
Regiojet je třetím nejlepším železničním dopravcem v Evropě, České dráhy šesté |
S novým jízdním řádem se díky nákupu nových vlaků zvýší kapacita spojů RegioJetu. Na trasách Praha – Brno – Bratislava bude vyšší až o 60 procent a na trase Praha – Ostrava – Košice v nejvytíženější dny o 40 procent. O polovinu vzroste kapacita vlaků na lince R23 mezi Ústím nad Labem a Kolínem. Společnost také ve vytíženějších dnech posílí spoje na lince R8 na trase Brno – Ostrava – Bohumín.
RegioJet postupně přebírá 13 nových lokomotiv TRAXX MS3 výrobce Alstom a plánuje je nasadit na mezinárodní linky. Šest lokomotiv převzal letos na podzim, zbývajících sedm má získat na jaře příštího roku.
Dopravce v současnosti investuje osm miliard korun do výroby nových vlakových souprav. Investice mají podle společnosti zvýšit komfort cestujících, zlepšit ekologickou udržitelnost a posílit postavení RegioJetu na evropském trhu.
29. dubna 2024 |