Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvPřestavba nádraží na Smíchově na moderní dopravní terminál spojující několik typů dopravy začala na začátku října, kdy se uzavřelo severní nástupiště. Vyklízí se budova výpravčích, zabezpečovací zařízení se rozebírá na náhradní díly pro poslední podobná zařízení, která jsou ještě v provozu.
Oblíbenou lávku z Radlic na Smíchov začali dělníci bourat v pondělí 9. října. „Takzvané snášení lávky je plánováno na 19. října,“ uvedl již dříve Patrik Karadi, správce stavby.
Část lávky z roku 1930 bude po rozebrání uložena do Železničního depozitáře Národního technického muzea v Chomutově.
O oblíbenosti lávky svědčí reakce obyvatel na její uzavření a také vzkazy, které na ní zanechali. „Po mostě se nám bude stýskat,“ zní jeden z nich napsaný dětskou rukou s podpisem Vojta H.
Lávka si také zahrála ve videoklipu k písni My Friends kapely Monkey Business, kdy si na ní zakřepčil zpěvák Matěj Ruppert.
V blízkém okolí není alternativa, kde koleje přejít. Využití provizorní lávky nebylo možné, protože by narušovala výstavbu v severní části nádraží.
Přestavba smíchovského nádraží startuje. Na roky oddělí čtvrť od Radlic |
Nová bezbariérová lávka bude stát o necelých 200 metrů jižněji a otevře se až spolu s novým dopravním terminálem, podle plánů tedy až v roce 2028.
„Po nové lávce bude možné přejít ze smíchovského přednádraží na radlickou stranu k Dobříšské ulici. Lávku doplní eskalátory a výtahy na jednotlivá nástupiště,“ popsala novou stavbu Praha 5 na svém webu.
Až do dostavby nové lávky není k dispozici žádné náhradní pěší propojení mezi Smíchovem a Radlicemi. A to kvůli umístění jeřábů při výstavbě nové čtvrti „Smíchov City“, která bude s terminálem bezprostředně sousedit.
Jako náhradu zavedl Dopravní podnik (DPP) autobusovou linku 232, která od pondělí cestující vozí okolo nádraží na druhou stranu kolejí. Autobus jezdí v pracovní dny mezi zastávkami Smíchovské nádraží a Na Knížecí. Obvykle v intervalu dvakrát za hodinu. Trasu podle jízdního řádu ujede za deset minut.
Podle informací redakce iDNES.cz má provoz nové autobusové linky platit Správa železnic (SŽ) a developer výstavby na Smíchově. Organizace však údajně zatím na provoz nepřispěly, a tak jej nyní hradí DPP.
„Provoz linky aktuálně není hrazen žádným externím subjektem,“ uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková. Plnění dohody se SŽ a developerem ohledně dohody o placení autobusové linky odmítla společnost dále komentovat.