Diskuse k článku

Část Pražského okruhu získala posudek EIA, stavbu blokují majitelé pozemků

Plánovaný úsek Pražského okruhu mezi Běchovicemi na východě a dálnicí D1 směřující k Brnu získal kladné posouzení vlivu na životní prostředí. Výstavba by mohla začít v roce 2020, ale zdržet jí může žaloba majitelů pozemků pod budoucí autostrádou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26o93n42i45k39a 17K29u13n41c43o27v57á 1491675677277

Ja bych poverila resenim sporu prevazne soudce dojizdejici do prace po Jizni spojce, myslim, ze by rizeni probehlo ve zrychlenem lhute ;) :D.

+1/0
27.11.2017 23:38

J41a60n 54D65l69o62u70h82ý 8936850983730

tady chybí už léta zákon o liniových stavbách, tak jak ho mají jinde v Evropě.

+2/0
27.11.2017 10:17

J47o32s25e64f 45H34o23r90n16i29k 8487477399

Na ty bych nebral ohled.

0/0
25.11.2017 22:37

K73a17r54e88l 96L34a16n48g30r 2172317590288

Tady by pomohla Ruská metoda - Dáme vám navýšenou běžnou cenu za pozemek. Neprodám. Tak vyvlastníme za poloviční cenu. Prodáte už?

+8/0
25.11.2017 15:38

R15o63b32e59r51t 52P18r55a65ž18á28k 4618226255540

Přestože bych kompletní okruh rád, ruské metody už méně.

0/−1
25.11.2017 17:12

M76a20r22t21i16n 35P95e54c26i92n96a 4601913

Souhlas, pokud by ta cena odpovídala ceně nezasíťované stavební parcely v místě a čase obvyklé a navýšené o 30 %.

0/0
27.11.2017 8:08

J35a27n 25K92o14h26l 4293597681554

Už aby to bylo. Mnohem víc ale chybí severní část okruhu přes Suchdol a Vltavu..

0/0
25.11.2017 10:18

P77e95t39r 83Č17e97r35m36á83k 9198615719190

Ten chybí samozřejmě taky, ale z hlediska dopravních toků je důležitější ta východní část. Nemluvě o větší stavební náročnosti.

0/0
25.11.2017 18:37

M93i20l52a92n 19V18o15l65e53k 5909253296489

Od novinářů se člověk nic podstatného nedozví. I to je důvod, proč je na některé stavby život člověk příliš krátký.

+2/0
25.11.2017 8:53

T92o34m56á94š 95Z94e17m64a44n 3245768504875

Brzy to bude 100 let od prvních plánů na dálniční okruh Prahy.

Popravdě řečeno stavby tohoto charakteru (tedy jsou obrovsky nutné, nemohou vést jinudy a ochrání spoustu lidí) by měly být realizovány bez všech povolovacích procesů připomínek a možnosti odvolání.

+11/−2
25.11.2017 0:49

T56o90m66á22š 51M39o63r17a30v82č61í33k 3197506623885

Ono by stačilo, kdyby proběhl nějaký zrychlený proces. Tady se čeká celé roky/desetiletí na další krok a připomínky. Pak se nesmí divit, že se na poslední chvíli přihlásí nějaký "fištrón".

+5/0
25.11.2017 7:29
Foto

L33a15d23i64s68l14a10v 78S87t23r65n63a54d 7594941754528

To jako, že jim stát nechce zaplatit obvyklou tržní cenu, nebo se šprajcují z jiného důvodu (ti majitelé pozemku)? Prosím o seriozní odpověď, nejsem místní, ale zajímá mně to. Dík.

0/0
24.11.2017 23:35

J30a60n 24D98l40o48u84h65ý 8416710513940

B je správně. Koupili pozemky za účelem vydírání. Ono nakonec přes ty jejich pozemky nic nepovede.

+2/0
25.11.2017 8:49

M71i85c53h54a74l 20F19r63ý84d29a 1512899873342

Povede, stát je nakonec vyvlastní ve vyšším zájmu. Ale kvůli pár de**ntům se toho nedožijeme ani mi, ale ani oni. Že tím šijí z ostudy kabát svým dětem je jim úplně jedno. Obzvláště ten spolek Chvalská je absolutní výsměch, protože oni protestují z toho důvodu, že až se ta spojka postaví, tak si podle nich budou kamiony zkracovat cestu přes HP. Kdo to tam zná, tak moc dobře ví, že to je naprostý nesmysl a že pokud by to nějaký kamioňák udělal, tak si cestu nejen prodlouží kilometrově a spálí při tom daleko více nafty, ale i časově si to natáhne minimálně o 15 - 20 minut. Tím samozřejmě ušetří za mýto, ale současně naopak tratí za spotřebované palivo a na čase daleko daleko daleko více, než těch pár korun za mýto. Jsou to jen takoví prudící ovce, ale i tací mají, bohužel, svá práva (včetně toho volebního :-/;-(Rv).

+3/0
25.11.2017 9:20

J38a73n 98D62l70o86u85h79ý 8886880473890

Měl jsem na mysli, že ty jejich pozemky vůbec nejsou v trase dálnice, ale vedle...

0/0
27.11.2017 10:18

O92d65s37t97r37a42n57ě82n26ý 36U21ž18i78v48a85t21e66l

Uživatel požádal o vymazání
+4/−1
24.11.2017 23:22

P10a19v34e20l 16J20e21ř66á77b10e64k 7191902964647

Na to zapomeňte.

Nikdy nevíte, že potom někdo něco vyvlastní bez náhrady přímo vám

0/−3
25.11.2017 0:40

O17d84s27t53r35a86n91ě19n41ý 14U17ž11i61v89a82t32e11l

Uživatel požádal o vymazání
+4/0
25.11.2017 8:26

J73a23n 87D79l22o79u85h54ý 8256410583410

Ne! Vyvlastnit s obvyklou náhradou.

+3/0
25.11.2017 8:50

M92i73c34h39a56l 11F93r30ý42d85a 1792189983922

Proč s náhradou? Jedna část to blokuje proto, že na tom chce vydělat a ta druhá to blokuje jen tak z plezíru, protože ta stavba jejich zájmy ve skutečnosti nijak neohrozí (spolek Chvalská).. Proč by za to měli něco dostat?

0/0
25.11.2017 9:23

J15a97k19u59b 75F93e77i63f45a77r 7189839936149

protože bez náhrady by to byla krádež po bolševicku. Prostě jim zaplatit cenu v místě obvyklou a tečka.

+3/0
25.11.2017 9:44

M40i97c20h54a43l 77F47r40ý82d70a 1142889883122

šmejdům bez náhrady

+1/0
25.11.2017 10:35

J68a87n 43D78l79o29u73h87ý 8446640653630

a pak se budou soudit a zaplatíme ještě za soudy.. :-/

0/0
27.11.2017 10:20

V62a39š37e56k 30Ř71í16h88a 2883433748342

;-D;-D Zajímavé že zrovna anonysta Ťok má takový problém s vykupováním pozemků a kapacitami na opravách. Na druhou stranu by možná měl spíše vysvětlit, kde tedy utopil celý rozpočet, který mu Bureš několikrát navyšoval, když téměř nic nepostavil a ani neopravil, že by končil jako všimné ve skansce odkud na ministerstvo přišel?

+2/−6
24.11.2017 19:37

G74a31b54r73i25e48l 55H85o15r75t94e57n 9431399143744

Ministr Ťok je ve funkci od 4.12.2014. V článku toto:

"Předmětná žaloba byla podána v poslední možný den tříleté lhůty."

To znamená, že píšete kraviny.

+3/0
24.11.2017 23:33

V40a52š63e54k 87Ř78í24h18a 2123363498412

Jaké kraviny? Jedna žaloba podle vás stojí za kilometry nepostavených jiných úseků. Jedna žaloba podle vás je důvodem proč se nedodělávají opravy na D1 a naopak se otevírají nové a nové uzavírky.

Jedna žaloba stojí za proinvestováním rekordních peněz ze státního rozpočtu při nejmenším počtu postavených nových kilometrů.

Samozřejmě že nikoli. Vše je jen ukázkou diletantismu a obecné korupce na MD, která je o to logičtější že Ťok pochází od jedné z firem kterým stát platí nemalé investice. A kam asi se vrátí až doministruje? Určitě do Skansky.

Ale tohle hodně ano voličů prostě nechce číst. ANO fertí media to již tutlají dostatečně tak proč si touto korupcí zatěžovat myšlení i na diskusích.

0/0
24.11.2017 23:59

G82a98b22r34i22e18l 14H58o74r98t72e95n 9191799573864

Kraviny. Těch žalob jsou stovky. Stát tvrdě bojuje v podstatě o každý metr silnic a i když úředníci rozhodně nemají čisté svědomí, některé ty žaloby jsou neuvěřitelné. Jako třeba před Brnem na D1, kde byla soudně napadena schválená, objednaná a zaplacená část, která měla být opravena a mírně (asi o 10 %) rozšířena. Předmětem žaloby je nenapravitelný zásah do krajiny s vážnými dopady na životní prostředí, navíc ohrožující životní podmínky potkanů. Nebo čeho.

0/0
25.11.2017 15:01

T43o79m22á90š 67N41o58v45o79t30n46ý 3944169450713

těch žalob jsou stovky, protože posuzování vlivů na životní prostředí reálně nefunguje jak má, zametá nepohodlné připomínky pod koberec, podhodnocuje nebo ignoruje negativní dopady a nemá vlastní opravné prostředky.Takže místo toho aby se podobné problémy vyřešily už v rámci EIA už na začátku, tak se řeší až soudně v navazujících řízeních.

0/0
30.11.2017 8:14

J87a98n 23D13l16o62u69h45ý 8346340543100

Prostě to postaví? Ne? :-D

0/0
25.11.2017 8:51

M40a79r66c44e18l30a 36H73o31r23á57č73k50o50v76á 7547902713188

Předpokládám že vy všichni co jste pro stavbu, tak zrovna mezi Běchovicemi a Říčanami nebydlíte. Já s těmi lidmi soucítím, bude to monstrum, co zdevastuje poslední zbytky přírody na východě Prahy. Nic to nevyřeší, jen to natáhne dopravu, která teď jezdila jinudy nebo sem ani nejela. O co bude chvíli lepší průjezdnost, o to začne jezdit víc lidí a za chvíli to bude zase ucpané. A přeložka Běchovice- Úvaly je už úplný paskvil a zbytečnost. Jediný výsledek zdevastovaná příroda. Ta povolená EIA je k smíchu. To by normálně nikdo nepovolil, ale zřejmě to měli politicky příkazem

+1/−30
24.11.2017 19:01

J73o78s71e49f 74C50h49o61d64o85u25n53s62k25ý 4111706139950

ale ten okruh je v tom plánu už roky!

+19/−1
24.11.2017 19:07

L70u47d41ě78k 12Š10i86š35á90k 3597198339214

V plánu je tuším tak 30-40 let

+7/−1
24.11.2017 19:42

T41o14m43á44š 73Z66e87m18a55n 3565248864485

Přesněji od 30.-40. let minulého století..

+6/0
25.11.2017 0:40

T58o89m34á50š 21M69o23r68a51v47č94í94k 3757706613495

V této podobě ne. Úsek 4 okruhu měl vést přes Chovod/Litochleby a Hostivař. Současná podoba je mladší, ale i tak dost stará. Kdo si tam postavil dům v 90. letech, neměl by na něj nikdo brát ohledy.

+4/0
25.11.2017 7:35

T59o88m51á41š 74N82o49v28o80t37n14ý 3254869240903

Třeba ty Běchovice tam prakticky v současné podobě stojí od sedmdesátých let. viz archivní fotomapy. To byl okruh ještě skrz Dolní Počernice

0/0
30.11.2017 8:18

J27a90n 63D51l95o10u49h48ý 8486190513890

Ne . Cca 80 let!

+1/0
25.11.2017 8:52

T66o48m48á96š 94M35o68r94a67v71č55í72k 3747506163695

Jen některé jeho části - například SZ přes Suchdol je nezměněná od 30. let. Ostatní jsou změněné a některé dost výrazně - viz JV část okruhu. A přesto tam lidé stavěli vesele dál. Asi čekali další změny.

+1/0
25.11.2017 11:05

T82o65m96á80š 36N56o76v13o22t29n65ý 3494199500123

V archivu územního plánu z roku 1975 vidim okruh přes Roztoky a ne přes Suchdol. Taky musíte brát, že v osmdesátých letech byly dlouhodobé prognózy pro některé úseky okruhu třeba jen 24tis vozidel za den a že dojde k takovému nárůstu dopravy nikdo tušit nemohl, když se tam stěhoval. Teď se na stejný úsek plánuje 130tis vozidel za den.

0/0
30.11.2017 8:30

V31a32š92e82k 78Ř41í40h19a 2893283288332

Já zrovna v těch místech bydlím a pokud něco potřebujeme tak kompletní řešení dopravy ty každoranní fronty na rozmlácených silnicích jsou už celkem k nevydržení.

+20/0
24.11.2017 19:39

D55a45v89i75d 55H92o78n64z82á22t69k62o 8196709444836

Nesoucítím s lidmi, kteří si postavili nový dům vedle plánované dálnice. Soucítil bych s těmi, kteří tam bydlí od nepaměti, ale podívám-li se na mapu, většina rodinných domů v okolí dálnice jsou novostavby. A co se týká těch zbytků přírody, naprostá většina té dálnice povede po zemědělských pozemcích. Ty stavby zlepší život všem, kteří bydlí v blízkosti silnic 2, 12 či ulic štěrboholské a spořilovské. Nová dálnice naopak v takové blízkosti k obydlím jako ty zmíněné silnice nevede.

+20/−1
24.11.2017 19:42

Š74t68e29f84a26n 68F34r49i81č67a 7362378523566

Pane Honzátko, že Vám huba neupadne. Jen papouškujete demagogické nesmysly. Lidé v Běchovicích bydleli dávno před prvními silnicemi. Rozhodně také před tím kouskem silnice, na kterou je teprve teď v roce 2017 schvalována EIA. První písemná zmínka o Běchovicích pochází z roku 1228, kdy byla tato ves v majetku kláštera sv. Jiří.

0/−16
24.11.2017 23:22

D17a62v17i33d 30H67o31n52z20á55t40k84o 8296199624396

Trasa jak se staví dnes byla ustanovena zhruba v 70 letech minulého století (mezitím již i jednou získala kladný posudek EIA). Nepopírám, že jádra těch vesnic / městských částí zde existovaly mnohem dříve, však je také nikdo nebourá. Ale rozhodně tvrdím, že nová silnice vede mnohem dál od obydlí (i těch postavených později) než silnice, které absenci této části okruhu suplují.

I krajním budovám Běchovic, se vzdálenost od frekventované silnice prodlouží ze 150m na cca půl kilometru. Kdyby každý člověk měl právo, aby okolo jeho domu do kilometru nevedla žádná dálnice, nikdy by v ČR nemohl vzniknout žádný delší souvislý úsek.

+14/−1
25.11.2017 0:27

Š72t18e96f55a43n 30F98r42i16č86a 7212498933866

Námitky obcí jsou zpravidla mnohem sofistikovanější.

0/−1
25.11.2017 10:14

M65o51n22i36k14a 17K54u85n50c76o62v31á 1581725547417

Navic tipuji, ze prave ta jadra obci budou mit hluk mensi, takze v pohode. Novostavby smula, meli jste si rozmyslet kde stavite a jaky je uzemni plan atd.

0/0
27.11.2017 23:52

T48o25m86á51š 93N28o40v95o22t85n62ý 3734269420553

trasa jak se staví je někdy z roku 1999 (došlo k přesunu 512 a 511). Na začátku sedmdesátých let byl okruh přes Dolní Počernice. A ještě v osmdesátých letech byla MÚK Dubeč dvakrát dál od Běchovic než dnes a to se z pochopitelných důvodů predikovaly násobně nižší intenzity dopravy než dnes. Většina baráků co tam stojí je tam minimálně od války a do současné podoby se to dostavělo v sedmdesátých letech.

0/0
30.11.2017 7:55

T80o58m32á89š 87Z72e91m14a54n 3835868664305

Jedna nájezdová rampa křižovatky okruhu povede 300 m od tenisového hřiště v Běchovicích.

To není tak hrozné..

+3/0
25.11.2017 0:42

J92o21s71e35f 87P74o47č95t61a 2513911469217

Zajímavé je že všechny malé obce mezi Běchovicemi a Říčany jsou jednoznačně pro okamžitou dostavbu. A přeložka Běchovice - Úvaly že je zbytečnost? Zkuste se ráno dostat autobusem z Rohožníku blíž k centru.

+12/0
24.11.2017 20:16

P26e23t27r 53Č80e68r17m30á80k 9728355829650

Nesmysl. Vyřeší to samozřejmě hodně - stáhne to tranzitní dopravu z vnitřní části města. Doprava poroste tak jako tak, takže čím déle realizace potrvá, tím horší dopady to bude mít, ne naopak. EIA je pak naopak absurdní sama o sobě - stavba měla být původně na seznamu prioritních staveb a z EIA zcela vyjmuta protože to je strategická stavba s velkým významem. Na zásah politiků naopak byla z tohoto seznamu vyňata a musela se EIA dělat.

+8/−1
24.11.2017 22:12

Š67t56e20f42a67n 17F60r19i12č11a 7242378853516

Ta stavba je obrovské zvěrstvo. Z těch mostních konstrukcí se bude šířit neodstranitelná masa hluku. Obrovské území se stane neobyvatelným. Jinak nemáte pravdu, protože ta EIA se ze zákona dělat musí. A ty důvody jsou nasnadě.

0/−16
24.11.2017 23:30

P94e59t28r 16Č40e52r76m56á77k 9858115139270

Naopak, obrovské zvěrstvo je pouze blokování té stavby, je to strategická stavba která tam tak jako tak stát bude, ale její odkládání zhoršuje situaci na všech místech Prahy. A pravdu samozřejmě mám - najděte si co je seznam prioritních staveb a jejich vyjmutí z EIA ;-)

+13/0
25.11.2017 0:23

Najdete na iDNES.cz