Podle údajů Technické správy komunikací (TSK) se v tunelech mezi Smíchovem a Trójou stalo jen od začátku února deset nehod, z toho sedm nehod se stalo od pondělí 11. února.
„Jednoznačně můžeme konstatovat, že největším rizikem při jízdě v tunelu jsou samotní řidiči. Nedodržují základní pravidla, což jim na běžné komunikaci leckdy projde,“ řekla mluvčí TSK Barbora Lišková.
Řidiči by podle TSK měli zejména sledovat dopravní značky a stanovené rychlosti. V tunelu je povoleno maximálně 70 kilometrů za hodinu, v hustém provozu 50.
Důležité je, aby řidiči jeli stále stejně rychle a přitom sledovali své okolí. Plynulá jízda podle odborníků může řidiče svádět k nepozornosti.
„Jízda konstantní rychlostí v jednom směru mnohé svádí k podcenění situace, a nevěnují se tak řízení v potřebné míře. Přitom právě v tunelu, kde není prostor pro chybu ani její nápravu, je třeba maximální pozornost a předvídavost,“ upozorňuje Olga Boučková z oddělení Besip TSK.
TSK dále řidičům doporučuje nepodceňovat používání směrových světel. Potřeba je také během jízdy v tunelu dobrá orientace.
Mezi další základy bezpečné jízdy patří dodržování bezpečné vzdálenosti, která by měla být mezi vozidly nejméně dvě vteřiny. To při 70 kilometrové rychlosti znamená necelých 38 metrů a při 50 kilometrové rychlosti 27 metrů.