"Ano, prošlo to," potvrdila iDNES.cz rozhodnutí pražských radních mluvčí magistrátu Tereza Králová. Výsledek hlasování desetičlenné rady však nesdělila.
Radní zároveň projekt zařadili do takzvaného operačního programu doprava, ve kterém chce město získat na výstavbu peníze z evropských fondů.

"Rada hlavního města Prahy schvaluje záměr výstavby trasy metra I.D," píše se v dokumentu, který schválili radní. Kdy metro začne jezdit, zatím není jasné. Pokud by ale Praha získala příští rok příslib peněz z EU, mohlo by to být do roku 2022.
Nová trasa má měřit přes deset kilometrů a obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice. Odlehčit by měla trase C. Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s trasou mezi náměstím Míru a Pankrácí. Vznikla by tak dopravní varianta k Nuselskému mostu, který bude třeba v budoucnu opravit.
Na Pankráci se má odbočovat, ne přestupovat
Úsek metra D začne ve stanici Pankrác odbočkou trasy C. Původně se uvažovalo o přestupní stanici, tato varianta by ale výstavbu prodražila o několik miliard. Ve stanici Pankrác se budou střídat vozy tras C a D, ve špičce by jezdily tak, že za dva vlaky trasy C by byla vložena souprava z trasy D. Večer a o víkendech by se pravidelně střídaly po jedné soupravě z každé trasy.
Varianty metra DStavbu úseku D posvětil dopravní výbor zastupitelstva v září 2012. Přitom o rok dříve představili projektanti městu úsporu Nejlevnější varianta, na kterou se projektantům podařilo dostat, představuje 24,69 miliardy korun. |
Výhodou této varianty podle dokumentu je, že lze využít nynějšího vozového parku metra, stejně tak bude možné využít technické a technologické zázemí metra a systém oprav a údržby.
Rovněž nebude nutné ihned stavět nové depo v Písnici, protože vozy budou najíždět z trasy C. Roční provozní náklady by byly podle odhadu 337 milionů korun.
Praha chce stavbu přihlásit do operačního programu na roky 2014 až 2020. Město na přípravu trasy vydalo k 31. srpnu celkem 513 milionů korun, pro letošek má uzavřeny smlouvy na práce za 151 milionů.
Projekt metra D má hotovou dokumentaci pro územní řízení. O něm nyní rozhoduje radnice Prahy 4. Loni na začátku listopadu pak získal souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Podle odhadů by výstavba mohla začít v roce 2015.
Praha nyní staví také prodloužení metra A z Dejvické do Motola. To by mělo být hotové v roce 2014.
Podívejte se na dokument, který představuje plánovanou trasu D:
20. září 2011 |