Část okruhu mezi sjezdem z D1 u Modletic a sjezdem z D11 u Běchovic má zahrnovat čtyři mimoúrovňové křižovatky a dva tunely. Předpokládaná cena je téměř 9,4 miliardy korun.
„Obratem zahájíme výkupy pozemků v celém trvalém záboru trasy - ještě do konce června rozešleme 367 kupních smluv vlastníkům pozemků,“ uvedl na Twitteru šéf ŘSD Radek Mátl.
Úsek mezi Modleticemi a Běchovicemi nepravomocně získal územní rozhodnutí už v létě 2020. Proti tomu se ale odvolalo 47 spolků a obcí (například Veleň a Přezletice, které by z logiky věci měl zajímat spíše severovýchodní úsek Satalice - Březiněves), čímž územní řízení zkomplikovaly.
Od loňska navíc odvolání neřeší pražský magistrát, protože podle stěžovatelů nejsou pražští úředníci nestranní. Zainteresovanost úředníků potvrdila i některá vyjádření politiků.
Pražský primátor Zdeněk Hřib například vydání územního rozhodnutí komentoval v oslavném příspěvku na Twitteru. Ve svém tweetu zmínil vizi, že ještě v roce 2021 by úsek mohl získat stavební povolení a od roku 2022 by na něj mohly vyjet bagry.
Tunely Pražský okruh prodraží o dvě desítky miliard, sečetli silničáři![]() |
Ministerstvo pro místní rozvoj mu ale loni v únoru udělalo čáru přes rozpočet. Vyslyšelo argumenty odpůrců a řešení odvolání kvůli zajištění nestrannosti přesunulo na bedra úředníků Jihočeského kraje.
Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je zatím zhruba polovina. V současnosti na okruhu chybí kromě úseku 511 také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu.