Diskuze

Nové pražské tramvaje možná budou jezdit pomaleji. Kvůli špatným kolům

Drážní úřad zahájil v listopadu správní řízení s pražským dopravním podnikem kvůli jeho nejnovějším tramvajím typu 15T, které mají problémy s koly – několik vozů během roku vykolejilo. Důsledkem by mohlo být snížení povolené rychlosti tramvají z 60 na 40 kilometrů v hodině.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KN

Kvůli špatným kolům? Ale no tak:

1/ Možná politicky motivované výběrové řízení

2/ Možná uspěchané a možná i zmanipulované živostností testy

3/ Možná snaha výrobce ušetřit při sériové výrobě

Ale nejspíš vše dohromady jakožto součinnost českých ručiček a hlaviček;-D

0 0
možnosti
MK

Třeba ještě není pozdě koupit od Bulharů zpátky ty T6A5ky, udělat jim nějakou repasi a pustit zpět na koleje. Do Prahy se hodí, neničí koleje, neupadávají jim kola, jsou tiché a mají dost místa na stání. Zkrátka všechno to, co super moderní tramvaje pro 21. století postrádají.

0 0
možnosti
TT

Pryžová vrstva mezi obručí a nábojem? Ta vedla k tragédii v Enschede. A to kýžené odstranění vibrací mně připomíná takovou domácí, českou inovaci: výrobu tvarovek z granulovaných starých pneumatik, které vibrace tlumí pod kolejnicemi. Jak si firma stojí dnes, nevím, ale Praha jich tenkrát nainstalovala celkem dost, a to především v blízkosti památkových staveb, aby nepraskaly kvůli vibracím.

Nojo, hlavně že to má klimatizaci.

0 0
možnosti
KD

K29a11r36e54l 82D11r59d40a

9. 12. 2019 16:18

Eschede vyšetřoval Fraunhofer, toliko vynálezce mp3. ;-)

Svět je malý.

0 0
možnosti
JH

To je následek víry v to, že veřejné činitelé zabezpečí zázrak.

Vždy když lidi uvěří v podobný zázrak tak to dopadne mrzením.

Například to, že v ČR dokážeme vyrobit moderní spolehlivé tramvaje za rozumnou cenu. V celé západní Evropě zanikly desítky tramvajových firem protože nedokázali konkurovat velkofirmám jako Bombardier, Alstom a Siemens a lichá víra v české "zlaté ručičky" umožnila, že nám tady vítězí "české" firmy, které jsou na globálním trhu nekonkurenceschopné.

V reálu vítězí převážně v zemích, kde v rámci výběrových řízení nevítězí poměr kvality a ceny ale jiné zákulisní parametry. Jejich občasné vítězství na západních trzích, většinově končí fiaskem.

Rozvoj těchto firem je nepřímo dotovaný daňovým poplatníkem.

0 2
možnosti

A víte jistě, že podobné problémy s degradací pryžových segmentů kol nemají i tramvaje ostatních výrobců? Kola tramvají si totiž sami nevyrábějí, ale nakupují je a tedy mohou mít na svých tramvajích rovněž kola z takovéto výrobní série.

1 0
možnosti
Foto

P27e78t58r 16F96a95b66e58r78a

9. 12. 2019 10:46

Podle toho, co jsem se dozvěděl že zasvěcených míst, byť v tom možná je i trochu drbu, tak problém tkví někde jinde. Když přišly 15T do provozu, tak se postupně odstraňovaly nedostatky, které se objevily až za plného provozu. Několikrát se protočila obruč proti náboji. Odstranilo se to za cenu dražší technologie. Od té doby problémy nebyly. Kola u tramvaje mají nějakou životnost a běžně se po určitém počtu kilometrů mění. Vypsalo se výběrové řízení na tento náhradní díl a DP vybral při splnění zadaných parametrů cenově nejnižší nabídku. A tady se po čase objevil problém - gumové mezikruží se ukázalo být slabým článkem. Bylo sice kvalitní, ale odpovídalo ceně. DP tedy začal problematické kusy měnit za dražší a o něco kvalitnější, ale má nějakou smlouvu s dodavatelem náhradního dílu a neví se, jaká omezení v ní jsou obsažená. Na jednu stranu je DP tlačen k úsporám a každá koruna je kontrolována, jestli nebyla vydána zbytečně a na druhou je DP tlačen k co nejvyšší kvalitě ve všem. Tyto dva požadavky jdou proti sobě a jsou situace, kdy se až vzájemně vylučují.

Je snadné odsoudit výrobce tramvají nebo jejich provozovatele, ale často jsou taková obvinění zamířena špatným směrem. Tramvaje 15T nemají konstrukční vadu, problém je v náhradním dílu.

6 1
možnosti
DJ

To je třeba důvod proč někteří renomovaní výrobci chtějí mít současné i servis pod patronací - zákazníka většinou okolnosti nezajímají a znají výrobce a ten to odnese ...

0 0
možnosti
RK

15T - problem. "Porsche" 14T - problem. Všechny se převedou na méně náročné linky... A na těch náročných zůstane klasika T3 + její klony. :-)

Existuje nějaká tramvaj ze škodovky, se kterou nejsou technické problémy a navíc na nich neleží stín šedé ekonomiky, zasahující do veřejných financí?

0 0
možnosti
KD

K46a38r59e38l 31D37r10d91a

9. 12. 2019 10:12

Nakoupit 15T pro Prahu byl státní zájem. Je třeba umět prodat práci "zlatých českých rukou". Škodovky musí především jezdit v Praze, pak teprve dojde na zakázky do světa. A že jich není málo. Zdá se, že jde o úspěšnou řadu tramvají.

Má to problém. Praha je promyšlenou "výkladní skříní českých tramvají". I tam kde by koleje být nemusely, tak budou. Pražanům je nalháváno, jak tramvaje potřebují a mají je platit. Přitom jde primárně o reklamu na Škodovku. A samozřejmě také o laborování, vývoj a testování na zkušebních králících - Pražanech.

Fakticky tady máme vydařený tunel Plzně realizovaný na úkor Prahy. A jde o platy a živobytí lidí, co se v tomto byznysu vezou. Důsledkem je třeba poničení historického centra Prahy či znehodnocení pražského metra.

1 8
možnosti
JH

Znehodnocení pražského metra? Prosimvás, jak?

4 0
možnosti
KD

K97a79r89e89l 92D98r24d24a

9. 12. 2019 10:02

15T umožnila sportovní jízdu brzda - plyn. Pokud řidič přesedne ze své Škodovky do 15T, cítí se jak doma. Když jsem na svém autě neustále odrovnával brzdové destičky, začal jsem řešit, že to není nejlepší styl jízdy. Kdo to ale bude řešit u erárního vozidla?

Vůbec se nedivím, že 15T hoří za pochodu. To je u sportovních aut standard.

0 2
možnosti
IH

Klasický stav jako na našich silnicích. Pokud to je rozbité, snížíme rychlost a pro jistotu zaneseme do zákona o provozu.

"Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled".

Tím je problém vyřešen!

Jen jsem netušil, že se nám to přenese i na koleje ;-D

0 0
možnosti
OS

Tohle je trochu něco jiného, jde o problém technologie a její certifikace. Ta tramvaj při zkouškách dostala nějaké hodnocení a teď se po určité době provozu v reálných podmínkách ukázalo, že je dané hodnocení příliš optimistické.:-)

0 0
možnosti
Foto

Jste si měli koupit Bombardiery, ty co jezdí v Drážďanech.

0 0
možnosti
JH

Už vidím, jak vyjedou Trojskou. Nebo ještě líp: jak ji elektrodynamicky ubrzdí.

3 0
možnosti