Nově vysoutěžený provozovatel vlaky s kapacitou asi 400 míst pořídí a zajistí s nimi po dobu 30 let dopravu na vybraných páteřních tratích systému PID, poté co skončí aktuální kontrakt Českých drah.
Hlavním zadavatelem tendru, který byl vypsán na konci února, je Středočeský kraj, druhým pak hlavní město. Jediným hodnoticím kritériem nabídek je cena, která je však v této fázi výběru podle Drápala pouze indikativní, takže výši nabídek Ropid nezveřejnil.
Praha a Středočeský kraj chtějí kapacitnější vlaky, vypíšou společný tendr![]() |
„Finální cenovou nabídku podají dopravci až po ukončení jednání o podaných nabídkách, a poté, co si vyberou výrobce kolejových vozidel v jimi zahájeném zadávacím řízení podle zákona o zadávání veřejných zakázek,“ uvedl mluvčí.
Dodal, že po doručení finálních nabídek vybere vítěze hodnoticí komise tvořená zástupci kraje, Prahy a přizvanými odborníky. Nasazení nových strojů Ropid plánuje postupně mezi roky 2029 a 2030.
RegioJet v Praze nasadil nové vlaky, začala také jezdit linka S61 do Úval![]() |
Nové vlaky označené jako EMU400 mají nabídnout vyšší kapacitu i komfort pro cestující. Pořizovaných vozidel má být podle prosincových informací nejprve 60 s možností pořízení dalších šesti kvůli vyšší poptávce cestujících.
Za třicetileté trvání kontraktu pak zakázka počítá i s možností nákupu dalších až 67 vozidel. Smlouva by měla zahrnovat i plánovaná rozšíření železniční sítě o linku na pražské letiště a další tratě.
Dráhy ruší tendr na vlaky PID za 42 miliard. Špatně ho vypsaly, tvrdí Praha![]() |
České dráhy v polovině dubna zahájily výběr dodavatele až 133 vlaků typu EMU400 pro provoz v PID, odhadovaná cena zakázky je 84,54 miliardy korun. Předtím již jeden tendr vypsaly, ale kvůli delší přípravě tendru kraje a Prahy ho musely zrušit.
Podle národního dopravce bylo důvodem to, že hlavní město včas nespecifikovalo požadavky na pořizované vlaky. Ředitel Ropidu Petr Tomčík uvedl, že důvodem zrušení tendru drah bylo to, že technické specifikace vlaků zveřejněné byly a soutěž ČD jim neodpovídala.