Diskuze

V Praze přibylo nehod, ale počet mrtvých klesl. Aut je ve městě přes milion

Počet dopravních nehod na území Prahy roste. Loni celkové číslo poprvé od roku 2009 překročilo hranici 23 tisíc. Vyplývá to z ročenky dopravy v Praze za rok 2017, kterou představila Technická správa komunikací (TSK). Ve všech ostatních ohledech souvisejících s nehodovostí se však situace zlepšila.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

J40a33n 39J37o24r77d71a74n

6. 6. 2018 1:45

"V Praze loni vzrostl počet registrovaných motorových vozidel ...." a koho to zajímá?? Tato statistika nemá absolutně žádnou váhu!!

Vždyť kolik desetitisíc lidí bydlí v Praze a má auto a přitom přihlouplý údaj "trvalé bydliště" má úplně někde jinde!?

1 0
možnosti

Ročenky TSK jsou zajímavé především z hlediska sledování trendů (tedy meziročních vývojů) jednotlivých aspektů, samo o sobě to je naopak poměrně nepřesná statiska a i závěry z ní lze dělat pouze s přihlédnutím ke kontextu.

Nemusíme chodit daleko - hned v článku je uvedeno několik omylů. Když opomeneme ten detail že údaje o zavinění nehod jsou čerpány pouze “de jure”, tak pro začátek zcela mylná domněnka je že údaji o nehodách s chodcí pomohla “rychlejší” zelená chodců, opak je přitom pravdou - právě situace kdy se zelenou pustí auta do chodců již nalezlých do vozovky je pochopitelně mnohem rizikovější než ta kdy jsou vpuštění souběžně a každý chodec si tak může ohlídat že neskáče někomu pod kola.

Další dezinformace je vysvětlování poklesu mhd. Opět musíme opomenout fakt že dpp roky mylně vydává počet uskutečněných jízd za počet cestujících (kdybychom podobnou logikou sečetli všechny druhy přepravy v Praze tak nám vyjde že by tu během roku musela být většina celé planety Země;-D). Nicméně pokles se netýká jen metra ale celkového počtu uskutečněných jízd, takže vysvětlení o údajných opravách pár vestibulů je liché - kdyby to tak bylo tak by logicky musela stoupnout hodnota dalších druhů, ale on klesal i bus, jen tram má mírný plus. Ve skutečnosti je to důsledek dlouhodobého poklesu mhd v rámci využití dopravy v Praze, které sice relativně klesá již roky (tedy čím dál menší procento populace) avšak nárust počtu obyvatel Prahy to vždy dokázal v absolutním čísle kompenzovat. Nyní nikoliv, takže to vlastně není nic co by mělo vzbuzovat pozornost.

Prostě statistika nuda je ;-)

0 2
možnosti
Foto

Praha byla založena na koňskou dopravu, dva koně se vyhnou zhruba na 2 m široké cestě. I nejnafouklejší pražští konšelé ve středověku nepotřebovali více.

0 0
možnosti
AS

havárie aut v Praze má méně mrtvých, v kolonách nejsou časté smrťáky :-(

5 0
možnosti
JD

Vetsina aut za me nema v centru prahy co delat. Vetsina lidi jezdi jen kvuli lenosti a nadava, ze je vsude moc aut. Ja mam to stesti, ze mam kousek od domu vlak a jsem na hlavaku z hostivare v pohodli za 14 minut a nemusim resit parkovani.

2 5
možnosti

Auta samozřejmě mají co dělat i v centru, právě proto aby to pořád bylo centrum kam se lidé dostanou a ne jen turistický skanzen. To že velké množství lidí volí auto kvůli pohodlí je jistě pravda, a je to zcela v pořádku, lenost je hnací síla pokroku. R^

3 2
možnosti

Moje auto na prechodu nic nevidi. Je líné a nechava to na me.

4 0
možnosti
Foto

Automobilová situace v Praze začíná být kritická, za pár let už bude neúnosná.

1 3
možnosti

Pakliže se nezačne rychle řešit infrastruktura tak bez pochyby.

0 0
možnosti
TZ

A kdyby se zrušila medializované "absolutní" přednost na přechodu, mohlo by to být ještě méně..

2 0
možnosti
DH

A bude jich přibývat stále, dokud někdo nepochopí že všudypřítomné měření rychlosti nemá s bezpečností nic společného. Lidé akorát sledují tachometry a nesledují provoz, do toho se vyhýbají hlubokým dírám v silnici a někteří ještě píšou na telefonech.

5 1
možnosti

To, že někdo píše na telefonu během řízení, není problém měření rychlosti. Je dobře, že rychlost je měřená, protože někteří lidé by nejradši jezdili po městě stovkou. Vlastně bych i zrušil oznámení o měření - myslím si, že každému je jasné, že v obci je padesátka, a pokud je tomu jinak, je to označeno značkou, nicméně oznamovat měření je podle mě kontraproduktivní - leckterý inteligent na měření zbrzdí přespříliš a potom jede zase jako víte co. Navíc v Praze je zřejmě velmi tolerantní limit. Co nechápu, je omezení rychlosti kvůli hluku.

0 2
možnosti
JR

J68a47k98u87b 80R71o22u62s

5. 6. 2018 19:03

Super, klesl počet obětí dopravních nehod, tak to bychom mohli zavést nějaká nová "bezpečnostní" opatření, třeba 30 km/h na nějaké vytížené tepně...

3 3
možnosti