- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Než budou naši zastupitelé zase řešit cyklostezky, tak by si mohli stávající cyklostezky sami projet. A to nejen za slunečného počasí. Možná by pak dospěli k názoru, že se cyklista na dvouproudé silnici bude za plného provozu obtížně zařazovat do levého pruhu nebo mezi oba pruhy. Nehledě na to, že kritických míst je na stávajících cyklostezkách taky dost. Namátkou cyklopruh v Povltavské ulici směrem do centra bílý pruh s hrbolky (pro slepce?), směr z centra veden na silnici a oddělen svodidly od druhého směru. Dřevěný most mezi Chotkovými sady a Letnou za mokra je taky chuťovka.
Dále jestli si někdo myslí, že svoji 6 letou dceru vezmu do cyklopruhu který vzniknul zůžením vozovky, po které jezdí běžně autobusy a nákladní vozidla, tak buď není rodičem, nebo spadnul z višně na znak.
To sem zvědav kolik bude skutečných cyklostezek. Stezku smíšenou označenou značkou stezka pro chodce a cyklisty jako je na obrázku za cyklostezku nepovažuji.
Tak doufám, že zase nebudou společné s chodníky.
Já svoje plíce pro zelenost města obětovat nehodlám.
Muze mi nekdo vysvetlit tu Cuprovu? Tam je prece podjezd odjakziva?
Byl jste se tam teď někdy podívat? V současnosti je k dispozici podchod pro pěší, cyklista se tam dostane menší oklikou z jedné strany a přes parkoviště z té druhé. Kromě toho tam korytem teče Rokytka, podle které cyklostezka na obě strany navazuje. Pod Čuprovou se koryto Rokytky o cca 1,5m posouvá, aby se do podjezdu vešla i nová cyklostezka. Celková délka bude cca 70m, ale ušetří asi 400m objezd.
Každopádně je tam práce ještě nejméně na dva měsíce. Nevím, jak to teď chtějí provizorně otevírat.
Pokud se udělá oddělená stezka od pěší, tak v pohodě.
Ale tady u nás z pěšinek pro pěší udělali podél řeky cyklostezku, po které se opravdu procházet nedá, aniž by vás prozváněli a nebo je to za cenu ustavičného uskakování.
Je to tak - jejich počty dramaticky stoupají. Už jsem viděl 2 první cyklisty jak to mastili po chodníku okolo Čižínského labirintu na Vltavské. Do něj si pořád ještě netroufli
Já si tam celkem troufám. Jako myslím i do provozu. Dokonce oceňuji, že místo těch zelených plastových sloupků použili bílé, ty zelené mi přijdou hnusnější. :-)
Nevím na kterém chodníku jste ty cyklisty viděl, ale na některých těch okolních chodnících je jízda cyklistů povolena (minimálně třeba ty chodníky na Hlávkově mostě).
Jo a mimochodem, pan starosta se jmenuje Čižinský, ne Čižínský...
O kus dál směrem k řece za baseballovým hřištěm se tvoří velké kaluže a rozbahněný písek
Pripadony na kolech . Vadí loužička, vadí trocha přírody
Na rekreační ježdění je příroda skoro i žádoucí (i když nemusí to být vždy nutně v podobě zrovna kaluží, té se většina cyklistů spíš vyhne, když to jen trochu jde). Ale slyšel jste třeba o tom, že někdo na tom kole chce jezdit do práce? A nechce po tom vypadat jak když jel nějakým single trackem hned po dešti... Třeba ve Vídni to jde, co se pokusit Prahu té Vídni i v tomto ohledu? :-)
V případě, že vzniknou v Praze cyklostezky tak doopravdy ať jde o oddělený pruh od chodníku pro pěší a není cyklopruh ve vozovce. Mě se třeba líbí jak je udělaný krátký úsek v ulici Mírového hnutí na Chodově na úseku mezi zst. Benkova - Brodského. Takových míst by to chtělo více doufám, že se postaví také cesta pro pěší a cyklisty v ulici Výstavní od smyčky Jižní Město do Petrovic. Také bych uvítal v provozu více linek s možností přepravy bycyklů. Také by bylo rozumné vyřešit parkování pro cyklisty od výstavby věží se nějak ustoupilo přitom v Břeclavi a v Hodoníně slouží perfektně.
Možná by bylo lepší než stavět oddělené stezky abychom si jako řidiči řekli, že stačí být slušný a cyklisty respektovat.
Raději bych ty miliony do stezek viděl v opravách komunikací, chodníků, v okruhu, péče o zeleň a podobně.
Namalují cyklopruh na dvouproudovou silnici a pak na něm nechají parkovat auta. Jako ve Vršovické.
A co myslíte, že bylo prvotním zájmem? Zklidnit ulici, vytvořit parkovací místa, nebo udělat cyklopruh? Já mám z většiny takových míst, kde k redukci počtu pruhu došlo spíš dojem, že největší zájem byl ze strany městských částí vždycky o ta parkovací místa (i když někde aspoň předstírali, že jim jde o větší bezpečnost a zklidnění dopravy). A ty cyklopruhy, to už byl jen takový bonus navíc, který skoro nic nestál a když je to zrovna moderní... A aspoň je na koho to svést a někteří mají na koho nadávat...