- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"V Praze loni vzrostl počet registrovaných motorových vozidel ...." a koho to zajímá?? Tato statistika nemá absolutně žádnou váhu
Vždyť kolik desetitisíc lidí bydlí v Praze a má auto a přitom přihlouplý údaj "trvalé bydliště" má úplně někde jinde!?
Ročenky TSK jsou zajímavé především z hlediska sledování trendů (tedy meziročních vývojů) jednotlivých aspektů, samo o sobě to je naopak poměrně nepřesná statiska a i závěry z ní lze dělat pouze s přihlédnutím ke kontextu.
Nemusíme chodit daleko - hned v článku je uvedeno několik omylů. Když opomeneme ten detail že údaje o zavinění nehod jsou čerpány pouze “de jure”, tak pro začátek zcela mylná domněnka je že údaji o nehodách s chodcí pomohla “rychlejší” zelená chodců, opak je přitom pravdou - právě situace kdy se zelenou pustí auta do chodců již nalezlých do vozovky je pochopitelně mnohem rizikovější než ta kdy jsou vpuštění souběžně a každý chodec si tak může ohlídat že neskáče někomu pod kola.
Další dezinformace je vysvětlování poklesu mhd. Opět musíme opomenout fakt že dpp roky mylně vydává počet uskutečněných jízd za počet cestujících (kdybychom podobnou logikou sečetli všechny druhy přepravy v Praze tak nám vyjde že by tu během roku musela být většina celé planety Země). Nicméně pokles se netýká jen metra ale celkového počtu uskutečněných jízd, takže vysvětlení o údajných opravách pár vestibulů je liché - kdyby to tak bylo tak by logicky musela stoupnout hodnota dalších druhů, ale on klesal i bus, jen tram má mírný plus. Ve skutečnosti je to důsledek dlouhodobého poklesu mhd v rámci využití dopravy v Praze, které sice relativně klesá již roky (tedy čím dál menší procento populace) avšak nárust počtu obyvatel Prahy to vždy dokázal v absolutním čísle kompenzovat. Nyní nikoliv, takže to vlastně není nic co by mělo vzbuzovat pozornost.
Prostě statistika nuda je
Praha byla založena na koňskou dopravu, dva koně se vyhnou zhruba na 2 m široké cestě. I nejnafouklejší pražští konšelé ve středověku nepotřebovali více.
havárie aut v Praze má méně mrtvých, v kolonách nejsou časté smrťáky :-(
Vetsina aut za me nema v centru prahy co delat. Vetsina lidi jezdi jen kvuli lenosti a nadava, ze je vsude moc aut. Ja mam to stesti, ze mam kousek od domu vlak a jsem na hlavaku z hostivare v pohodli za 14 minut a nemusim resit parkovani.
Auta samozřejmě mají co dělat i v centru, právě proto aby to pořád bylo centrum kam se lidé dostanou a ne jen turistický skanzen. To že velké množství lidí volí auto kvůli pohodlí je jistě pravda, a je to zcela v pořádku, lenost je hnací síla pokroku.
Moje auto na prechodu nic nevidi. Je líné a nechava to na me.
Automobilová situace v Praze začíná být kritická, za pár let už bude neúnosná.
Pakliže se nezačne rychle řešit infrastruktura tak bez pochyby.
A kdyby se zrušila medializované "absolutní" přednost na přechodu, mohlo by to být ještě méně..
A bude jich přibývat stále, dokud někdo nepochopí že všudypřítomné měření rychlosti nemá s bezpečností nic společného. Lidé akorát sledují tachometry a nesledují provoz, do toho se vyhýbají hlubokým dírám v silnici a někteří ještě píšou na telefonech.
To, že někdo píše na telefonu během řízení, není problém měření rychlosti. Je dobře, že rychlost je měřená, protože někteří lidé by nejradši jezdili po městě stovkou. Vlastně bych i zrušil oznámení o měření - myslím si, že každému je jasné, že v obci je padesátka, a pokud je tomu jinak, je to označeno značkou, nicméně oznamovat měření je podle mě kontraproduktivní - leckterý inteligent na měření zbrzdí přespříliš a potom jede zase jako víte co. Navíc v Praze je zřejmě velmi tolerantní limit. Co nechápu, je omezení rychlosti kvůli hluku.
Super, klesl počet obětí dopravních nehod, tak to bychom mohli zavést nějaká nová "bezpečnostní" opatření, třeba 30 km/h na nějaké vytížené tepně...