Společně s ním skončila jako ekonomická ředitelka Magdalena Češková. Vedením společnosti byl dočasně pověřen dopravní ředitel DPP Ladislav Urbánek.
Ďuriše již ve středu odvolala dozorčí rada z představenstva (více zde), kde jej nahradil Martin Gillar z České pošty.
Odbory v podniku vyhlásily stávkovou pohotovost
Odvolání ředitele dopravního podniku zvedlo ze židlí odboráře a vyhlásili stávkovou pohotovost. Bojí se další destabilizace podniku, a to na základě vyjádření dozorčí rady o snižování provozních výdajů.
„Na základě zmíněných obav vyhlašujeme stávkovou pohotovost. Jestli by tato změna měla vést k nové destabilizaci dopravního podniku a měla by negativně ovlivnit zhruba jedenáct tisíc zaměstnanců, vyhlásíme v takovém případě stávku,“ cituje z prohlášení člen dozorčí rady a prezident odborových svazů Jiří Obitko.
Situaci v podniku se pokusil poté uklidnit náměstek pro dopravu Petr Dolínek. Podle informací ČTK poslal odborářům dopis, kde zmiňuje, že firma nehodlá v žádném případě propouštět nebo sahat na benefity.
O Ďurišově odvolání se hovořilo už loni na podzim, dozorčí rada DPP ale v říjnu o jeho konci nerozhodla. Krátce poté se rozpadla koalice na magistrátu, kterou se podařilo obnovit až po více než půl roce koncem dubna. Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) loni obvinila Ďuriše z manažerských chyb a řekla, že ho chce odvolat.
„Ta změna je na místě a myslím, že je to od dozorčí rady správný krok. Já osobně mám výtky k řízení DPP dlouhodobě a místo, aby se problémy řešily, tak se spíše kumulovaly,“ uvedla Krnáčová ve středu, kdy Ďuriš skončil v představenstvu
Mezi problémy jmenovala výběr nového investičního ředitele. „Byl velmi pochybný a rozhodně se nedá mluvit o transparentnosti,“ uvedla. Ďuriš podle ní také manažersky nezvládl spor s firmou Rencar, která provozuje reklamu v metru.