náhledy
Na Václavském náměstí pokračuje rekonstrukce tramvajové trati. Aktuálně se pracuje na trase Jindřišská–Vodičkova. „V jejím rámci bude založeno napojení na budoucí trať nahoru k Národnímu muzeu,“ přiblížila pro iDNES.cz situaci mluvčí dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková. Poslední víkend v září by měl být provoz v původním úseku obnoven.
Autor: Radek Vebr, MAFRA
Náklady na vybudování zhruba 550 metrů dlouhé tratě od Národního muzea doprostřed náměstí mají být 1,24 miliardy korun.
Autor: Radek Vebr, MAFRA
Úpravy čekají horní část náměstí, dolní část město rekonstruovalo dřív.
Autor: Radek Vebr, MAFRA
Dopravní podnik také opravuje koleje ve Vodičkově a Jindřišské ulici, kam se tramvaje vrátí na konci září.
Autor: Radek Vebr, MAFRA
Tramvaje v horní části Václavského náměstí jezdily do roku 1980, o jejich návratu rozhodlo minulé vedení města.
Autor: Radek Vebr, MAFRA
Oproti původnímu stavu budou jezdit po stranách náměstí a uprostřed bude promenáda.
Autor: Radek Vebr, MAFRA
Na náměstí přibude stromořadí a zvětší se prostor pro pěší na úkor aut. V podzemí vznikne retenční nádrž na zachycení dešťové vody.
Autor: Radek Vebr, MAFRA
Oprava se uskuteční podle projektu od architektonické kanceláře Cigler Marani Architects, který vznikl v roce 2005.
Autor: Radek Vebr, MAFRA
Výstavba tramvajové trati začala tříměsíční výlukou ve Vodičkově a Jindřišské ulici. DPP opravuje nejprve trať ve Vodičkově mezi náměstím a Palackého ulicí.
Autor: Radek Vebr, MAFRA
Zároveň dělníci opravují stropní desku stanice metra A Můstek, která se nachází pod kolejemi.
Autor: Radek Vebr, MAFRA
Současně s tím začali dělníci opravovat stropní desku stanice metra C Muzeum.
Autor: Radek Vebr, MAFRA
Přitom zabrali část severojižní magistrály, odstraňují vozovku, podkladové a izolační vrstvy. Řidiči jezdí dvěma namísto třemi jízdními pruhy.
Autor: Radek Vebr, MAFRA
Václavské náměstí je dlouhé 682 metrů a přibližně 60 metrů široké. V roce 2020 začala rekonstrukce spodní části náměstí, kterou město dokončilo.
Autor: Radek Vebr, MAFRA
Poté pokračovaly práce na dvou menších plochách u kolejí z Jindřišské do Vodičkovy ulice, které byly přípravou pro stavbu tramvajové trati v horní části.
Autor: Radek Vebr, MAFRA