Diskuze
Tramvaj chce na Václavák vrátit magistrát i dosud nesouhlasící Praha 1
Děkujeme za pochopení.
K77a94r52e12l 62D28r49d78a
Zálohu za Ječnou je možné řešit i jinak. Problémem jsou křižovatky.
I.P. Pavlova neumožňuje odbočení z Vinohradské do Ječné směr Karlák. Ječná tedy nemůže sloužit jako záloha případné trati přes Václavák.
Provoz z I.P. Pavlova v případě pádu Ječné lze odklonit do Bělehradské a do Nuslí. Odtud na nábřeží a na Karlák. Tramvaje pouze nemohou přímo odbočit k nábřeží, křižovatka s Otakarovou to neumožňuje, ale musí obkroužit speciální smyčku přes náměstí Bratří Synků. Čas letí... Dost nešikovné.
Další možnost odklonu je trať přes Žižkov. Na tu se dá najet u Flory nebo na Želivského. Křižovatka u Flory neumožňuje odbočení z Vinohradské ve směru z centra. Tramvaj musí jet až na Želivského. Ale zde jezdí všechny tramvaje z Korunní a a Vinohradské ve směru do centra. Při pádu Ječné, lze provoz odklonit přes Žižkov do Jindřišské a Lazarské.
Zapomínat by se nemělo na Krejcárek. Tramvaje lze ze Žižkova pustit do centra Karlínem. Opět to křižovatka neumožňuje a tramvaje musí obkroužit smyčku na Palmovce. Nebo to brát Libeňským mostem přes Holešovice.
Přijde mi, že stávající síť není bez zálohy a krátký úsek přes Václavské náměstí je fakticky nadbytečný. Nakonec bude potřeba jen dočasně po dobu rekonstrukce Ječné.
M49a31r15e91k 52T96u19r17n12o13v16e91c
No Vám přijde, Vám přijde... Já ze zase na tramvaj na Václavák z Vinohradské (nebo ideálně i na to Hlavní nádraží) vyloženě těším. A ani jeden z nás asi není dopravní odborník..
Tady ale nejde o to, aby Ječná byla zálohou za tuhle případnou novou trať, jak píšete, ale přesně obráceně, aby byla záloha při případných problémech v Ječné. Ty možné trasy o kterých píšete (přes Synkáč, přes Žižkov) jsou docela dost dlouhé.
A nejde jen o záložní spojení, ale i o další možná normální spojení. Ten názor, že metro je v centru dostatečné je prostě už překonaný. Já třeba bydlím na Vinohradech a doprava na Floru, na Karlák a do spousty dalších míst Prahy je v pohodě, ale zrovna do těch oblastí v centru a třeba na Hlavní nádraží je taková trochu přes ruku (resp. s přestupy). Na krátké vzdálenosti to metro také moc efektivní není - z I. P. Pavlova na Hlavní nádraží to sice ještě jde (metro není hluboko), ale z Muzea na Můstek pojede metrem asi jen turista, nebo někdo, komu se hodně špatně chodí a postát mu chvíli na eskalátorech tak nevadí.
V čem bychom se ale asi shodli - bylo by dobré upravit tramvajové křižovatky, které zmiňujete tak, aby na nich tramvaje mohly odbočovat i ve Vámi zmiňovaných směrech. To nabízí tramvajové síti další možnosti a hlavně větší variabilitu vedení objížděk při mimořádných situacích nebo i plánovaných opravách...
R30i74c64h71a96r65d 43H43l74a38d77í25k
A to se plánuje dlouholeté uzavření Ječné kvůli výstavbě kolektoru
T60e56o42d95o56r 74B52e71z15d19ě35k
Vlastně doufám, že k němu dojde co nejdřív. Pak možná místní hysterici pochopí, proč je propojení trati u Muzea tak důležité.
M22i32c54h45a29l 84Š74t49ě70p16á54n
Zrušení tramvajové tratě na Václavském náměstí se ukázalo jako chybné rozhodnutí. Tramvajová doprava byla přesunuta do Ječné ulice, kde v současnosti tramvaje vozí více než 42 tisíc cestujících za den, trať je přetížena. Návrat tramvají na Václavské náměstí je limitující akcí rozvoje MHD v Praze, bez její realizace není z kapacitních důvodů možný požadovaný přesun cestujících v centru města z automobilové dopravy na elektrickou MHD.Náklady budou činit cca 0,4% nákladů na Městský okruh s návaznými komunikacemi, takže stavbu MO to nijak neohrozí, ani opravy mostů, ani rozvoz pečiva.
P44a20v11e61l 41P58i40l10á81t
Takový drzý návrh protáhnout znovu TT skrz horní Václavák - jak k tomu přijdou ti pracovití dealeři a naháněči do bordelů, aby na ně furt někdo civěl z tramvají?
K94a98r78e43l 91D77r55d77a
Zažil jsem demonstrace za Lazarskou, zažil jsem demonstrace za Holešovice, vidím tu hrůzu rekonstrukce trati na Žižkov, kde rekonstruovaná trať rozpadá a už se asi 10x v Olšanské ulici přebudovávala a je to stále špatné... Uprostřed města zde vznikla pro chodce životu nebezpečná atrakce, škaredá bariéra a neudržované smetiště.
Z toho mám poznatek, že DPP s TSK budují v kvalitě "standard", co nejlevnější řešení pro provoz tramvají. Cestující, obyvatelé a chodci jsou DPP ukradení. Pokud hodlá městská část získat pěkné prostředí, přechody pro chodce, parkové úpravy... musí si zaplatit "nadstandard". Z vlastní kapsy, a také často z fondů EU. Než se to všechno domluví a zkoordinuje, letí termíny a poruchy provozu. Tak na to DPP vletí zaplácne to jak umí, a nazdar.
(V Olšanské odjely jedny bagry, aby měsíc na to nastoupily jiné a rozkopaly, co se právě postavilo. Atp.) Úžasně ohleduplné a pro Pražany ekonomicky vysoce efektivní budování tramvají. Co aby navolení politici řešili hlavně tento bordel, který jde rovnou za nimi a jejich manažerským šlendriánem?
Počítám, že Václavák pojede v kvalitě "nadstandard" za peníze EU. Protože Češi na "své hlavní náměstí" potřebné peníze, tak jako vždy, nemají.
Je zde ovšem velké riziko, že DPP to uspěchá a lupne na Václavák štěrkový otevřený kolejový svršek, patřičně vysoký, aby si v těch kolejích, co nejvíc turistů zlomilo nohy, a samozřejmě bez možnosti úklidu. Čímž vznikne na Václaváku neřešitelná halda odpadu s mrakem prachu, tak jako jinde po Praze. Ono to tak asi nedopadne. Ale raději bych to koukal ohlídat, aby nás takové řešení od DPP nepřekvapilo. ;-)))
T68o83m72á43š 41Z44e19m50a21n
Ta tramvaj má smysl jen pokud se koleje dotáhnou až na konec Václaváku a povedou z Národní po trase bývalých hradeb až na nám.Republiky.
R55o66b96e65r47t 29P30r50a27ž13á35k
Kéž by se povedla aspoň trať k Jindřišské.
L55i15b73o54r 32V85a29v43ř88í62k
Tramvaj přes Václavské pomůže ulevit tramvajové trati v Ječné. Velmi často tam vznikají problémy, které ucpou a zdrží tramvaje i auta ve velké části centra.
P67e72t16r 15Č65e97r72m22á10k
A naopak zhorší situaci v horní části Václaváku a celé oblasti spodních Vinohrad. Takže uvolníte pár aut v úseku Ječné a Lazarské a vytvoříte mnohem větší problém jinde. O to že to jde proti koncepci maximálně uvolňovat povrchové komunikace ani nemluvě.
M10i59r50o84s91l43a44v 43G75r78o38s25s87m51a10n72n
Je to velmi potřebná trať. Nabídne nová spojení a odlehčí zoufale přirozenému uzlu Lazarská, který letos havaroval.
M15i72r73o25s71l43a20v 36G58r25o98s98s79m71a96n11n
Třeba se postaví něco užitečnějšího, než prodloužení metra A.
V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice
Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...
Chutnalo? Určíme dýško. Test pražských restaurací odhalil zakázané praktiky
Premium Zatímco Češi z celé země si zvykli i díky kampani města přijíždět poznávat Prahu, v historickém...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vinen, vyslechl si hejtman Krkoška u soudu. Krátce poté oznámil rezignaci
S peněžitým trestem 200 tisíc korun odešel dnes od Obvodního soudu pro Prahu 2 hejtman...
Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat
Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sparta zlomila Liberec a je v semifinále, Pardubice se postupu přiblížily
Hokejisté Sparty jsou prvním semifinalistou letošního play off extraligy. Pražané ve čtvrtém zápase...
Kouř nad centrem Prahy. Hořelo na střeše hotelu u Václavského náměstí
Z vnitrobloku budovy ve střední části pražského Václavského náměstí stoupal dnes kolem poledne...
Družku shodil do kolejiště metra a odešel. Neublížil bych jí, líčil u soudu
Soud ve čtvrtek začal projednávat případ Tomáše Urbana, který čelí obžalobě z toho, že strčil svou...
Pokousaná žena si jezevčíka vzala z útulku, před jeho agresivitou ji varovali
Seniorka, kterou o víkendu pokousal jezevčík, měla psa teprve několik hodin. Vzala si ho totiž z...
Nová operační metoda pacientku s Parkinsonovou chorobou zbavila třesu
Neurochirurgové z Centra pro intervenční terapii motorických poruch (iTEMPO) úspěšně operovali ...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...