Zákaz je navržen pro všechny nákladní vozy nad dvanáct metrů délky. Na toto opatření by následně měly navázat i zákazy v méně kapacitních ulicích v městských částech, jako je Uhříněves či Šeberov (více čtěte zde).
„Rada to schválila jednomyslně po dlouhé debatě. Z pohledu Prahy je to jediná možná cesta,“ uvedl pro iDNES.cz radní pro dopravu Petr Dolínek.
„Ačkoli děláme vše pro to, aby stát co nejrychleji dostavěl Pražský okruh, tak vše stále vázne. Proto považuji za svou povinnost bránit Pražany tímto způsobem,“ vysvětlil už dřív Dolínek.
Radní se tak rozhodli jít proti ministerstvu dopravy, které je dlouhodobě proti tomuto návrhu a které se bude tímto návrhem zabývat.
„Rozumíme snaze vedení Prahy zklidnit dopravu v metropoli a přispět k lepšímu ovzduší. Zakázat kamiony na náhradní trase chybějícího silničního okruhu kolem Prahy mezi Spořilovem a Běchovicemi ale může způsobit dopravní kolaps. Pokud město kamiony z této komunikace vytlačí, začnou ji objíždět po silnicích, které nejsou pro takovouto zátěž vhodné,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.
„Obyvatelé kolem těchto objízdných tras pražské radní za takové jejich rozhodnutí zřejmě nepochválí. Věříme, že v rámci řízení před silničním správním úřadem nakonec tato varianta neprojde i kvůli nesouhlasnému stanovisku policie,“ dodal mluvčí.
„Absurdní nápad, vážná situace“
Proti nyní již schválené variantě se už ohradili i dopravci a přepravní společnosti. „Je to absurdní nápad, který snad nemůže být ani myšlen vážně. To, že není dnes dostavěn Pražský okruh, není vinou obyvatel středních Čech, žijících v obcích, které budou extrémně postiženy kamiony hledajícími jakoukoliv cestu. Zákaz by denně vyhnal zhruba deset tisíc kamionů na cestu skrz vesnice a na silnice, které na to nejsou vůbec uzpůsobeny,“ říká Martin Felix, mluvčí sdružení ČESMAD.
„Pokud magistrát nepřijde se schůdným řešením dopravní situace na jihovýchodu Prahy, budeme nuceni trasy objíždět. To povede k prodloužení a zdražení dopravy. Situace je o to vážnější, protože bojujeme s nedostatkem řidičů. Řidiči dodržují povinné přestávky a zákonem stanovenou dobu řízení. Kvůli objížďkám bychom jich potřebovali ještě víc,“ řekl iDNES.cz šéf společnosti PPL Petr Chvátal.