Pátek 26. února 2021, svátek má Dorota
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 26. února 2021 Dorota

Diskuse k článku

Nové pražské tramvaje možná budou jezdit pomaleji. Kvůli špatným kolům

Drážní úřad zahájil v listopadu správní řízení s pražským dopravním podnikem kvůli jeho nejnovějším tramvajím typu 15T, které mají problémy s koly – několik vozů během roku vykolejilo. Důsledkem by mohlo být snížení povolené rychlosti tramvají z 60 na 40 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K61a74r55e75l 55N22o66v11o80t54n44y 1444185824122

Kvůli špatným kolům? Ale no tak:

1/ Možná politicky motivované výběrové řízení

2/ Možná uspěchané a možná i zmanipulované živostností testy

3/ Možná snaha výrobce ušetřit při sériové výrobě

Ale nejspíš vše dohromady jakožto součinnost českých ručiček a hlaviček;-D

0/0
10.12.2019 12:03
Foto

M84a87r55t36i58n 79K91u37l71i18š 5279687499141

Třeba ještě není pozdě koupit od Bulharů zpátky ty T6A5ky, udělat jim nějakou repasi a pustit zpět na koleje. Do Prahy se hodí, neničí koleje, neupadávají jim kola, jsou tiché a mají dost místa na stání. Zkrátka všechno to, co super moderní tramvaje pro 21. století postrádají.

0/0
9.12.2019 16:56
Foto

T56o65m32á52š 60T53a72t22í67č76e88k 5690922950968

Pryžová vrstva mezi obručí a nábojem? Ta vedla k tragédii v Enschede. A to kýžené odstranění vibrací mně připomíná takovou domácí, českou inovaci: výrobu tvarovek z granulovaných starých pneumatik, které vibrace tlumí pod kolejnicemi. Jak si firma stojí dnes, nevím, ale Praha jich tenkrát nainstalovala celkem dost, a to především v blízkosti památkových staveb, aby nepraskaly kvůli vibracím.

Nojo, hlavně že to má klimatizaci.

0/0
9.12.2019 13:21
Foto

K79a55r85e87l 41D34r20d59a 6694852697

Eschede vyšetřoval Fraunhofer, toliko vynálezce mp3. ;-)

Svět je malý.

0/0
9.12.2019 16:18
Foto

J80o82z27e13f 46H94r96i61c75i97š78i22n 4643320570226

To je následek víry v to, že veřejné činitelé zabezpečí zázrak.

Vždy když lidi uvěří v podobný zázrak tak to dopadne mrzením.

Například to, že v ČR dokážeme vyrobit moderní spolehlivé tramvaje za rozumnou cenu. V celé západní Evropě zanikly desítky tramvajových firem protože nedokázali konkurovat velkofirmám jako Bombardier, Alstom a Siemens a lichá víra v české "zlaté ručičky" umožnila, že nám tady vítězí "české" firmy, které jsou na globálním trhu nekonkurenceschopné.

V reálu vítězí převážně v zemích, kde v rámci výběrových řízení nevítězí poměr kvality a ceny ale jiné zákulisní parametry. Jejich občasné vítězství na západních trzích, většinově končí fiaskem.

Rozvoj těchto firem je nepřímo dotovaný daňovým poplatníkem.

0/−2
9.12.2019 10:51
Foto

J75o86s58e69f 19Č97e41r73v37e71n81i60c72k31ý 9549714821733

A víte jistě, že podobné problémy s degradací pryžových segmentů kol nemají i tramvaje ostatních výrobců? Kola tramvají si totiž sami nevyrábějí, ale nakupují je a tedy mohou mít na svých tramvajích rovněž kola z takovéto výrobní série.

+1/0
9.12.2019 11:41
Foto

D83a91v38i49d 73Š51a74f95r43á31n80e76k 5737334187753

Zrovna Siemens má mnohem větší problémy v Německu. Naklápěcím vlakům ICE-T praskaly osy, takže museli jezdit pomaleji. Dráha vyčíslila škody na čtvrt miliardy...

+1/0
9.12.2019 12:19
Foto

T97o83m82á37š 10T70a84t85í38č19e32k 5250102130768

Kristova noho, vy jste se snad domluvili a demonstrujete tady ve vlákně, že na nějaké i/y kašlete! ;-)

0/−1
9.12.2019 14:39
Foto

P33e49t80r 57F73a30b46e46r83a 4285434125964

Podle toho, co jsem se dozvěděl že zasvěcených míst, byť v tom možná je i trochu drbu, tak problém tkví někde jinde. Když přišly 15T do provozu, tak se postupně odstraňovaly nedostatky, které se objevily až za plného provozu. Několikrát se protočila obruč proti náboji. Odstranilo se to za cenu dražší technologie. Od té doby problémy nebyly. Kola u tramvaje mají nějakou životnost a běžně se po určitém počtu kilometrů mění. Vypsalo se výběrové řízení na tento náhradní díl a DP vybral při splnění zadaných parametrů cenově nejnižší nabídku. A tady se po čase objevil problém - gumové mezikruží se ukázalo být slabým článkem. Bylo sice kvalitní, ale odpovídalo ceně. DP tedy začal problematické kusy měnit za dražší a o něco kvalitnější, ale má nějakou smlouvu s dodavatelem náhradního dílu a neví se, jaká omezení v ní jsou obsažená. Na jednu stranu je DP tlačen k úsporám a každá koruna je kontrolována, jestli nebyla vydána zbytečně a na druhou je DP tlačen k co nejvyšší kvalitě ve všem. Tyto dva požadavky jdou proti sobě a jsou situace, kdy se až vzájemně vylučují.

Je snadné odsoudit výrobce tramvají nebo jejich provozovatele, ale často jsou taková obvinění zamířena špatným směrem. Tramvaje 15T nemají konstrukční vadu, problém je v náhradním dílu.

+6/−1
9.12.2019 10:46
Foto

D52a56n93i18e36l 63J54a55n87k10o 9469839300532

To je třeba důvod proč někteří renomovaní výrobci chtějí mít současné i servis pod patronací - zákazníka většinou okolnosti nezajímají a znají výrobce a ten to odnese ...

0/0
9.12.2019 11:47
Foto

K63a44r41e51l 79D43r28d14a 6524342517

Raději se jděte zase drbat na zadku do své tramvaje.

Neschopnost DPP vypsat a vysoutěžit zakázku je snad nějakou omluvou? Konstrukční vada je, tak jako vždy, leda tak v hlavách z DPP. To jsou samé odbory a platy řidičů. Pak se tady omlouvá neschopnost při nákupu náhradních dílů. A nakonec se vymyslí, že se budou v Hostivaři na koleně montovat T3 z náhradních dílů, aby se jako "ušetřilo".

Mám tady čerstvě zmasakrovaných 22 dětí z mateřské školky v MHD. Vaše hlody o vraždících tramvajích beru optikou skutečných Vašich obětí. To by Vás mělo zajímat primárně. Obvinění takových řidičů, jako jste Vy.

0/−3
9.12.2019 13:57
Foto

L59u12k77á46š 45H52i80n36t82e88r85b61u38c16h72n48e31r 6765606807213

Až na to, že těch 22 "zmasakrovaných" je zraněných a v autobuse, nikoli tramvaji. Ale u Drdy zbytečné připomínat.

+4/−1
9.12.2019 14:20
Foto

R88a98d92k82o 49K85ř90i31v63á34n52e51k 7830843135520

15T - problem. "Porsche" 14T - problem. Všechny se převedou na méně náročné linky... A na těch náročných zůstane klasika T3 + její klony. :-)

Existuje nějaká tramvaj ze škodovky, se kterou nejsou technické problémy a navíc na nich neleží stín šedé ekonomiky, zasahující do veřejných financí?

0/0
9.12.2019 10:34
Foto

K77a51r63e92l 12D93r70d73a 6584782237

Nakoupit 15T pro Prahu byl státní zájem. Je třeba umět prodat práci "zlatých českých rukou". Škodovky musí především jezdit v Praze, pak teprve dojde na zakázky do světa. A že jich není málo. Zdá se, že jde o úspěšnou řadu tramvají.

Má to problém. Praha je promyšlenou "výkladní skříní českých tramvají". I tam kde by koleje být nemusely, tak budou. Pražanům je nalháváno, jak tramvaje potřebují a mají je platit. Přitom jde primárně o reklamu na Škodovku. A samozřejmě také o laborování, vývoj a testování na zkušebních králících - Pražanech.

Fakticky tady máme vydařený tunel Plzně realizovaný na úkor Prahy. A jde o platy a živobytí lidí, co se v tomto byznysu vezou. Důsledkem je třeba poničení historického centra Prahy či znehodnocení pražského metra.

+1/−8
9.12.2019 10:12
Foto

J72a69n 78H81a74v72l69í48č22e78k 7521612132940

Znehodnocení pražského metra? Prosimvás, jak?

+4/0
9.12.2019 10:34
Foto

P44e60t35r 61F19a85b32e87r44a 4785984195274

To nic, to je pan Drda, kterého všude pronásledují tramvaje, i na chodníku nebo v podchodu.

+5/−1
9.12.2019 10:48
Foto

M28i86c15h31a18l 90H16a76u57f 4928549695751

Možná se kvůli nim i v noci pomočuje ;-D

+2/0
9.12.2019 11:33
Foto

K24a64r40e97l 97D12r89d17a 6584192487

Věčná debata, proč po trase metra vede kapacitní povrchová doprava, co metru ubírá výkon a tím ho prodražuje. Výsledkem jsou delší intervaly v málo používaném metru, delší intervaly tramvají a dvojnásobné náklady za pražskou MHD.

V Praze běží občanský válka mezi metrem, tramvajemi a autobusy. Všichni se navzájem přetahují o cestující.

0/−3
9.12.2019 13:39
Foto

L95u69k37á50š 80H43i13n75t63e52r30b35u72c31h52n22e88r 6665136417163

Fakt těžko říct, proč tam vede povrchová doprava, když plné jezdí obojí. Kristepane.

+1/−1
9.12.2019 14:21
Foto

K48a20m22i73l 78K48l10u20s24á38k 1789559212695

Protože někde mezi dvěma stanicemi metra je 4-5 zastávek povrchové dopravy.

+1/0
10.12.2019 6:23
Foto

L93u46k49á17š 21H20i66n10t55e70r44b14u35c76h58n76e28r 6905166177893

To taky. Ale metro v centru už zkrátka kapacitně nestíhá.

0/0
10.12.2019 14:56
Foto

K30a27m37i17l 64K64l74u53s38á90k 1559269192825

Karel Drda. Každý den metro přepraví víc jak milion cestujících, takže nevím jak jste přišel na to, že je málo používané. A o jaký občanský válce mezi metrem, tramvajema a busama mluvíte? Vždyť mají všichni stejnýho majitele.

S pražskou mhd jsem spokojenej, v týdnu jezdí často, je v ní čisto a bezpečno a při koupi ročního kuponu vyjde na 10 Kč denně.

+2/0
10.12.2019 6:21
Foto

K28a51r27e95l 29D94r81d19a 6654122447

Minule mi Šubrt z ROPIDu vysvětloval jak je přestup z trasy C na trasu A ve směru Vinohrady upozaděn, protože to není hlavní tah mezi Prahou 4 a Prahou 2 a 3. Většinu výkonu tady řeší povrchová doprava. Třeba autobusy. Ve stopě metra pak tramvaje, (kde navíc uživatelé řvou, že se nemohou projet rovnou na Václavák.)

Trasa A má odpoledne intervaly, že by jeden brečel. Raději Prahu 3 jezdím tramvají. Metro je ztráta času. Uměle vytvořená ztráta času.

Atd. Jeden příklad z mnoha.

Po masakru na Chodově všude vyskakují hlášky obyvatel Prahy 11, že se tady bojí MHD jezdit. Šubrt sem natáhl autobusové linky přes celou Prahu, tím že spojil linky dohromady. Ušetřil tak počet řidičů. Ti jsou ale na konci nekonečné trasy unavení, agresivní a spěchají na pauzu. Pro místní to znamená ohrožení a těch 22 dětí je důkaz, že nejde o nějaké "teorie". Životu nebezpečná pražská MHD na Praze 11.

A vedle toho řidiči píšou, aby měli slušný plat, musí jezdit přetížení a jezdit přesčasy. Takže, jasná spoluvina na ohrožení cestujících.

0/−1
10.12.2019 12:15
Foto

I43v74a42n 65B60r60e64z15i61n13a 7251327783141

Takhle to ale delaji vsichni. Predstavte si, ze by nemecti policiste jezdili francouzskymi auty - anebo naopak.

+1/0
9.12.2019 10:40
Foto

K12a34r12e42l 52D58r18d67a 6744582757

Tak hlavně, že česká policie kupuje korejská auta... Ze zákona nemáte možnost, jak legálně protěžovat konkrétního výrobce a značku. Je to porušením zákona.

Praha se musí chovat jako řádný hospodář a nakoupit jen nejvýhodnější nabídku.

To že si z Prahy udělá Škodovka zkušebnu, testovací a vývojový provoz a výkladní skříň českých tramvají, je mj. o podvodu s veřejnými zakázkami a o korupci lidí, co se motají kolem pražské dopravy.

0/−1
9.12.2019 13:44
Foto

L73u20k86á93š 48H17i70n15t29e30r98b20u71c40h93n61e13r 6305246367933

Kde by "koleje být nemusely" a stačily by ponorky? A kolik historických domů už tramvaje poničily, šášo?

+2/0
9.12.2019 11:04
Foto

K26a25r48e78l 83D63r68d90a 6834662747

15T umožnila sportovní jízdu brzda - plyn. Pokud řidič přesedne ze své Škodovky do 15T, cítí se jak doma. Když jsem na svém autě neustále odrovnával brzdové destičky, začal jsem řešit, že to není nejlepší styl jízdy. Kdo to ale bude řešit u erárního vozidla?

Vůbec se nedivím, že 15T hoří za pochodu. To je u sportovních aut standard.

0/−2
9.12.2019 10:02
Foto

I89v11o 84H89a94j74i19c76e25k 3172979355804

Klasický stav jako na našich silnicích. Pokud to je rozbité, snížíme rychlost a pro jistotu zaneseme do zákona o provozu.

"Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled".

Tím je problém vyřešen!

Jen jsem netušil, že se nám to přenese i na koleje ;-D

0/0
9.12.2019 9:50
Foto

O35n90d69ř22e63j 55S63e54k44e48r79a 1937706556699

Tohle je trochu něco jiného, jde o problém technologie a její certifikace. Ta tramvaj při zkouškách dostala nějaké hodnocení a teď se po určité době provozu v reálných podmínkách ukázalo, že je dané hodnocení příliš optimistické.:-)

0/0
9.12.2019 10:01
Foto

T32o17m45á38š 46K42u45č81e38r19a 5717182557142

Jste si měli koupit Bombardiery, ty co jezdí v Drážďanech.

0/0
9.12.2019 9:45
Foto

J78a18n 27H22a96v58l71í97č77e29k 7211202442660

Už vidím, jak vyjedou Trojskou. Nebo ještě líp: jak ji elektrodynamicky ubrzdí.

+3/0
9.12.2019 10:09
Foto

J45a19n 10Č13e63r17n91ý 8100610964441

Z tramvají nám sice padají kola, ale s reklamací bycjom se neradi ukvapili.

+10/−1
9.12.2019 9:34
Foto

J91o55s87e82f 54K82o55m98á39r88e10k 5844532424719

Možná by to chtělo změnit výrobce. Co model, to průšvih :-/

0/−1
9.12.2019 9:32
Foto

O73n45d47ř59e26j 31Z35d46e71r72a61d17i51č50k52a 6864185643258

Pokud vím, tak největší problém je v tom, že DPP chtěl od Plzně tramvaj, která bude 100% nízkopodlažní, ačkoliv konstruktéři z toho vůbec nebyli nadšení. Motory jsou tak přímo na kolech, pročež je tam hrozný zatížení a je to jeden z důvodů, například, proč to přes výhybky dělá takovej kravál. Tipnul bych, že tohle s tím souvisí jakbysmet.

0/0
9.12.2019 9:27
Foto

M61i65c25h20a94l 74C37h63a45l36u55p19a 6258590309443

Pak je ale problém managementu, že bere za každou cenu zakázky, které je pak technicky těžké rozumně splnit. Kdyby jim to každý výrobce odmítl, tak holt budou muset požadavky upravit. Nebo ať si vyberou výrobce, který s tím má zkušenosti a už to nějakou dobu bez problémů provozuje.

0/0
9.12.2019 9:32
Foto

B28r63o24n46i28s70l30a50v 21G80a30b47r57y87š 2462239761

Místo různých pochybných experimentů mohla Praha nakoupit toto:

https://www.idnes.cz/technet/reportaze/tramvaj-s-nejnizsi-podlahou-na-svete-jezdi-po-kolejich-jako-stonozka.A090713_171029_tec_reportaze_rja

0/0
9.12.2019 9:33
Foto

J88a26n 19H17a29v36l64í51č92e70k 7111442272520

Požadavek Prahy byl, aby všechny podvozky byly hnané.

0/0
9.12.2019 9:42
Foto

B91r90o29n17i67s53l50a78v 43G94a94b69r82y92š 2172269871

To přece ULF má. Každé kolo má vlastní motor.

0/0
9.12.2019 9:52
Foto

J70a14n 34H20a43v86l80í76č77e58k 7491762632760

3:1

0/0
9.12.2019 9:54
Foto

B54r65o67n39i54s33l48a46v 75G22a34b66r81y58š 2852539221

No jo, máte pravdu. :-)

Myslíte, že by to pražský terén nezvládlo?

0/0
9.12.2019 9:56
Foto

J95a18n 56H54a30v25l81í57č19e62k 7971652262450

Asi bych viděl spíš problém v brzdnych %?

0/0
9.12.2019 10:11
Foto

J29a15n 38H39a70v32l79í78č50e24k 7311672582970

Dlouhá verze dokonce 2:1

0/0
9.12.2019 9:57
Foto

J19a30n 97B28e91d14n36á80ř 6551307108446

Tak at jezdi dvacitkou a daj jizdny na 59 za okruzni kochajici se jizdu pamatkama

0/0
9.12.2019 9:11
Foto

J52a56r96e23k 84W48o19l94f 5870469750

Já to říkám pořád že mě tyhle nové křápy irutují. Dvouřadý sedátka, stát se tam moc nedá, protože to má sešikmený podlahy, v létě tam je na chcípnutí protože tam klima většinou nefunguje nebo jí šofér nepouští a teď to ještě bude jezdit 40km/h ...Když čekám na tram tak si vždycky přeju aby přijela stará dobrá Tatra T3.

+11/−3
9.12.2019 8:46
Foto

M29a55r82e88k 25K38l16u40f98a 3578334584106

Říkám to pařád, že mají ty plzeňské srágory mizerné podvozky. Nekvalitní, hlučné, špatně odpružené, těžké.... a navíc poškozují i kolejovou síť. To nebyl dobrý kauf. Rv

0/0
9.12.2019 8:40
Foto

J41a98n 47H34a41v91l34í81č19e70k 7871362322520

Těžké budou všechny nové tramvaje, protoze nové normy pevnosti. A když chcete nízkou podlahu, musíte jaksi z definice ozelet odpružení s parametry, na jaké jste zvyklý u vysokopodlazniho vozu. Vždycky je něco za něco.

0/0
9.12.2019 8:57
Foto

J10i46ř28í 48U13l31l82s32p97e45r31g47e64r 7264237687455

Nechtěl bych se Vás dotknout, ale je to právě naopak. Předmětné tramvaje jsou odhlučněny lépe než jakýkoliv předchozí typ a to zejména 2 konstrukčními prvky:

1. kola mají pružný mezikruží

2. pojezd tramvaje je podvozkový.

Ad 2. je řešení, které umožňuje projíždět oblouky s malými poloměry a přitom velmi snižuje opotřebení kolejnic.

Ad 1. Pryžová mezikruží jsou příčinou defektů, ovšem z důvodu nekvalitní pryže,ne z důvodu chybného konstrukčního řešení.

+1/−1
9.12.2019 9:05
Foto

J94a33n 48K22r52k 1481707703562

To je jedno, pro nemalo lidi je vsechno nove z definici horsi a nepovedene nez 'za starych dobrych casu' Jak lidi nadavali na T3, kdyz byla nova (a ze meli duvod, protoze nektere kopce v Praze proste nevyjela)

+1/0
9.12.2019 9:24
Foto

J53i51ř46í 46K22r11e87j16č62í39k 2617388834546

Ad 1) to mají už nejstarší T3 a cokoliv vyrobené potom

ad 2) sice nechápu vaši "termitologii", ale pokud máte na mysli otočné podvozky, opět je mají všechny vozy z ČKD.

0/0
9.12.2019 12:02
Foto

J58i76ř49í 87U19l54l68s65p94e11r52g41e97r 7144867927785

"Termitologie" podvozkový vůz je oficiální pojem u kolejových vozidel, snad výmluvnější by byl pojem "s otočným podvozkem". Že to mají i staré T3, T4 jsem si neuvědomil, asi máte pravdu. Co však má předmětná tramvaj velmi významného a co nutně T4 mít nemohla, je elektrický diferenciál dvojkolí.

Zkráceně, že model ForCity (nebo jak se to jmenuje), je krok vpřed.

0/0
9.12.2019 13:18

Dvaadvacet znaků, že s tímhle mužem vás místo pohádky čeká jen utrpení

Premium Některé ženy jako by se zhlédly v popelce. Věří, že oříšky přinášejí prince. Jenže nakonec jsou z nich spíš veverky –...

Inflace požírá uložené peníze. Kam s nimi, aby jich zmizelo co nejméně?

Premium Naspořili jste 200 000 korun, uložili je na účet, těšili se na úroky a po roce zjistili, že jste zbohatli o celých 340...

Biolog Zrzavý: Covid se postará, abychom umírali i na něco jiného než rakovinu

Premium Podle amerického psychologa a genetika Roberta Plomina mají zděděné geny daleko větší význam při utváření naší...