„Žijeme v době, která se dynamicky vyvíjí. A tomu je nutné se přizpůsobit. Mám radost z komplexního systému vizuální identity. Věřím, že výrazně pomůže v komunikaci hlavního města s uživateli,“ řekl primátor Prahy Bohuslav Svoboda.
Město doposud používalo písmo Myriad Pro. Nyní má své vlastní. „Jedná se o moderní geometrický grotesk s širší proporcí znaků a detaily, které mu dávají osobitý charakter,“ uvedl mluvčí magistrátu Vít Hofman.
Grafika používá motiv čtverce, který nahradil kulatou tečku. Nepatrná změna nastala u písmene R – nyní má rovnou nožičku.
Brankář láká na fotbal, lehátko do kina. Vizuál Prahy 10 stojí na římské desítce |
Vizuální posilou jsou také ilustrace, které zobrazují postavy při různých činnostech, typické pražské budovy nebo mobiliáře. Ty zpracovala dvojice ilustrátorů Patrik Antczak a Jakub Mikuláštík. Design doplnily piktogramy, které předtím město nemělo.
Paleta barev a její různé kombinace, které město bude využívat například pro web, plakáty a jiné tiskoviny, se výrazně rozšířila. Mimo modrou, zelenou či zlatou se pro zvláštní příležitosti přidá také zlatá.
„Červená kostka, která je logem Prahy, je stále nadčasová a kvalitní. Po dvaceti letech od jejího vzniku nám ale chyběla komplexnější pravidla pro použití vizuálního stylu, s potřebou rozšíření užití pro všechny soudobé aplikace a také snahou posílit vizuální identitu, aby byla rozpoznatelná, jednotná a atraktivní,“ řekla Jana Berková z pražského magistrátu.
Právě proto se vydalo město cestou revize. Na předchozí design chtělo navázat a ne ho zcela změnit, i proto nové úpravy vznikly ve spolupráci s původním autorem, Studiem Najbrt.
Toto rozhodnutí ocenila ředitelka organizace Czechdesign Jana Vinšová: „Tento přístup ukazuje, že ne vždy je nezbytné vizuální identitu zcela měnit – někdy stačí přinést svěží energii a promyšlené úpravy do té stávající.“
Ředitel pražského magistrátu dal asistentce statisícové odměny i městský byt |
Nové vizuální zpracování začne Praha používat postupně. Materiály se starou grafikou budou nadále v oběhu a až dojdou, vzniknou nové. Město za vizuální identitu zaplatilo zhruba milion korun bez DPH.
„Oceňujeme, že se celý projekt nové vizuální identity pro hlavní město Praha, i díky kvalitní spolupráci s Czechdesign podařilo uskutečnit, a po více než 20 letech existence našeho loga Prahy vstupujeme do další etapy rozvoje vizuální komunikace města,“ shrnuje projekt a spolupráci s městem Aleš Najbrt, grafický designér a kreativní ředitel Studia Najbrt.